Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Leuk of anders ... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Leuk of anders ...
Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-03 - 09:25:40

Ik kom gisteren met een lekker tros druiven bij mijn vogels staan. Net als normaal geef ik Coco een druif en die stort zich dan vol in de buit. Ik doe 1 stap verder en wil Lola ook een druif geven. In tegenstelling tot normaal pakt ze nu niet de druif maar besluit mijn vinger eens flink lastig te gaan vallen. Au dus!laugh :D

Ik denk, ja echt niet en zeg gelijk met opgeheven vinger "foei". Wat denk je? shocked 8O

Coco bedenkt zich niet en besluit nu mijn andere vinger ook maar eens aan te vallen! laugh :D

Broeds heet dat! Natuurlijk zijn er nog meer signalen. Ze treden elke dag een aantal keer. Zij begint zomaar te roepen (lees schreeuwen). Hij inspecteerd regelmatig het blok. Ze worden minder toegankelijk en zelfs iets agressief.

Leuk is het dus zeker maar ook anders. Vooral oppassen met de kids nu. Dat die er niet zo meer bij komen. Misschien kijken of ik een ander verblijf kan maken of zo? Jullie horen het nog ...

Respect,
Erwin


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-09-03 - 10:13:37

Ik weet niet hoe deze vogels nu gehuisvest zijn en nood breekt wetten, maar als je van plan bent om ze aan het broedproces te laten beginnen, is het dan wel handig om ze nu te verplaatsen naar een ander verblijf?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-09-03 - 11:25:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik sluit me bij rupicola aan. Als het goed gaat: verander dan niets!

Je weet:"Never change a winning team"!
Dit geldt niet alleen voor "het team" maar ook voor de huisvesting, het broedblok, de zitstokken enz.

Succes Erwin.....wordt je toch nog een kwekerwink ;)

PS.
Nog een gevoelig punt waar al veel discussie over is gevoerd als het om kruisingen en hybryden gaat: zijn Coco en Lola van dezelfde soort? wink ;)sad :(


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-03 - 12:14:06

Antwoord 1:
De vogels zitten nu los op een kooi met playtop in de woonkamer. Ik heb hier wel een broedblok in gehangen maar het is niet een perfecte oplossing. Doordat de vogels tijdens de broed zeer agressief kunnen worden is het misschien beter om de vogels naar een volière te plaatsen. Maar goed, die heb ik nog niet zo een twee drie.

ANtwoord 2:
Nee Hans, het betreft een geelvoorhoofd amazone man en een blauwvoorhoofd amazone pop. Ik heb dan ook niet gekozen voor een kweek met deze dieren. De dieren zijn echter zelf tot elkaar gekomen en lijken nu serieus tot kweek over te gaan. Wie ben ik nu om ze weer uit elkaar te halen. Het komt zoals het komt.

Respect,
Erwin


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-09-03 - 12:18:45

quote
De dieren zijn echter zelf tot elkaar gekomen en lijken nu serieus tot kweek over te gaan. Wie ben ik nu om ze weer uit elkaar te halen. Het komt zoals het komt.

Zijn we het eindelijk eens een keer niet met elkaar eens. Moet kunnenlaugh :D


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-03 - 13:31:59

Hans,

Als we het altijd met elkaar eens zouden zijn, waar blijven dan onze leermomenten? laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Respect,
Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-04 - 12:00:48

ohw hawk dat is zeker goed nieuws , en iedereen die weet van de achtergronden van deze dieren moet toch toegeven dat het een hele mooie situatie is razz :pwink ;)

mooi ook trouwens als je daar jongen van zou kopen , met zo'n achtergrond toch extra speciaal


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-09-04 - 12:17:31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op zich allemaal leuke ontwikkelingen dus,
maaaaaaaaaar
ik begrijp dat hier twee verschillende soorten amazones bij elkaar zitten!shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O
voor wat betreft "wie ben ik om deze vogels uit elkaar te halen", verschillen wij hier zeker van mening.
Het kweken van amazones is toch al iets waar in de regel jaren overheen gaat, waardoor het 'kweektempo' relatief laag is.
Het totaal bestand aan amazones in avicultuur is bepaald niet gediend met allerlei niet raszuivere exemplaren.
kort door de bocht zou je misschien zeggen wat maakt het uit, maar het probleem is dat dergelijke vogels vroeg of laat altijd weer ergens opduiken en afhankelijk van uiterlijk als raszuiver worden verkocht. (en ze gaan zoals bekend bij gezondheid even een poosje mee)
Ik vrees dan ook dat vrijwel niemand op bastaardvogels zit te wachten!
Ik hoop dat je deze vogels wel voor de kweek gaat inzetten, maar dan wel met partners van eigen soort.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-09-04 - 15:58:19

Zo is het, met ara's zou je het niet doen, of wel.
Bastaarden is wel het laatste waar je op zit te wachten, wat dat betreft zou je beter moeten weten.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-04 - 18:16:47

happy :)

Dat het kruisen van verschillende soorten onderling bij sommige een gevoelige snaar raakt, kan ik best begrijpen.wink ;)

Ben er ook wel voor dat lijst 1 amazone's en ara's niet gemix't dienen te worden.happy :)

Maar om nu een koppeltje bestaande uit een Geelvoorhoofd en Blauwvoorhoofd amz dit niet toe te staan, dat is toch wel een beetje te.
Ze zijn bijeen gebracht door de mens, met alle goede bedoelingen, en nu ze elkaar aantrekkelijk vinden en meer willen, moet de mens maar weer ingrijpen.razz :p

En wat is er in GODSNAAM mis mee als er eventueel baby's zouden komen uit dit koppeltje, U als raszuiver kweker ziet vast het verschil wel tussen een kruising of raszuiver toch.!!!shocked 8O

Sabel dit prille geluk niet gelijk neer.
Erwin, doet dit niet bewust, het is een samenloop van omstandigheden.wink ;)

We zijn zelf sinds kort in het bezit gekomen van een Harlekijn ara 14 maanden oud ( mix Groenvleugel/Blauwgele ara ) nou een ding ze is hier pas 6 weken en we willen haar echt nooit meer kwijt,razz :p denk niet dat er geen andere ara's in ons leven zijn hoor, want we kweken met diverse soorten, maar deze Hybride is niets minder dan onze andere ara's.wink ;)

Durf gerust te beweren dat dit soort ara's als huisdier beter tot hun recht komen dan hun ZUIVERE soortgenoten.wink ;)

Het is toch een combinatie van verschillende eigenschappen die tot uiting komen.
We zien dit al jaren bij andere huisdieren, of heeft iedereen nog de wolf in huis.????laugh :D

In landen als Amerika staat de hybride ara top of the list, mede door de gecombineerde eigenschappen van dit soort ara's.happy :)

Ga echt geen reclame maken om nu massaal te gaan kruisen,shocked 8O maar om nu alles maar neer te sabelen wat niet raszuiver is, dat is nu ook niet nodig.angry

Kijk op een tentoonstelling zul je dit soort niet tegen komen, althans niet om mee te strijden voor de zo fel begeerde lintjes en toeters en bellen.laugh :D

Maar als blikvanger worden ze graag weg gezet in een tentoonstellings ruimte.
Hele volkstammen staan zich te vergapen aan dergelijke hybride's.
Is dat niet meten met twee maten dan.???

happy :)





Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-04 - 18:36:00

Natuurlijk verwacht ik niet dat iedereen nu gelijk staat te springen om een hybride amazone. En als je geld genoeg hebt om bij deze vogels een gelijksoortige te plaatsen dan zou dit ook echt voorkeur hebben. Maar...

Ik heb deze vogels gekregen met een geschiedenis. Ben niet gelijk in staat om hier zo maar even twee vogels bij te kopen en inruilen van een van de twee of verkoop is onmogelijk en ondenkbeeldig in dit geval! Mijn enige keuzes zijn dus:

de vogels te scheiden en elk aan een andere kant van mijn kamer te plaatsen opgesloten in een kooi omdat ze anders elkaar toch weer opzoeken of

de vogels samen te laten en af te wachten wat er komt. Ze zitten de hele dag lekker los op hun playtop en kunnen lekker genieten van elkaar! Natuurlijk houd ik mijn kinderen nu wel uit hun buurt.

Tot op heden heb ik mijn persoonlijke mening in deze discussie altijd op de achtergrond gehouden omdat ik voor beide kampen begrip heb. Zowel de voorstanders van hybriden als de tegenstanders hebben hele sterke argumenten. Ik vind echter wel dat ik dezelfde respect verdien als dat ik jullie schenk. wink ;)







Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-04 - 18:54:59

happy :)

Precies

wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-04 - 20:27:57

weet iemand eigenlijk hoe het gesteld is met de verhoudingen qua kwekende papegaaien en qua niet kwekende ( otewel de gewone huisdieren ) ?

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat met iedere papegaai gekweekt word dus wat maakt het uit als een vogel niet raszuiver is wanneer de jongen als huisdieren worden gehouden ?
en hawk is echt niet van plan ze als raszuiver te verkopen , zo goed ken ik hem zelfs wink ;)

Jammer trouwens ..
Iedereen weet dat Hawk hier een vaste gast is en dus weet iedereen ook dat Hawk heel goed de voors en tegens van kweken weet .. waarom het dan toch nodig is om zijn plezier , in mijn ogen , de grond in te boren .. Vind ik persoonlijk erg jammer.

advies geef je in mijn ogen als erom gevraagt word of indien nodig vanwege onwetendheid.


papegaaike
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-09-04 - 20:39:10

ik zou zeggen laten doen je kan met de nakomelingen iemand een plezier doen tegen onkostenvergoeding de vogels zijn bij u op de juiste plaats en zullen met veel liefde worden verzorgd


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-04 - 21:59:33

Je kan natuurlijk ook de eieren vervangen door kunsteieren, en de echte vernietigen?????
Maar ik weet niet of ik niet stiekem toch eentje zou laten liggen hoor, trouwens ik denk niet dat iemand die op zoek is naar een leuke kameraad de puntjes zo erg op de I zal zetten, als de vogel maar lief, leuk en vooral tam is......wat wil je nog meer.
En een echte kweker ziet trouwens wel het verschil.
Zelfs indie de vogels er "raszuiver" uitzien, denk ik niet dat Erwin dit zou verzwijgen,ik denk niet dat hij "dat" type iswink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-09-04 - 22:32:06

Je bent niet verplicht om er mee te kweken Erwin, je zou dus ook gewoon het nestblok kunnen verwijderen. Op deze manier kunnen de vogels ook van elkaar genieten en wordt de broeddrift niet gestimuleerd door middel van een nestkast. De agressie van de vogels wordt dan natuurlijk ook minder ten opzichte van mensen. Verder wil ik me er niet mee bemoeien de meeste kennen wel mij standpunt hierover.
Groet Gert



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede