Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Uitvallen van de electriciteit,wat dan????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-03-23 - 11:00:00 send message to denegon

Als je een aggregaat en het te leveren vermogen is een stuk groter dan het gevraagde vermogen dan zal bij aanspringen van de thermosstaat de spanningsdip nihil zijn en alles zal gewoon doorgaan zoals het hoort.
het probleem kan ontstaan bij inschakelen en uitschakelen van de aggregaat. dus voordat je de onderdelen aansluit aan je aggregaat moet hij eerst draaien. ook bij uitschakelen moet je eerst de apparatuur uitzetten en dan het aggregaat pas uitzetten dan voorzie ik geen problemen.

groetjes egon


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-23 - 18:56:20 send message to henkdelaat

Denegon,

Ik heb niet veel verstand van elektro,maar als de leveranciers mij waarschuwen dat de broedmachine,warmtekast ontregeld of stuk kan gaan dan heb ik het idee dat er wel degelijk rekening mee gehouden moet worden,en je het beste voorzorgen kan nemen.

Het liefste heb ik advies,of antwoorden van mensen met ervaring of kennis van elektronica.

Aan antwoorden van ik DENK dat het zo moet of zo is heb ik niets aan.

Straks wordt de hele vraag uit zijn verband getrokken,en dan ben ik en misschien andere nog niet veel wijzer geworden.

Sorry als het verkeerd overkomt is niet de bedoeling.

Henk.


mearn
Website Member
Posts :45

Website Member
2011-03-23 - 22:20:54 send message to mearn

Beste Henk,

Je moet kijken wat het totaal vermogen is van je broedmachine en warmtekasten. bv. 100w en 150w, dus totaal 250w. Dit moet de UPS kunnen leveren.
Hier ga je dan iets boven zitten voor de veiligheid. Je hebt namelijk UPS van 300 tot 30.000w of nog hoger.
Wat betreft de opmerking van egon, dit kan ook.
Je hebt aan vermogen het bovengenoemde voorbeeld. Je sluit daarnaast een kachel aan van 3000W. Deze moet wel de gehele tijd branden. De schakelpieken die dan door de broedmachine en/of warmtekasten veroorzaakt worden zijn dan te verwaarlozen. Alleen moet je wel eerst de kachel inschakelen, dan de overig apparatuur aansluiten en omgekeerd. Belangrijk is wel dat de kachel de gehele tijd blijft branden. Een keer aan/uit kan een piek veroorzaken welke schadelijk kan zijn voor je broedmachine.
Alleen moet je dit risico nemen, als het fout gaat en je broedmachine gaat stuk, dan is de schade vermoedelijk veel groter dan de aanschaf van een UPS.
Waar ga je de broedmachine trouwens voor gebruiken.

Groetjes
Jos


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-23 - 23:53:30 send message to henkdelaat

mearn,

De broedmachine is voor nood gevallen als er iets met de ouder koppels gebeurd,of als ze stoppen met broeden.

Tot nu toe nog niet nodig gehad,maar de laatste tijd zijn er nogal wat stroom uitvallen in dit gedeelte van Brabant,en de leverancier van de aggregaat waarschuwde mij op eventuele risico's.

De warmte bronnen in de 2 kasten zijn elk 100 Watt + een ventilatortje op een adapter(12V).

De broedmachine is (power AC 100V-120V,50/60Hz / AC 220V-240V,50,60Hz.
Gemiddeld verbruik van de broedmachine is 48 Watt dus ik denk dat deze ook 100Watt is,kan ik nergens terug vinden in de handleiding.

Zouden er 2 van de 3 werkend zijn dan kom je op verbruik van 200Watt.

Maar de warmte bronnen draaien niet continu op volle toeren,want als de temperatuur goed is verbruikten ze geen spanning,alleen de ventilators(12V)blijven continu draaien.

Ik denk dat één aggregaat van 300 of 600 Watt genoeg zal zijn,kan e.v.t. hoger voor andere aansluitingen zoals mearn suggereerde.

Oké Jos en denegon bedankt,ik weet nu hoe het allemaal werkt,dan schaf ik een UPS aan,dan is alles opgelost.

Henk.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-03-24 - 11:16:58 send message to denegon

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

beste,
ik heb opgezocht wat de werking is van een UPS en zoals ik al dacht is het een tijdelijke voedingsbron die bij spanningsuitval je de tijd geeft om een computer aftesluiten zonder dat er info verloren gaat. tevens zal de UPS spanningsdippen en pieken opvangen.

Dus het aggregaat in combinatie met de UPS zou een optie kunnen zijn alleen de ups plaatsen lijkt mij geen optie aangezien de UPS geen uren gebruikt kan worden.
voor de rede van Henk lijkt mij dit ook een kostbare investering.

hieronder de werking van de UPS.
vriendelijke groet Egon

http://www.accuwijzer.nl/ups/ups.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodstroomvoeding


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-24 - 16:22:05 send message to henkdelaat

denegon,

Met accuwijzer ben ik reeds via Mailen bezig voor een UPS systeem dat uitermate werkt op een aggregaat,en de tijd kan overbruggen totdat ik thuis ben.

Het is ook maar een tijdelijke oplossing die noodvoorziening met de accu.

Kijk als de stroom uitvalt en ik ben thuis dan kan ik binnen 5 minuten het hele spul laten draaien op een aggregaat.Ben ik verder van huis dan zou dit +/_ 30 tot 60 minuten zijn.

Het gaat er om dat de aggregaat de elektronica niet ontregeld of beschadigd.

Mail wisseling met accuwijzer.

Heer Henk,
Begrijp dat de toepassing kritisch is in die zin dat het wegvallen van spanning zeer onaangenaam moet zijn. Zal navragen wat er kan in dit opzicht. Wat voor generator / aggregaat is er reeds? Of moet dit ook nog worden aangeschaft?
Groet, Willem / AccuWijzer.

Henk.




henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-26 - 11:42:57 send message to henkdelaat


Antwoord van accuwijzer:

OKé dank voor informatie. Dus alles moet bij elkaar passen.
Het idee is dat bij geringe uitval de UPS overneemt en bij langere tijd het aggregaat inkomt.
Nee, ben niet thuis in de papegaai kweek wereld. Nooit mee in aanraking dus niet bij stilgestaan. Zijn er denkt u nog meer deelmarkten in op dat gebied waarvoor gelijke oplossing welkom zou zijn?
En, als wij een totaal oplossing voor u maken/hebben, is er dan kans dat andere kwekers het er ook voor over hebben zo’n combi aan te schaffen?

Groeten accuwijzer.

Henk.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede