Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ara in vrijheid Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ara in vrijheid
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-05 - 21:31:58 send message to Swaas

Is er mogelijkheid om een ara in complete vrijheid te houden?
Ik heb een hekel aan kooien en volieres voor ara's, als ik een ara jong in de broeikas uitbroed en met de hand opfok, vanaf kleinsaf aan ermee buiten ga zodat het de omgeving leerd kennen(ik woon in een natuurgebied buiten de dorpskom) bestaat er dan een mogelijkheid dat mijn ara in de omgeving blijft en binnenkomt om te slapen, zoiets als mijn tamme ekster, die vloog in vrijheid, maar s'avonds kwam die binnen door de keukenvenster en ging slapen bij de gele voorhoofd amazone op stok;
Eventuele link naar iemand die zo'n vogel heeft zou welkom zijn.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2004-09-05 - 21:36:48 send message to memaa

Ik denk dat uw vogel rap zal verdwijnen, ofwel door de mens ofwel door een dier gepakt.
Kende een handelaar die ging regelmatig fietsen met zijn Ara op het stuur van zijn fiets.
Groetjes


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-06 - 00:16:18 send message to Hawkeye_NL

Een grote inporteur in de buurt van Eindhoven heeft jaren lang een aantal ara's op deze manier gehouden. Hij had op het terrein wel een soort van winddichte hoek voor de vogels gemaakt maar liet ze altijd vrij om te gaan en staan waar ze wilden. Dit is zover ik weet nog nooit fout gegaan?! Ara's zijn vogels die erg plek gevoelig zijn. Houd er echter wel rekening mee dat de vogels in de natuur een heel groot terretorium hebben. Daarnaast is het belangrijk om goed te informeren of er geen roofvogels in de buurt wonen. Deze kunnen de ara's aanvallen.

Als je het echt wilt proberen veel sterkte.
Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-06 - 17:41:14 send message to Jacqueline

happy :)

Dat zal niet meevallen om EEN ara los te laten vliegen in de vrije natuur zoals jij dat voor ogen hebt.
Heb het ook gezien in Eindhoven, als we tenminste over het zelfde adres praten, mare uuuch die waren wel geknipt, Geelvleugels Groenvleugels en blauwgele door elkaar.
In Middelburg was er een man die had een paartje Militair ara's los vliegen, dat heeft niet lang geduurd, moest ze vast houden van de politie vanwege het gevaar voor de overige bewoners van deze planeet.
In Amerika hebben we het zelf gezien, tientallen ara's van verschillende soorten gewoon los in de natuur,sávonds liep de eigenaar naar buiten en riep een paar keer heel luid macaw,macaw, en van alle kanten kwamen ze aangestoven om als eerste binnen te zijn.
Maar dat was op een kwekerij van 8 hectare groot midden in een natuur gebied, en heel veel papegaaien en ara's met het nodige geluid dus de los vliegende ara's bleven in de buurt rondzwerven.
Om nu dit te bereiken met een ekele ara lijkt me een hele uitdaging, waarvan ik de uitkomst niet durf te voorspellen.
Want het is je bedoeling s'morgens los en sávonds binnen toch, en dit zonder toezicht.
We laten ook weleens onze Groenvleugel los maar nooit zonder toezicht en zeker niet als hij zich van te voren heeft zitten volproppen met eten.
Want dan is de drive om te komen wanneer je roept niet echt aanwezig.
Denk er maar goed over na voordat je iets gaat doen waar je heel veel spijt van kunt gaan krijgen.

wink ;)


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-09-06 - 21:21:05 send message to steynkorse

goedenavond,
ik heb met eigen ogen gezien dat in het nop (nederlandse opvang papegaaien) www.papegaai.org
2 hybride ara's in de vrije buitenlucht vliegen en ook in de buurt blijven, ik zou daarom adviseren eens contact met hun op te nemen. Ik hoor op dit forum dan graag hun kant van het verhaal terug. Ik ben altijd zeer benieuwd naar dit soort 'expirimenten'.
Vr en Gevleugelde groet van Steyn


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-09-06 - 21:27:32 send message to steynkorse

deze nog, even scrollen naar het artikel en u zal versteld staan: het kan!
groetjes steyn


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-09-06 - 21:27:51 send message to steynkorse



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-06 - 22:25:34 send message to Jacqueline

happy :)

Losvliegende papegaaien

Ja, u leest het goed! Naast de vele loslopende dieren vliegen nu ook enige ara's vrij rond. Het kan natuurlijk altijd wel eens gebeuren dat een papegaai of parkiet weet te ontsnappen. We zetten dan een vangkooi neer en voordat ze er zelf erg in hebben zitten ze weer in hun eigen voličre. Maar niet voor de twee losvliegende "Harlekijn Ara's". Deze ara's zijn vorig jaar geboren op ons park. De gelukkige ouders zitten in de binnenhoek van gebouw 1. Papa en mama hebben zich bij de vorige eigenaren vrij kaal geplukt en zaten klein behuisd. Bij ons was het opgevallen dat deze twee ara's goed met elkaar konden opschieten. Omdat ze beide soms agressief zijn hebben we ze bij elkaar geplaatst. De ene is een Blauwgele Ara en de andere een Groenvleugel Ara. De beide jongen hebben een prachtige oranje kleur gekregen. De jongen zijn op de Lorre-Acker geplaatst en konden na verloop van tijd goed vliegen. Omdat ze hier geboren zijn, blijven ze in de buurt. Zo slim als ze zijn wonen ze nog steeds in de Lorre-Acker en overdag vliegen ze soms hoog boven het park. Bovenal vinden ze het beide enorm fijn om zodra ze de bezoekers waarnemen op het park, meteen naar beneden te komen en er alles aan te doen om als eerste de nootjes en fruit te stelen die de bezoekers bij zich hebben. Ze zijn zelfs zo brutaal dat ze op je schouders komen zitten! Vaak komen bezoekers meteen melden dat er papegaaien ontsnapt zijn.

Heel leuk, maar let wel op, het betreft hier wel vogels die aangetrokken blijven door vele soortgenoten die er verblijven.
En dat is niet geheel alleen in de natuur.
Expermiteren is leuk maar moet wel verantwoord blijven voor zowel ara in kwestie als ook de eigenaar.

wink ;)


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-06 - 22:46:22 send message to Swaas

Het zou wel de bedoeling zijn om ze met 2 te laten rondvliegen....ondertussen heb ik ook wat opzoekwerk gedaan, en weet nu dat havikken en een paar andere roofvogels er niet van terugschrikken om een ara aan te vallen en te doden????
Ik dacht dat ze , ook door hun grootte, niet zo snel als lokaas of doelwit zouden worden genomen....blijkbaar is dit dus wel...
ik woon aan de rand van een natuurgebies, en er zitten hier een pak vogels, ook roofvogels....
Ik zou het zo prachtig gevonden hebben om ze te kunnen zien vliegen in de natuur, bestaat er iets mooiers? En toch komen ze naar je toe....
Ik vind dit droevig dat het niet te realiseren valt, maar ik wil mijn verlangen niet zover drijven dat mijn vogels er de dupe van zouden worden.
Bedankt voor jullie reactiewink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-06 - 23:06:24 send message to Niltava

Gaat het hier om de baby's die je momenteel hebt??
(zijn er al meer??)

Niltava


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2004-09-07 - 15:06:57 send message to v.dijck

welke importeur was dat dan in eindhoven kom zelf uit eindhoven ik heb dit wel gran canaria gezien weet niet meer welk park maar was niet het palmitospark daar fuiten ze een keer en kwamen er een stuk of wat blauwgele aan gevlogen.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-07 - 23:25:02 send message to Swaas

Het zouden niet deze baby's zijn, die zijn niet van mij, maar ik zou het geprobeerd hebben met eventueel nieuwe babys aan te kopen, dus terug in de broedmachine en helemaal zelf opkweken, ondertussen weet ik nu al dat dit hier niet mogelijk is, het was een mooie droom, nu weet ik dat dromen niet altijd uitkomen zelfs al heb je alle troeven in handen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 107 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede