Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > koppel papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koppel papegaaien
patrick h
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-03-17 - 16:42:39 send message to patrick h

Aan het einde van de zomer wil ik graag een koppel papegaaien aanschaffen. Ik ben heel erg aan het twijfelen welk soort. Op dit moment heb ik een koppel alexanders, derbyan's, roodvleugels
en adelaide's. De roodvleugels en adelaide's worden na het kweekseizoen verkocht. Van mijn middelste 2 voliere's wil ik 1 grote vlucht maken van 4x2x2.5 + groot nachthok. Ik woon aan de rand van een woonwijk. s'nachts sluit ik mijn vogels op ivm lawaai. Overdags mogen ze best wat lawaai maken. Ik hou wel van een levendige vogels. Edels vind ik heel mooi en dat zou ook wel goed gaan ivm lawaai maar ik vind ze zo doods. Misschien een koppel rose's, of dubbele geelkop amazone's? Wie heeft er goede tips?
mvg


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2011-03-17 - 17:09:34 send message to eckers

een koppel rose,s zou dan zeer geschikt zijn,naar mijn weten zijn ze actiever als amazones,caique,s zijn ook heel actieve papegaaitjes,maar deze zijn weer een maatje kleiner,
groetjes jan willem


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-03-17 - 18:51:59 send message to mreyder

Kleine Vasapapagaaien: hele levendige, speelse vogels, fluiten heel mooi....


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-17 - 20:27:35 send message to whitebulldog

pionussen?

maar de beste tip is denk ik gewoon een dagje avifauna, of een ander park ( goed indruk en je kan het gedrag observeren), kijken op vogelbeurzen, en veel informatie inwinnen over de specifieke vogel, en vooral niet over één nacht ijs gaan.


patrick h
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-03-17 - 21:53:25 send message to patrick h

bedankt voor jullie reacties.
Ik ben er al heel lang over aan het nadenken. Of een koppel witkuif kaketoe's misschien? Ik hou van levendige vogels, omdat wij er een zitje naast hebben gemaakt.
mvg


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-03-17 - 22:55:09 send message to Daniel

Witkuiven zijn levendig genoeg om de hele wijk te vermaken, indien dat geen probleem is zijn het prachtige vogels.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2011-03-18 - 11:15:32 send message to Vogelen

In een woonwijk zou ik voor rose's of roodstaarten gaan. Onze rose's zijn super actief en een lust om naar te kijken. Grijze schreeuwen vrijwel niet. Daarvoor zijn de huidige rennen ook geschikt dus zou je zo ook beide kunnen houden. Dubbele geelkoppen zijn erg lawaaierig met name in de broedperiode en indien broedrijp vaak extreem agresief. Persoonlijk vind ik edels ook wat lijzig in gedrag. Witkuiven vind ik niet geschikt voor in een woonwijk. Bij alle vogels varieerd het per vogel of koppel maar als je witkuiven een beetje schreeuwig aangelegd zijn hoor je het 5 straten verderop. Daarnaast is het ook geen prettig geluid. Succes!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-03-18 - 11:36:42 send message to johanblok

Nog afgezien van het geluid, zijn amazones waarschijnlijk niet voldoen als het om levendigheid gaat. De kleine soorten, zoals witvoorhoofd komen dan nog het meest in aanmerking, en zijn met opsluitbeleid wel te houden wat geluid betreft.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2011-03-18 - 14:45:11 send message to kaapsen

Dag Patrick,als je maar een koppel swilt houden komen kaapse papagaaien er ook voor in aanmerking,2 x per dag laten ze zixch dan ws even horen,vrolijke ondernemende en bovenal aparte vogels.

Gr Kees


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2011-03-18 - 20:41:12 send message to ferry1

ik heb 4 edels een witkuif en een koppel aras

mijn edels zijn zeker niet doods.
de witkuif hoor ik zelden al moet er nog wel een man bij. afwachten hoe het dan word.

mijn aras gaan ook goed al is de pop daarvan wat drukker. ik woon in een woonwijk die rustig is en alles zeer goed te horen is.



patrick h
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-03-18 - 21:04:48 send message to patrick h

bedankt voor jullie reacties.
Jullie ervaringen zijn nogal verschillend. Tuurlijk is elk koppel verschillend kwa lawaai. Graag wil ik een koppel witkuifen kopen maar het risico is mij toch tegroot denk ik. Sommigen van jullie zouden zeggen dat je het eerst moet proberen kwa geluid. Ik wil graag gezeur met de buren voorkomen. Als ze er eenmaal last van hebben en ik moet ze verkopen dan horen ze natuurlijk elk ander koppel wat erna komt. Ik vind de rose's ook heel mooi maar die zie je al bij heel veel kwekers. Een witkuif zie veel minder. moeilijk moeilijk moeilijk haha


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2011-03-18 - 21:12:06 send message to Ruben89

ik heb blauwvoorhoofd amazones. ontzettend leuke vogels. hele dag bezig. fluiten, praten, klimmen en klauteren.
maar kunnen tijdens de broed erg luidruchtig zijn

ducorps of naaktoogkaketoes zijn ook erg leuke vogels, en ze zijn altijd bezig


patrick h
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-03-20 - 11:33:54 send message to patrick h

Geachte VogelArena lid,

Uw bijdrage/bericht is door de moderator verwijdert omdat hier verkoopinformatie in stond.

Voor het te koop vragen en/of te koop aanbieden van vogels verwijzen wij u naar de betreffende verkooprubriek.

quote
Ster account
U heeft een Ster account nodig om advertentie's te kunnen plaatsen. De kosten voor een Ster account bedragen 5 Euro per jaar voor 52 advertentie's.



Zie hiervoor; http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=278

Mocht u kweek- of verzorgingsgerichte vragen hebben, stel deze dan zo uitgebreid mogelijk zodat er geen misverstand kan bestaan.

Met vriendelijke groeten,
ParkietenPeter


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-03-21 - 19:13:53 send message to mreyder

Heb gisteren de verwijderde post gelezen: volgens mij stond er duidelijk, dat hij vroeg of hij eens bij eigenaren van Witkuiven mocht komen kijken! Om te zien/horen hoe ze in real life klinken. Er stond niet: wie heeft er iets voor me te koop...... Verwijderen van deze post is in mijn ogen dus niet correct.


patrick h
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-03-21 - 22:13:40 send message to patrick h

Dat klopt!
Ik zou graag een keer bij een kweker willen kijken hoe iemand zijn witkuiven houdt en hoeveel lawaai ze produceren.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-22 - 19:59:41 send message to whitebulldog

lange weg om dit te vragen hahahahahalaugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede