Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Onkruidzaad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Onkruidzaad
De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-03-21 - 21:05:00 send message to De Prachtvink

Hoi, Vogelvrienden..
Ik heb een vraagje:
het onkruidzaad wat je in de winkel koopt in zakken van 1 kilo,is dat het zelfde onkruidzaad , wat je ook zelf kan plukken,bv bij je in de buurt in velden en bossen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-03-21 - 21:31:07 send message to P.Rooth

Gewoonlijk komen die zaden uit afval van de graanoogsten

Kilotje kopen uitstrooien in berm bij een sloot of bij de buren en je komt er vanzelf achter welke soorten dit allemaal zijn .laugh :D

Je kan natuurlijk het zaad ook in de eigen tuin strooien maar dat staat wat rommelig .sad :(

Bloembakken is een mogelijkheid is uitproberen welke mooie onkruiden er in deze mengsels zitten .happy :)

Paul


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-03-21 - 22:00:02 send message to De Prachtvink

Hoi, Paul
Eerlijk gezegt,nog niet aan gedacht.
maar lijkt met me wel een goeie tip, dus hier kan ik wel wat mee.ik heb nog een halve kilo
staan. ik zal er van de week even mee naar het veld gaan , bij ons achter,en uitstrooien die hap.happy :)..lijkt me nu ook wel de tijd er voor,he?
en denk dat de vogels de kleine jonge plantjes wel waarderen. bedankt maar weer , voor de goeie tip.

Gr." De Prachtvink" Peter.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-03-22 - 19:52:08 send message to P.Rooth

Hallo

Nu zegt u dat u slechts een pond heeft staan .
Dat is zo op .
Koop dan eens wat meer want onkruidzaad is geliefd bij wilde vogels zodat een kilotje of 10 wel het minste is om uit te gaan strooien doe dit zelf met een zak van 20kg eveneens in de volieres als snoepzaad .

Paul



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-22 - 20:02:35 send message to whitebulldog

quote
Kilotje kopen uitstrooien in berm bij een sloot of bij de buren en je komt er vanzelf achter welke soorten dit allemaal zijn .

Je kan natuurlijk het zaad ook in de eigen tuin strooien maar dat staat wat rommelig .

Bloembakken is een mogelijkheid is uitproberen welke mooie onkruiden er in deze mengsels zitten .




of bij je schoonmoedert in de tuin laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Drazz :p


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-03-22 - 20:40:50 send message to De Prachtvink

quote
--------------------------------------------------------------------------------
Kilotje kopen uitstrooien in berm bij een sloot of bij de buren en je komt er vanzelf achter welke soorten dit allemaal zijn .

Je kan natuurlijk het zaad ook in de eigen tuin strooien maar dat staat wat rommelig .

Bloembakken is een mogelijkheid is uitproberen welke mooie onkruiden er in deze mengsels zitten .


--------------------------------------------------------------------------------



hahalaugh :Dlaugh :D Wat is dat toch met die schoonmoeders.

maar ik ga het zeker proberen,



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede