Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > parkieten nu al buiten plaatsen ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-01-19 - 01:32:50 send message to Karel

quote
Beste karel,

de optimale verzorging hebben al mijn vogels.




Dat is heel mooi. Jammer dat dat niet helemaal bleek uit je opmerking over de kwartels met de "oei(oei)" reacties als gevolg.
Maar enfin, je reactie stelt gerust, dus laten we het maar op een wat ongelukkige formulering houden en doorgaan met waar dit topic voor bedoeld was.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-19 - 09:00:39 send message to ParkietenPeter

quote
ik ben hier ook maar om te leren ja dus als je geen zinnig antwoord kan geven moet je ook niet antwoorden

Jammer dat je je dan betweterig opstelt en de gegeven raad zo sterk in twijfel blijft trekken totdat je hort wat jij wil.
Maar, he, wat wil je, dat schijnt tegenwoordig aan de jeugd eigen te zijn.
De zinnige antwoorden sla jij in de wind.
quote
denk eens hoe jij erop zou reageren als men dit bij jou zou doen.

Dat is de (eigen)wijsheid aan de jeugd eigen. Ik zou me dan eens serieus achter mijn oren krabben.

En ja, door ongelukkige formuleringen blijkt de "generatiekloof" maar weer groter.

Maar wat ik wel nog wil vermelden: Wie niet tegen commentaar kan, en de waarheid is soms hard, die moet niet naar de mening van anderen vragen.

Verder zie ik uit naar de volgende serieuze discussie.

En uit de hand loopt deze discussie nog lang niet totdat er iemand begint te schelden! En er wordt nog best wel volwassen geschreven! (Max)

sad :( Peter


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-19 - 10:08:55 send message to freddy321

ik denk dat er veel zullen zijn die als ze door onervarenheid voor de keus komen te staan vogels naar buiten of kwartels naar buiten,de kwartels naar buiten gaan.daar komt bij dat de kwartels prima buiten kunnen met zoon bak die je voor ze gemaakt hebt.misschien heb je dat wat ongelukkig ge formuleerd.het topic begon met de vraag vogels naar buiten plaatsen,antwoord was beter niet.en dit heb je wel opgevolgt.dus geen betweter volgens mij


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-01-19 - 12:25:34 send message to denegon

sad :(sorrie dat ik even off topic ga maar ik vind het jammer dat een vraag uitmond in het gooien van waarde oordelen over hoe iemand al dan niet of wel is.
misschien is er een fout gemaakt door te denken dat de kwartels wel naar buiten kunnen en had er niet geschreven mogen worden dat hij de parkieten van meer waarde acht als de kwartels echter deze persoon dan zo aanpakken vind ik een schande maar dat is mijn mening.
tevens heeft hij er bij gezet dat de parkieten de kwartels aanvallen en hij had ze ook kunnen laten zitten met eventueel de dood als gevolg voor de kwartels.
jongere die met de vogelhobby bezig zijn of beginnen, moeten we (kwekers met meer ervaring) helpen en soms betekend dat, dat je sommige dingen moet slikken en dan positief advies geven dat het een volgende keer niet meer gebeurd.
in het verleden zijn er al te veel mensen weg gegaan op het forum omdat mensen waardeoordelen gooien.
positieve kritiek lijkt mij beter
een mooi voorbeeld vind ik hiervan ton. hij wordt in dit forum aangevallen maar reageerd netjes terug en later geeft zelfs compliment over de beslissing.
dit alles is echter mijn mening en ik hoop dat ik het positief onderbouwd heb laten ve elkaar helpen in plaats van in de haren te vliegen. dit mag best met een kritische noot echter lekker op elkaar afgeven kan ergens anders hoop ik beter.sad :(

happy :)nu on topic: goed dat je de kwartels weg gehaald hebt bij de parkieten hopelijk trekken ze het buiten en in de lente met al de vogeltjes weer leuk naar buiten kweken. groetjes egon laugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-19 - 12:49:43 send message to ParkietenPeter

quote
jongere die met de vogelhobby bezig zijn of beginnen, moeten we (kwekers met meer ervaring) helpen en soms betekend dat,

dat jongeren ook eens iets mogen aannemen zonder er meteen op te wijzen dat commentaar onzinnig is, alleen omdat zij het niet willen horen.

Ja, dat maakt iemand, of hij nou jong of oud, betweterig/eigenwijs.

Als je niet inhoudelijk het gestelde kunt weerleggen moet je niet komen met uitspraken als "onzin", dat is geen discussieren dat is niks anders dan een dooddoener.

Fundeer dan ook waarom jij het er niet mee eens bent, zo discussieer je nl. en zo kan iedereen er iets van leren.
Als iemand zijn mening onderbouwt moet je het wel serieus opvatten anders kun je net zo goed niks meer ter discussie brengen.

Ik weet wel dat het discussiëren op deze manier nergens meer aantrekkelijk is. En ja, als de oudere generatie daar alleen de schuld aan heeft, ... (want zij moeten beter weten) dan kun je in mijn bescheiden ogen beter ophouden.

Dat is mijn persoonlijke onderbouwde mening.

Maar verder zal ik mij daarvan maar onthouden en alleen nog modereren hier. (als ik dat voor elkaar krijgsad :()

Peter


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-19 - 14:10:52 send message to Max.Weijers

Ik snap het niet echt, een jonger iemand is in jullie ogen eigenweis dus is dit maar een eigenschap van de jeugd?

Nou om heel eerlijk te zijn vind ik dit een eigenschap van pvver's en van oudere mensen. Ik ken er zat ik weet dus huus wel of deze eigenwijs zijn of niet. Ik zeg er wele even duidelijk bij, dat niet alle pvver's of oudere mensen eigenwijs zijn.
De moderater had echter wel in een ding gelijk, de waarheid is hard. dus darom zeg ik er ook even bij dat ik niet net zoals o.a de moderater alles over een kam wil scheren.

Max

De moderater had echter wel in een ding gelijk, de waarheid is hard.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-19 - 15:18:24 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hee ben ik nu ook eigenwIJs dat ik pvv heb gestemd?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-19 - 15:38:23 send message to ParkietenPeter

Och het schijnt dat lezen toch echt wel moeilijk is.

Maar ik kap ermee.
Dit heeft geen zin.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-19 - 17:57:47 send message to Max.Weijers

Ruben31, toch nog maar eens mijn bericht goed lezenwink ;)

Max

Ps. moderater u zult er een bericht geleden ook al me kappen?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-01-19 - 19:06:07 send message to denegon

Een duidelijk verhaal peter en zeker iets waar een ieder zich aan kan houden.
heb je iets te vertellen onderbouw het dan. dan hoeft je het er toch niet mee eens te zijn maar wel duidelijk.
hier duidelijk en misschien hard in zijn mag ook en ik weet zeker dat dit zonder waardeoordelen kan.

mijn mening hoeft natuurlijk niet iedereens mening te zijn.
hopelijk hebben we hier veel aan en kunnen wel elkaar met problemen blijven helpen en een normale discussie volgen.

groetjes egon

voor volgend jaar lijkt het mij verstandig om de vogels gewoon buiten te laten dat kan gewoon met de soorten die je hebt (aanvulling op het topik)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-19 - 19:44:13 send message to whitebulldog

quote
Och het schijnt dat lezen toch echt wel moeilijk is.

Maar ik kap ermee.
Dit heeft geen zin.



Ja peter de oudste moeten maar weer de wijste zijn he?wink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-19 - 19:47:25 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
De moderater had echter wel in een ding gelijk, de waarheid is hard. dus darom zeg ik er ook even bij dat ik niet net zoals o.a de moderater alles over een kam wil scheren.



quote
Max

Ps. moderater u zult er een bericht geleden ook al me kappen?



Max lekker blijven natrappen, en dooretteren, dat is ook zo'n mooie eiegenschap van de jeugd ( althans een groot deel van de jeugd)
het werd al gezegd Max ook jij was nog niet zo lang geleden zelf ook niet al te lekker bezig , en wil nu hier een moderator gaan vertellen hoe het moet.
Iedereen heeft fouten, maar toch blijven zuigen , en persé het laatste woord willen hebben heeft denk ik toch ook enigzins met leeftijd te maken.
Let wel ook wij volwassenen maken ook elke dag nog fouten, dat is nou eenmaal mens eigen.
Maar het gaat erg afwijken van het topic, de antwoorden zijn allemaal gegeven, we weten weer even allemaal waar we staan, en hebben allen onze mening duidelijk kunnen verwoorden, laten we weer verder gaan met waar het over ging, vogeltjes wel of niet naar buiten.
En ik zeg je , het gaat kouder worden brrrrrrrrrr.wink ;)razz :p


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-19 - 20:16:44 send message to perushke012

Iderdaad het gaat terug kouder worden maar daar trekken de kwartels hun niets van aan ze liggen zelf al terug met eitjes laugh :D het hok is goed geisoleerd en het de kou kan hen echt niet deren zo blijkt. maar we houden ze in de gaten.



freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-19 - 21:09:03 send message to freddy321

sjonge jonge jonge wie wil hier nou het laatste woord hebbenrazz :p


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2011-01-19 - 23:29:41 send message to Marc_o

Ik weet niet waar jij die info vandaan haalt Peter maar ik denk dat jij toch echt diegene bent die zich eens achter de oren moet gaan krabben.

Hoezo zijn we eigenwijs?
Hoezo zijn we betweterig?
Hoezo nemen we niets aan?

Dit is nou net hetgeen waar wij ons aan storen, dit denigrerend gedrag.

Zoals denegon zegt:
jongere die met de vogelhobby bezig zijn of beginnen, moeten we (kwekers met meer ervaring) helpen en soms betekend dat, dat je sommige dingen moet slikken en dan positief advies geven dat het een volgende keer niet meer gebeurd.






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede