Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > parkieten nu al buiten plaatsen ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-16 - 19:21:09 send message to whitebulldog

temperatuur weet ik niet, maar weet wel dat in het geval van de plaatser van dit topic hij zijn vogels gewoon ( de diefstalrisico's daar gelaten) buiten had kunnen laten.
Mijn eigen ervaring is dat grasparkieten bikkelharde jongens zijn, en heel wat kunnen hebben.
maar elke vogel zal uiteraard langzaam aan de koude moeten wennen, en een goed dieet moeten hebben, en natuurlijk de nodige beschutting. met deze ingredienten zou ik niet bang zijn met grasparkieten.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-16 - 19:21:33 send message to Max.Weijers

Dat licht er natuurlijk aan over welke vogels we praten. Grasparkieten kan je zeker van binnen naar buiten zetten als het 's nachts niet meer vriest.

Max


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-16 - 19:59:11 send message to perushke012

bedankt voor de informatie. heb besloten om ze nog even binnen te houden .


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2011-01-17 - 08:29:05 send message to petro

zoals ik heb gezien bij je voliere..

afgaande op de 2de foto
zou ik het dak volledig afsluiten..
en de achterwant dichtmaken..

waarom niet een gat maken naar je tuinhuis,zodat ze zo naar het nachthok kunnen,of je doet ze naar binnen..
na een paar keer gaan ze vanzelf naar binnen en kun je het afsluiten..

zomaar wat suggesties...

als ze buiten zijn geboren en hebben geruid kunnen ze best naar buiten toe,afgelopen tijd was het weer zeker zacht genoeg om het te doen..



perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-17 - 08:41:36 send message to perushke012

beste petro,

dit zijn nog oude foto's nu is de achterzijde en de zijkant dicht gemaakt met trespaplaten. dist voor de wind. nu is er een raam voorzien zoals je op de foto kan zien. deze is steeds open normaal behalve tijdens de winter periode. nu deze winter heb ik hen allemaal binnen geplaats voor de vrieskou daar het tuinhuis niet geisoleerd is.en ook omdat we er veranderingen hebben aan gedaan en nog mee bezig zijn.

mvg


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-01-17 - 10:29:43 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zowel valkparkieten grasparkieten en catharinas zijn kei hard ik heb ze allemaal bnuiten gehad en de laagste temperatuur was -17 en ze hebben het allemaal overleeft. de valkparkieten vonden het overdag nog leuk om in de waterbak te spelen .
dus buiten het feit dat er rekening gehouden moet worden met diefstal kunnen de vogels allemaal gewoon buitenblijven en ben ik het met whitebulldog eens. groetjes egon


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-17 - 13:03:57 send message to perushke012

beste denegon ,

MIJN VRAAG WAS OF IK ZE AL TERUG MAG BUITEN PLAATSEN OF NIET ?

al de rest van dat ze buiten mochten blijven dat wist ik allemaal al. MAAR IK HEB ZO MIJN REDEN WAAROM IK ZE IN DE GARAGE PLAATS!


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2011-01-17 - 13:54:45 send message to petro

als je nu ook nog je dak dicht zou maken..
en de voorkant voorziet van doorzichtig folie,dan zou ik ze wel naar buiten durven doen..


maar alles hangt af van je vogels..
hoe ze nu in concitie zitten en dergelijke..
en daar kan alleen jij een oordeel over geven,of je het verstandig vind of niet..





Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-01-17 - 14:42:16 send message to Ton Koek

quote
bedankt voor de informatie. heb besloten om ze nog even binnen te houden.
Heel verstandig, veel plezier met de vogels.


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-17 - 16:04:31 send message to perushke012

beste petro ,

ik ga ze pas eind april begin maart zoiets buiten plaatsen misschien iets vroeger we zullen afwachten en naar het weerbericht luisteren


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2011-01-17 - 20:09:58 send message to petro

beste perushke012

dat heb je goed..
veel succes..


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-17 - 20:24:12 send message to perushke012

de conditie is tiptop inorde juist dat ik sinds vandaag wel eentje dood had maar deze zat al enkele dagen in de ziekenkooi.

nu heb ik bij enkele kwekers geweest die mij allemaal ggezegt hebben dat ik ze gerust mag buiten zetten zolang de buite voliere aan de voorzijde ook is dicht gemaakt. maar kom ik zal nog wat geduld hebben tot wanneer het niet meer vriest lang is dit toch niet meer


Stefannn
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-01-17 - 21:29:45 send message to Stefannn

Bij mij zitten de grasparkieten gewoon in de buitenvoliere zonder nachthok en slechts 2 zijkanten zijn gesloten de rest is open. Met het weer van gisteren had ik ze gerust buiten durven te zetten aangezien ze bij jou op een graad of 10 zitten is dan het verschil niet zo groot.


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-17 - 21:32:10 send message to perushke012

iderdaad ik ben nog steeds aan het twijfelen om ze terug buiten te plaatsen maar ik ga nog effe wachten ik ben nog bezig met enkele veranderingen.

mvg


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-18 - 08:41:26 send message to ParkietenPeter

Gewoon doen joh.happy :) Niks aantrekken van al die betweters hier. happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede