Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pionus senilis vraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pionus senilis vraag
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-13 - 20:52:43

mijn vraag is of de pionus senilis zonder bijverwarming s'winters te houden zijn, in volliere met apart nachthok.
Nachthok winddicht, niet verwarmd.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-13 - 20:57:09

ook reakties vwbt eventueel herrie ben ik benieuwd naar, naar ik begrepen heb schijnen deze vogels mee te vallen, maar ben benieuwd naar mensen die ze zelf houden-kweken.


krukkert
Website Member
Posts :7

Website Member
2011-02-13 - 21:37:32

hallo

ik kweek al enkele jaren met de pionus senilis
en andere pionus soorten. deze vogels zijn bij mij altijd gehuisvest geweest in een buiten voliere met een onverwarmt nacht hok, ik heb hier nooit problemen van gehad. na de kweek van 2010 heb ik mijn voliere verbouwd en alle vogels zitten nu buiten zonder nacht hok.
de voliere is alleen aan de voorzijde open hier hangd een windbreekgaas gordijn voor en ook dit winter heb ik geen problemen ondervonden.

het lawaai wat de vogels bij mij maken mag je eigenlijk niet verwoorden als lawaai. echter maken de menstruus pionus daar in tegen wel lawaai, maar ik weet niet hoe dit bij andere kwekers is. de senilis is iniedergeval geen luidruchtige vogel


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-02-14 - 10:52:42

Ik heb momenteel een zwartoor in de huiskamer zitten. De hoor je nauwelijks tot niet. Je zou hem daardoor bijna vergeten.

Verder heb ik ook wel eens een zwartoor pop weg moeten doen vanwege het schreeuwen. Dat was een gedragsgestoorde handopfok.

Volgens mij moet je het gewoon treffen. De één hoort ze nooit en de ander voert ze met oordoppen op (heb ik wel eens op dit forum gelezen). In ieder geval prachtige robuuste vogels.

Eventueel de maximiliaan geen optie?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-14 - 11:57:05

hoe zit het met de knaaglust, naar de informatie die ik gevonden heb schijnt dit t.o.v andere papegaaiensoorten erg mee te vallen?


krukkert
Website Member
Posts :7

Website Member
2011-02-14 - 16:58:13

de senilis knagen bij mij niets kapot,
de zwartoortjes daarin tegen wel.

ik vind de pionus een makkelijke vogel om te houden gaan relatief makelijk tot kweken over, en
en zijn in mijn ogen rustige vogels.
persoonlijk vind ik het geen vogel voor in de huiskamer of voor binnen kwekers dit omdat zij slecht tegen stof kunnen. het is een echte buiten vogel.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-14 - 23:07:32

bedankt voor jullie bijdrage



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede