Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Rose kaketoe die eigen eieren vernielt en daarna opeet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Rose kaketoe die eigen eieren vernielt en daarna opeet
P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-02-21 - 14:33:29 send message to P.Rooth

Hallo kaketoeliefhebbers

Heb een stel rose's die telkens weer de eieren vernield .
Wie dit doet is niet helemaal duidelijk maar vermoed de pop .
Voeding is compleet met alles erop en erin .
Takjes voor het nest regelmatig verstrekt .
Eerder wel eieren met mosterd gevuld en leek resultaat te hebben tot ik weer een ei vond dat stuk was en deze gevuld met mosterd die 1 dag heel bleef .

Iemand een idee wat te doen ?

Onderleggen als ik op tijd een ei zou vinden bij pleegouders is een optie maar dan moet er een mogelijkheid zijn die er nu niet is .

Broedmachine is geen optie heb geen trek om vogels op stok te krijgen die eigenlijk ongeschikt zijn om eventueel later mee te broeden .

Paul

"Titel aangepast tbv zoekfunctie"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-02-21 - 14:55:30 send message to wiechmann

quote
Broedmachine is geen optie heb geen trek om vogels op stok te krijgen die eigenlijk ongeschikt zijn om eventueel later mee te broeden .




waar heb je deze onzin vandaan.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-02-21 - 15:52:44 send message to P.Rooth

Onzin ???

De pop is zo'n vogel die kennelijk wat gemist heeft doordat ze kompleet met de hand opgefokt is .

Met mijn goffins had ik dat probleem niet aangezien die de jongen zeker een 8tal weken zelf grootgebracht hadden waarna ik door verstoring zelf met de hand verder moest .

Dus onzin is dit niet .

Paul


G. Bekkers
Website Member
Posts :51

Website Member
2011-02-21 - 16:06:22 send message to G. Bekkers

Ik had hier een handopfok pop die netjes op de eieren zat en niet kapot maakte. Ik heb ook een natuurbroed koppel waarvan de man graag met de eieren voetbalt en kapot maakt. Dus waar komt die wijsheid vandaan?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-02-21 - 16:10:57 send message to Karel

Die "wijsheid" is een hardnekkig fabeltje waarvan al vele malen de onwaarheid bewezen is.
Het houdt echter nog steeds stand helaas.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-02-21 - 16:26:21 send message to P.Rooth

Hallo Karel

Of het wijsheid is weet ik niet maar juist die vogel flikt het nu al 4 jaar telkens weer ook met de partner die ze eerst had die haar wilde kelen omdat ze mogelijk de wenkbrauwen iets optrok of iets dergelijks .

Verder heb ik met geen andere vogel dit probleem gelukkig niet mag ik wel zeggen maar waarom ze dit doet weet ik niet .

Mik ik telkens kunsteieren in het blok flikkert ze die ook aan de kant of worden die compleet begraven onder het nestmateriaal .

Blijf proberen om een oplossing te vinden om dit gedrag af te leren .

Paul


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2011-02-21 - 19:28:25 send message to avo

Hallo P,
Ik had een koppel grijze die dat ook deden,Heb ze toen kunsteieren gegeven ging de pop op zitten broeden de vogels gelijk carmix door het voer en calcylux door het water het hele jaar door.Het andere jaar weer eieren en de pop bleef er netjes vanaf sinds die elk jaar eieren en jongen op stok.
En het heeft niks te maken met hand opfok want ik 3 koppels die met de hand gevoerd zijn en gewoon eieren en uitbroeden en geen broedmachine.De vogels komen waarschijnlijk kalk te kort.
Mvg André


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2011-02-21 - 20:49:39 send message to E.bakker

ik heb na 6 jaar eindelijk weer eieren, ik raap de eieren en doe ze in de broedmachine en geef een kunsteieren tot ik zeker weet dat ze goed zit te broeden en leg de bevruchte eieren na 2 weken terug zodat ze ze zelf uitbroeden en de jongen grootbrengen.

een collegakweker die diverse kakatoe's heeft zoals inka's-ducorps-molukken-red tails.

die raapt al jaren de eieren en broed ze ook eerst in de broedmachine bij 37,3 gr en 45-50% vocht.

ed


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-02-22 - 17:54:44 send message to P.Rooth

Hallo
Hartelijk dank voor de reacties echter geef ik het hele jaar door al calcilux en ramix is eveneens door het eivoer gemengd doe er sinds een paar jaar ook stuifmeel door het eten

Ben telkens net te laat om een ei heel te vinden , vanmorgen was nr 6 en weer net een kleine beschadiging die net door het binnevlies heen zit .

Doe ook kunsteieren bij verwijderen eigen ei in het blok maar die vind ik vaak begraven terug .

Probleem is eigenlijk ontstaan ( mijn geheugen laat me wel eens in de steek ) doordat het stel wat eerst jaren samen zaten 5 eieren hadden en 's nachts verstoord werden door een fijne buur , lawaai waarvan wij ook wakker liggen en meerdere stellen eieren kaot maakten , jongen molden of in de steek lieten daarbij vogels zich te pletter gevlogen hebben .
Is erg fijn als je dan in de voliere komt en zo'n ravage aantreft en er niets aan kan doen dat het telkens weer gebeurd .

Dus probeer ik het gedrag van de pop die het zeker flikt op de een of andere wijze te veranderen en daarbij hulp van het roum ingeroepen heb .
Kunsteieren krijgt ze en nu afwachten of ze gaan broeden .

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-02-22 - 20:43:16 send message to Karel

Is het een idee om, voordat je de kunsteieren er in legt, eerst een groot deel van het bodemmateriaal te verwijderen, zodat er hooguit 1 cm overblijft.
Ik heb dit wel eens gelezen in een verslag waar de pop ook steeds de eieren onderwroette.

Misschien in gedachte houden voor een toekomstig geval?

Hoe dan ook succes gewenst, Paul.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-02-22 - 20:56:29 send message to P.Rooth

Hallo Karel

Licht niet teveel materiaal in broedblok daarbij werken ze het naar de zijkanten zodat in het middenstuk maar weinig overblijft .

Takjes slepen ze constant naar binnen om het fijn te knagen waarvan weer veel naar buiten gewerkt .

Blok is diep genoeg ( 1 meter )

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-02-26 - 18:11:46 send message to P.Rooth

Haaaaaa vandaag een onbeschadigd ei gevonden en gelijk eruit gehaald en kunst erin

Het 7de ei is nu onbeschadigd

Nu afwachten of er nog meer komen is trouwens wel erg veel

Goffin legt normaal 2 eieren maar mijn stel wilden wel eens 4 leggen komt dacht ik door goede voeding met Carmix en Calcilux

Nog Rose ( galah )kaketoekwekers die een blok zonder deksel hebben ???

Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-02-26 - 20:13:22 send message to mijnkaketoes.nl

Is kalkaanvulling wel nodig bij rose's die goede voeding krijgen? Is dit op den duur niet schadelijk?


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-02-26 - 20:55:08 send message to ej roelofs

nog 1 week en dan heeft 1 koppel van mij ook geen deksel meer,helemaal weggevreten hahaha


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-02-26 - 21:43:27 send message to jp57

Hallo,
Wat is ramix?
ik kan dit ook niet vinden bij het googgelen.
gr,johan


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2011-02-27 - 11:36:41 send message to E.bakker

Dit bericht is 1 keer gewijzigd




Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 270 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede