Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > parkieten nu al buiten plaatsen ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-18 - 20:19:23 send message to Max.Weijers

perushke012 prima werk wat u gedaan heeft. Ik neem aan dat u de kwartels in de gaten houd, en zodra het mis gaat zult u wel wat anders bedankthappy :) Ik denk echter niet dat het mis zal gaan hoor.

Vogels kunnen echt wel wat hebben hoor. Hier zitten de glansspreeuwen, wevers, wida's, gaailijsters, palawanpauwfazanten enz. allemaal onder het vriespunt. Ik snap natuurlijk wel dat een vogel eerst aan het koude weer moet wennen, daarvoor lijkt mij 10 grade ideaal. als het tenminste vorstvrij gehouden wordt door middel van een binnenverblijf en of isolatie.

Wij hebben hier trouwens een jonge Guinea duif op stok gekregen, het eerste wat deze duif gezien heeft is sneeuw.

Max


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-18 - 20:24:13 send message to perushke012

bedankt Max


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-18 - 20:32:38 send message to ParkietenPeter

Max, het gaat er niet om dat die vogels het aankunnen. Dat station is al lang gepasseerd.

Het gaat erom dat het Kevin niet om het dier maar om het geld lijkt te gaan.
Een goedkoop kwarteltje mag op de grond lopen in de vrieskou terwijl een parkiet, dat een paar cent meer opbrengt, eerst naar binnen moet omdat het anders wel eens te koud zou kunnen zijn. (als je wist waar je aan begonnen was, was deze sores niet nodig geweest)

Kevin, wat mij persoonlijk betreft, kom over 5 à 6 jaar nog eens terug als je de waarde van dat leven hebt leren kennen.

Hier op vogelarena komen hoofdzakelijk vogelliefhebbers.

Hoe jij je vogels verzorgt weet ik niet, maar hoe jij je profileert wel.

Daar is dat foei voor. sad :(

Peter
(persoonlijk, met respect voor de persoon, maar niet voor z'n handelen)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-18 - 20:33:38 send message to whitebulldog

[img]http://[ik hecht minder belang aan een kwartel dan aan mijn parkieten. een kwart kost niet zoveel de parkieten daarin tege wel
/img]
ik hecht minder aan dit soort kansloze opmerkingen want daar wordt ik niet wijzer van.

beetje jammersad :(


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-18 - 20:34:59 send message to whitebulldog


mijn vraag nu is.

zou ik ze nu terug al in de buiten voliere mogen plaatsen of is dit nog te koud ??
ze hebben een nacht hok is niet geisoleerd maar wel droog en tochtvrij. de buitevoliere zelf is ook langst 2 zijde afgeschermd van de windt en op het dak ligt 1 golfplaat zodat ze toch een beetje beschermd zitten tegen de regen

'>

ik zou de goedkoopste buiten plaatsenwink ;)


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-18 - 20:45:26 send message to perushke012

whitebulldog:

kijk het waarde van het leven van dieren en de waarde van het geld ken ik maar al te goed. een vogel liefhebber ben ik in hart en nieren kan je wel zien aan het aantal dieren dat ik heb en de verzorging heb ik geen problemen mee.

Waar ik wel problemen mee heb is met de opmerkingen van jou !! ik ben hier ook maar om te leren ja dus als je geen zinnig antwoord kan geven moet je ook niet antwoorden

dank u wel


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-18 - 20:48:35 send message to perushke012

ParkietenPeter :

dezelfde opmerking voor jou als wat ik voor whitebulldog heb geschreven



perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-18 - 20:51:15 send message to perushke012

mensen deze topic loopt stilaan uit de hand!

De kwartels zitten buiten in een geissoleerd hok dat ik vandaag heb gemaakt voor hen dus vrieskou geen probleem meer.

Ik heb hieruit geleerd dat ik mijn parkieten buiten mag laten dat deze '' winterhard zijn ''

Bedankt aan diegene dat mij geantwoord hebben op mijn vraag respect voor jullie


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-18 - 21:27:40 send message to whitebulldog

perushke012

je hoeft niet op het topic te komen, is geen enkele verplichting hoor, maar zoals wij jou kansloze opmerkingen moeten respecteren heb jij de onze ook maar te respecteren lijkt mij zo.

leven en laten toch?
hoewel...... ligt eraan wat het kost ( kon het niet laten)laugh :D


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-18 - 21:44:25 send message to perushke012

Bedankt aan alle serieuze recties.

En aan de mensen die grappig proberen doen 1 tip : HOU HET VOOR JULLIE. denk eens hoe jij erop zou reageren als men dit bij jou zou doen.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-18 - 21:49:25 send message to whitebulldog

ik zou daar op willen antwoorden: denk eens na voordat je zo'n opmerking ( dat het duurdere vogeltje wel binnen mag en de goedkopere niet) plaatst wat voor reakties dit zou kunnen uitlokken, en kom dan niet achteraf jezelf zielig lopen opstellen, wees dan ook een vent/of dame.
Maar inderdaad gelukkig zie je wel in dat het zinloos is verder op deze zinloze discussie vwbt de waarde van leven mbt de vogels verder te discuseren.


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-18 - 21:53:59 send message to perushke012

Kijk whitebulldog ,

ik heb al eerder gezegt dat mijn vogels niets te kort komen en de kwartels buiten hebben het zeer goed naar hun zin. en mij zielig opstellen hoor wie het zegt wie zit er hier effe de mensen uit te lachen maar ga u gang ik denk bij mezelf wie zo'n reacties plaats heeft het zelf ook niet zo goed voor elkaar. nu deze discussie laat ik voor wat het is


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-18 - 22:34:18 send message to Max.Weijers

Zal ik dan maar even de volwassenen uithangen wink ;)

Ten eerste een beetje kinderachtig om steeds te zeggen (of in ieder geval te laten merken) dat perushke012 zijn beesten niet goed verzorgd, dit is in mijn ogen zo'n beetje het vervelendste wat je tegen een vogelliefhebber kan zeggen.

En als hij echt zijn vogelhater is, dan had hij die kwartels gewoon laten zitten, dan waren ze zeker dood gegaan. Hij kon dus eigenlijk kiezen tussen of de kwartels dood laten gaan, of ze in een vorstvrij hok verplaatsen. Niet zo'n moeilijke keuze lijkt mijwink ;)

Dus zullen we nou afspreken om weer een beetje volwassen met elkaar om te gaan? De kwartels zitten tochtvrij prima toch.

Nog een ding, jammer dat iemand van 16 moet zeggen dat het niet kan hoe jullie ''volwassen mensen'' bezig zijn.

Max


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2011-01-18 - 23:17:44 send message to Peggy

ik weet neit hoever je in het zonnige België woont, maar hier in West NL gaat het van de week alweer tot -4 vriezen.

maar goed, doet er allemaal niet meer toe geloof ik.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-01-19 - 00:45:14 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Max.Weijers

Zal ik dan maar even de volwassenen uithangen.

Oeps, komt dat even hard aan, een jaar terug was Max nog het piepeltje van VA en nu roept ie ons oud gedienden tot de orde.

Nog een ding, jammer dat iemand van 16 moet zeggen dat het niet kan hoe jullie ''volwassen mensen'' bezig zijn.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede