Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > halsbanden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : halsbanden
chiwa
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-01-23 - 20:07:25 send message to chiwa

mijn pop van de halsband parkiet zit nu al een week op de blok maar ik zie nog geen eieren hoe lang zou dit kunnen duren eer ze het eerste ei legt de pop is een witte albino en de man een licht blauwe wat voor een kleur van jonge zou ik er van kunnen vewachten


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-23 - 20:11:25 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Over deze bijdrage is een klacht gemeld en is bij deze aangepast.

Ik doe me niet de moeite om dit bericht aan te passen.
Jij MOET veel beter op je taalgebruik letten!

Hier kun je het een en ander ook met nette in ieder geval Formele taal omschrijven en geen plattelands woorden gebruiken. Dat wordt niet gewaardeerd/getolereerd.

Ik wil je hierbij wel waarschuwen dit niet te herhalen!

ParkietenPeter
Moderator VA


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2011-01-23 - 20:21:55 send message to Ruben89

Hallo

allereerst is het nog behoorlijk vroeg voor de halsbandparkiet om te broeden, maarja het is een paar dagen redelijk warm geweest voor de tijd van het jaar.

bij mij is het ook altijd zo dat de poppen wel 1 tot 2 weken veel in het blok zitten voordat er een ei gelegd wordt. geduld dus

met vriendelijke groet,
Ruben


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-24 - 11:18:52 send message to arjandaf

ik bedoelde natuurlijk de vrouwelijke ei uitgang ,


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-01-24 - 23:04:43 send message to mreyder

Peter: misschien bedoel je het anders, misschie gebruikte hij wel schuttingwoorden, ik heb z'n bijdrage niet gelezen, maar als inwoner van het platteland hier in Drenthe, voel ik me zwaar beledigd door je woordenkeuze!!!! Hij mag geen "plattelandswoorden" gebruiken zeg je: ik ervaar dat als Drent, als gebruiker van het Drentse dialect als belediging. Natuurlijk moet je hier proberen om eea in het Nederlands te schrijven, maar als het Drents je moederdialect is, kan het voorkomen dat je (in mijn geval) een Drents woord of een drentse zegswijze gebruikt, niet bedoeld, maar uit gewoonte of omdat je niet anders weet. Ben daarom zeker niet blij met wat je hier schrijft;misschien bedoel je zoals gezegd wel "schuttingwoorden", maar gebruik dat woord dan. Zoals je het nu zegt komt "plattelandswoord" over als iets negatiefs, insinueert het dat wat van het platteland komt afkeurenswaardig is. En dat stoort me. Ik ben opgeleid als taalkundige, weet derhalve, dat dialect van grote invloed is op de officiele landstaal. In Nederland wordt door sommigen erg neergekeken op dialect en op "het platteland" in het algemeen en die minachting moet ik jammer genoeg ook concluderen uit jouw woordkeuze. In ons buurland Duitsland is het spreken van dialect een veel normalere zaak: men spreekt voor de landelijke TV bv ook Bayrisch of een ander dialect: in Duitsland een normale zaak. Misschien snap je niet waarom ik me hierover opwind, maar ik vind uit de lading die je het woord "plattelandswoorden" hier geeft een minachting van dialect en platteland blijken. En dat beledigt mij als inwoner van Drenthe en spreker van het Drentse dialect.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2011-01-25 - 09:13:31 send message to theelepeltje

De New Kids spreken toch ook netjes ABN? razz :p


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-25 - 10:28:38 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mreyder,

Dan wil ik mijn excuses aanbieden en zie alsjeblieft mijn uitspraak van plattelandstaal als 'plat taalgebruik'.

Ik kom zelf uit Limburg en weet wel degelijk wat dialect is en hoe het invloed heeft, neemt niet weg dat er meer platte land is dan Drenthe. Dus om je persoonlijk aangesproken te voelen is misschien ook wat overdreven.
Als we moeten letten op elk woord dat geschreven wordt, schrijft niemand zonder aanstoot en dan kan elk forum beter opgeheven worden.
Neemt niet weg dat mijn inzet als moderator correct was en niet bedoelt voor een bepaalde bevolkingsgroep. Maar om hier een issue van te maken ...sad :(

M.vr.gr.

ParkietenPeter
Moderator VA


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-25 - 10:36:22 send message to ParkietenPeter

Chiwa,

Is je e.e.a. duidelijk met betrekking tot jouw halsbanden?

Is er iemand die haar nog kan helpen?

happy :) Peter


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-25 - 15:20:04 send message to whitebulldog

quote
Peter: misschien bedoel je het anders, misschie gebruikte hij wel schuttingwoorden, ik heb z'n bijdrage niet gelezen, maar als inwoner van het platteland hier in Drenthe, voel ik me zwaar beledigd door je woordenkeuze!!!! Hij mag geen "plattelandswoorden" gebruiken zeg je: ik ervaar dat als Drent, als gebruiker van het Drentse dialect als belediging. Natuurlijk moet je hier proberen om eea in het Nederlands te schrijven, maar als het Drents je moederdialect is, kan het voorkomen dat je (in mijn geval) een Drents woord of een drentse zegswijze gebruikt, niet bedoeld, maar uit gewoonte of omdat je niet anders weet. Ben daarom zeker niet blij met wat je hier schrijft;misschien bedoel je zoals gezegd wel "schuttingwoorden", maar gebruik dat woord dan. Zoals je het nu zegt komt "plattelandswoord" over als iets negatiefs, insinueert het dat wat van het platteland komt afkeurenswaardig is. En dat stoort me. Ik ben opgeleid als taalkundige, weet derhalve, dat dialect van grote invloed is op de officiele landstaal. In Nederland wordt door sommigen erg neergekeken op dialect en op "het platteland" in het algemeen en die minachting moet ik jammer genoeg ook concluderen uit jouw woordkeuze. In ons buurland Duitsland is het spreken van dialect een veel normalere zaak: men spreekt voor de landelijke TV bv ook Bayrisch of een ander dialect: in Duitsland een normale zaak. Misschien snap je niet waarom ik me hierover opwind, maar ik vind uit de lading die je het woord "plattelandswoorden" hier geeft een minachting van dialect en platteland blijken. En dat beledigt mij als inwoner van Drenthe en spreker van het Drentse dialect.




mreyder, alles goed en wel, maar nu voel ik me aangevallen door jou, ik zit in de schuttingen, en nu begin jij over schuttingwoorden? kom nou zeglaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D lol


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-25 - 15:21:00 send message to whitebulldog

zit niet in de schuttingen, maar geintje moet kunnen toch?
misschien een plattelandsschuttingtaalwoordenspelling?


Valkman
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-01-25 - 19:47:01 send message to Valkman

trouwens moet je een vergunning hebben voor
een halsband


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-01-25 - 19:58:57 send message to Daniel

nee, halsbanden zijn niet citesplichtig.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-25 - 21:04:24 send message to ParkietenPeter

Inderdaad.
Maar vanwaar die vraag? Heeft iemand je dat proberen wijs te maken ofzo?



Valkman
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-01-25 - 21:47:31 send message to Valkman

nee maar de titel ging over halsbanden
en ik wou dat graag weten
want het zou zonde zijn om daarvoor een posts te openen toch
gr n,sietsema


Valkman
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-01-25 - 21:53:53 send message to Valkman

PS:volgens mij heeft niemand nog antwoord gegeven op haar vraaglaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-26 - 10:03:56 send message to ParkietenPeter

Daar heb je ook gelijk in, was een vraagje voor tussendoor. wink ;)

Er is wel 1 antwoord van Ruben89:
quote
Hallo

allereerst is het nog behoorlijk vroeg voor de halsbandparkiet om te broeden, maarja het is een paar dagen redelijk warm geweest voor de tijd van het jaar.

bij mij is het ook altijd zo dat de poppen wel 1 tot 2 weken veel in het blok zitten voordat er een ei gelegd wordt. geduld dus

met vriendelijke groet,
Ruben



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede