Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Mijn vogel legt eitjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn vogel legt eitjes
pluiskipje
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-03-01 - 19:03:59 send message to pluiskipje

Hallo,
Ik heb me op dit forum aangemeld om dat ik met een vraag zit. Ik heb sins een paar jaar een Catharina parkiet. Ze is super lief en slim alleen jammer genoeg wel heel bang van handen! ( ze was de laatst in de kooi toen ik der kocht dus denk dat ze daarom bang van handen is)

Sins een paar maanden legt ze om de zoveel tijd een eitje. Dan word ze een paar weken van te voren helemaal onrustig. Gaat ze op de grond zitten en scharrelen en troep uit de kooi gooien en heel onrustige geluidjes maken ( word dan ook wat agressiever) en dan na een week of wat legt ze dan een eitje.

Ik dacht altijd dat als je een vogeltje alleen hield en geen kooitje plaatse ze geen eitjes legde. Vind het vooral erg zielig voor der, al die onrust ( heb dan het idee dat ze echt geen raad met zich zelf weet) en zit dan ook heel zielig te kijken als ik het eitje na een paar dagen weg haal ( ze gaat er wel op zitten)

weet iemand wat ik hier tegen kan doen? want vind het echt zielig!!!


Valkman
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-03-01 - 19:59:19 send message to Valkman

weet het niet zeker maar een man erbij kopen of lenen.

gr.nando


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-03-01 - 20:31:51 send message to perushke012

beste is haar op de eitjes laten zitten en nadien weghalen en de kooi eens helemaal proper maken. of zoals reeds gezegt een man bij halen.

mvg perushke012


pluiskipje
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-03-02 - 13:54:57 send message to pluiskipje

nouw ja mannetje er bij is niet de bedoeling ( krijg je zo veel vogeltjes van:P) wilde eigenlijk weten wat je er tegen kan doen dat ze eitjes legt.

Ruim de eitjes idd na een paar dagen op en maak de kooi schoon maar dan is het aantal weken verder weer raak.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-02 - 14:12:51 send message to Karel

Tja, daar kun je weinig tegen doen. Kwestie van hormonen...
Het houdt vanzelf een keertje op.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-03-02 - 20:08:07 send message to P.Rooth

bak er een minicake van


pluiskipje
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-03-03 - 15:45:49 send message to pluiskipje

haha ja is een idee natuurlijk! vrees dat ik der dan maar gewoon der gaan moet laten gaan en hopen dat het snel over is!


Tamme vogels
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-05-04 - 12:46:22 send message to Tamme vogels

Als je er geen man bij wilt.

Kan je de eieren in een broedmachine doen.

Mits ze bevrucht zijn.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-05-04 - 15:08:46 send message to arjandaf

jaaaaaaaaaaaaa geniaal doe ze in een broedmachine zonder dat er een man bij geweest is , weet niet of je tijd over hebt maar kan een jaar of 100 gaan duren en dan nog NIET


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-09 - 12:59:11 send message to whitebulldog

koop nepeitje en verwissel deze met de echte, en laat haar lekker "genieten" op den duur stapt ze er vanzelf vanaf.
maar ik zou eigenlijk willen adviseren, koop er een mannetje bij, en laat haar één tot twee keer per jaar een nestje grootbrengen. je kan 2 dingen doen als je niet zo veel vogeltjes wilt als je zegt.
ten eerste kan je de jongen verkopen/ weggeven. ten tweede kan je ook van het legsel ( stel even 4 eieren) twee of drei eieren schudden/ verwisselen voor nepeitjes, zo heb je dus hooguit 2 jongen poer jaar van 2 nesten, vogel gelukkig, en die 2 jongen ga jij zeker kwijtraken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede