Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meelwormen en loris Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : meelwormen en loris
birdcenternop
Website Member
Posts :21

Website Member
2011-03-10 - 18:51:58 send message to birdcenternop

ik probeer voor het broedseizoen mijn loris meelwormen te leren eten maar ze laten ze staan.
ik heb ze nu door de blender in de pap gedaan ,2 a 3 per vogel samen met een beetje vismeel .dit eten ze wel ,maar wie heeft hier ervaring mee


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-03-10 - 19:20:20 send message to blg

Waarom zou je lori's meelwormen geven, meelwormen bevatten praktisch geen voedingswaarde, tenzij je ze voert,http://www.avesproduct.nl/meelwormenvoer.htm
Ook met vismeel zou ik oppassen, het wordt o.a gemaakt van visafval.
Er zijn diverse kant en klaar voeders op de markt of beproefde recepten zoals van Fokke Beswerda, dus waarom zelf knoeien en klooien.
Ik haalde altijd mijn lorivoer af bij de maker van Aves thuis, toen ik hem een keer vertelde dat ik altijd wat beschuitmeel door de pap deed, was zijn reactie, dan heb ik liever dat je je eigen lorivoer maakt en niet meer bij mij koopt en gelijk heeft ie.


birdcenternop
Website Member
Posts :21

Website Member
2011-03-10 - 21:58:43 send message to birdcenternop

vogels in de vrije natuur hebben ook niet het hele seizoen door dezelfde samenstelling van hun voer en komen in broedconditie door een beter[eiwitrijker] voer,kiemend zaad of daglengte verandering ,vandaar deze verrijking van mijn voer


françoisken
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-03-19 - 18:11:07 send message to françoisken

Hallo daar!

Ikzelf ben ook geen voorstander van meelwormen. De vogels zullen gauw vervetten en dat zorgt voor een slechte bevruchting. Fokke beswerda heeft een goede voeding die hij sinds jaar en dag geeft aan zijn lori's. Telken jare heeft hij weer een groot aantal jongen op de stok . Dus heeft dit zijn waarde wel bewezen hé. Natuurlijk wil ik zeker en vast Aves niet afbreken want hier hebben ook reeds menig kweker jongen mee gekweekt in binnen en buitenland. Kortom te rijke voeding zorgt voor vette vogels. Zorg ervoor dat je lori's veel kunnen vliegen en klauteren zodat ze veel vet verbranden en in een goede konditie kunnen verkeren. Verder veel badwater is ook van groot belang voor onze mooie geverderde vrienden. Voor meer info kan je ook terecht bij de website van de Belgium lorybreeders.
www.belgiumlorybreeders.com

groetjes

François



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede