Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Vogelmijt/Bloedluis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogelmijt/Bloedluis
Jess20
Website Member
Posts :6

Website Member
2011-02-03 - 00:56:09 send message to Jess20

Ik heb vandaag een hele zwerm vogelmijt ontdekt onder een van mijn kanarie's zitstokken, ik heb natuurlijk gelijk de hele kooi ontsmet, maar ik ben bang dat dat niet genoeg zal zijn, ze zitten nu namelijk al door mijn hele slaapkamer. Eerst dacht ik dat het bedwants was, ik kwam dus niet eens op het idee dat ze misschien uit de vogelkooi zouden kunnen komen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kom ik ervan af, behalve alles goed schoon houden (dat deed ik namelijk al)?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-02-03 - 08:33:54 send message to Rogert

Hoi Jess, mijt en luis is inderdaad erg vervelend en een grondige schoonmaak is noodzakelijk. Als je vogel te veel gebeten wordt door de bloedluis kunnen ze hem letterlijk leeg zuigen.

Omdat je spreekt over een slaapkamer denk ik dat je het beste biologisch kan bestrijden. Je zou met roofmijten kunnen werken. Kijk eens op : http://www.refona.nl

De roofmijten gaan vanzelf dood als de luis op is.

Als je de roofmijten besteld vraag dan gelijk of ze wat "controle" kokertjes mee willen zenden. Deze bevestig je onder de zitstok en zo is het altijd makkelijk te controleren of je luis hebt.

Om voor nu even een snelle actie te ondernemen zou ik een spuitbusje kopen om de vogel te behandelen. Tevens het hok grondig te reinigen. Op die manier heeft je vogel even de tijd om te herstellen.

Geef de vogel ook wat extra Bieslook en universeelvoer. Dit is om het ijzergehalte in het bloed te herstellen en bloedarmoede te voorkomen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-02-03 - 09:48:52 send message to ParkietenPeter

Onlangs gelezen en goed onthouden:
Je kunt aan het begin van de zitstok (en aan het eind,) een rondje dubbelzijdig plakband doen. Hier evt. een rosetje overheen doen zodat de vogels er niet aan blijven plakken.
Plakband vol, vervangen.

wink ;) Peter


Jess20
Website Member
Posts :6

Website Member
2011-02-03 - 11:33:35 send message to Jess20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dank jullie voor de reacties, ik ga het proberen.
Nu maar hopen dat ze zich dan niet weer op mij gaan richten.wink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-02-03 - 17:06:21 send message to meyer

S'nachts niet in je vogelkooi gaan slapen, dan heb jij er geen last van.laugh :D

Bloedluis is vooral in het donker actief.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede