Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > slimme vogels! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : slimme vogels!
bobby en jojo
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-03-27 - 22:18:47 send message to bobby en jojo

Sinds kort een camera op de broedkooitjes gericht, er gaat een wereld voor me open! Ik heb al eens 2 bourkes op elkaar proberen te komen die vielen telkens om.
zaterdag zag ik het splendid popje in het grit schaaltje zitten en op een gegeven moment sprong het mannetje erop. Ik denk dat het paren was zonder om te vallen haha helemaal stabiel in het bakje!
Ondertussen 2 eitjes in het blok dus ben enorm benieuwd of ik voor het eerst in mijn cariere jongen vogeltjes krijg!

Nu heb ik nog een vraag tot hoe oud is een splendid man vruchtbaar? Want de vogels van vorig jaar zijn heel lief voor elkaar en met elkaar bezig, maar de man van 2005 doet er niks aan met het popje.

Groetjes Bart


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-03-28 - 11:53:49 send message to Ton Koek

Splendidparkieten zijn best lang vruchtbaar, tot 6 of 7 jaar zomaar, vaak nog langer.
Dat de man geen interesse heeft, hoeft meteen op een probleem te duiden. Niet elke man en pop zijn automatisch een koppel, soms komt er gewoon nooit een klik.
Gewoon lekker blijven genieten van de andere vogels en wie weet doet goed voorbeeld alsnog volgen.
Succes.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2011-03-28 - 16:45:10 send message to lorikwekerij

hoe groot is hun kweekkooi? dit kan ook een factor zijn
ik kweek mijn splendids in hokken van 120cm diep 80 cm breed en 90 cm hoog


bobby en jojo
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-03-28 - 22:06:29 send message to bobby en jojo

De kweekkooien zijn 1.20 X 0,5 x 0,5. Vorig jaar had ik hem al bij een ander popje en die had wel eitjes gelegd, maar die waren allemaal onbevrucht. Dus dacht probeer het nog een keer met een ander popje.
Hij is van 2005 ik heb hem 2 jaar dus misschien is hij niet voor niks verkocht.

Maja ik kijk het dit jaar nog aan en anders gaat hij lekker van zijn pensioen genieten in de grote vlucht.


zias
Website Member
Posts :69

Website Member
2011-03-28 - 23:18:11 send message to zias

heeft die man de pop zelf kunnen uitzoeken of heb je het koppel zelf bij elkaar gezet,

als de man en pop zelf kunnen uitzoeken welke partner ze willen is de kans op bevruchte eieren het grootst


bobby en jojo
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-03-29 - 18:18:18 send message to bobby en jojo

Naja hij had keuze uit 2. En de ene werd eigenlijk gelijk weer de kooi uitgejaagd door hem. en die ander zit er nu nog.

Maar het heeft ook geen haast. Ik zit nog in het leerproces he. 2 jaar terug de voliere gemaakt, verleden jaar de broedkooien en blokjes gemaakt. Toen had ik de vogels pas eind maart samen gezet. Daar kwam ik achter dat dat te laat is, dus nu heb ik ze met de kerst al samen gezet en 2 van de 3 kooitjes gaat prima. waarvan 1 nu met eitjes.
Dus langzamerhand kom ik erachter dat de vogels tevreden zijn met de kooien ed. En als ik een paar jongen krijg ben ik gelukkig anders zit me voliere gelijk vol.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede