Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Jaloerse vogel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jaloerse vogel
Patries
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-09-02 - 20:38:40

Hallo,

Wij hebben een dubbele geelkop die ontzettend jaloers is.
Zodra mijn vriend bij mij in de buurt komt wordt hij helemaal gek van jaloezie.
Hij kijkt of hij kan aanvallen en als mijn vriend in de buurt van hem is valt ie hem ook daadwerkelijk aan en gaat als een gek bijten.
Zijn ogen worden groot en vel en gaat ook nog eens een partij staan schreeuwen.
Als mijn vriend niet in mijn buurt is is alles ok en issie vreselijk lief.
Ik kan echt alles met hem doen.
Dansen, praten, knuffelen.....
Wie weet waarom onze "Piet"zo jaloers is en hoe is dit af te leren??


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-02 - 20:56:12

Het probleem mag duidelijk zijn, je vogel heeft jou als partner uitgekozen en wil niemand om je heen hebben.
Het best kun jij hem een beetje negeren en je vriend de dagelijkse verzorging laten overnemen. Elke keer als de vogel wil bijten moet hij strak "Nee" of "Foei" zeggen en doorgaan met zijn bezigheden. Het best kan jij je er dan niet mee bemoeien. Als je dit een tijdje volhoud dan wordt je vriend ook meer gewaardeerd door de vogel en zal het bijten wel minder worden. Het is echter wel veel gedult hebben en vooral veel belonen van het goede gedrag. Geef bijv. een stukje kracker of een stukje fruit als de vogel het goed doet. Zet hem in de kooi als hij stout is.

Sterkte,
Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-04 - 19:18:51

happy :)

Als dit een geslachtsrijpe amazone is dan word het heel moeilijk om zijn natuurlijk gedrag in te tomen.
Wat uiteraard te begrijpen is, hij ziet je echt als zijn vrouwlijke ega, en zal werkelijk alles doen om je te beschermen.
En amazone's zijn nu eenmaal felle rakkers als ze broedrijp worden of zijn.
Betwijfel wel of negeren het beoogde effect zal geven, denk dat hij het niet zal begrijpen, zal zich toch in de steek gelaten voelen, terwijl hij zijn leven bij wijze van spreken voor je zou geven.
Probeer samen met je vriend met de amazone bezig te zijn, en gaat hij in de fout, dan laat je hem dat weten met felle stem en desnoods door hem in de kooi terug te plaatsen met de nodige foei en stout.
Wacht een 15 minuten en probeer weer, met lieve stem, van zul je nu lief zijn en noem maar op, probeer dat gene te bereiken dat hij door krijgt, als ik normaal of lief doe mag ik bij mijn vrouwtje blijven, en doe ik dat niet dan .....
Probeer enkel alleen maar met je stem en kooi straf hem zover te krijgen,hij bedoeld het zo goed met je, en ga niet over tot lichamelijke straf, de kans dat je de vertrouwens band met hem beschadigd word is zeer rieel.
Verdiep je eens in het natuurlijk gedrag van de amazone in zijn algemeen.
Dan zul je tot ontdekking komen dat dit niet zo'n vreemd gedrag is.

Succes en sterkte.

wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede