Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > driekleurenglansspreeuwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : driekleurenglansspreeuwen
tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-03-29 - 16:10:09

ik had graag mijn glansspreeuwen ontwormd,en op aanraden van mijn apotheek die voor mij nog inlichting verschafte bij dierenarts,raade deze mij aan het ontwomingsmiddel vermox te gebruiken en dit ter vervanging van panacur!de toediening is dezelfde,één druppeltje rechtsreeks in de bek en herhaling na 8 dagen.zijn er liefhebbers die daar enige ervaring meehebben?de panacur is maar bij ons verkrijgbaar in één literfles,en dat is wel overdreven veel!graag een antwoordje,en dank daarvoor.


RobS
Website Member
Posts :5

Website Member
2011-03-30 - 14:40:42

Na gegoogled te hebben te hebben op vermox, een raad, ga naar de dierenarts voor een ontwormmiddel.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-30 - 15:37:15

RobS: Waarom? Wat is er mis met dit middel?


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2011-03-30 - 17:05:25

Ga naar de dierenarts en vraag om fenbendazole, is de werkzame stof van panacure.
Zelf haal ik het bij Feld in Amersfoort als ik het nodig heb.


RobS
Website Member
Posts :5

Website Member
2011-03-31 - 10:33:40

Ik vond nergens een aanbieder van vermox voor vogels.
Kun je al problemen hebben met dosering.
Als je zoals hij schrijft dan ook nog eens een liter moet kopen,kun je beter naar een goede dierenarts.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-31 - 12:43:56

OK, duidelijk.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-03-31 - 14:32:57

ok bedankt voor julie antwoord,ik ontzie zeker niet om de dierenarts te raadplegen,ik ga dat ook doen vandaag nog.maar als je de bestanddelen nagaat van mebendazole en fenbendazol komen we bij de zelfde formule.ik heb indertijd nog ontwormd lang geleden met een product dat uit de markt genomen is(naam vergeten)en ik lees niks anders op de forums dan te ontwormen met panacur,dus zal het wel goed zijn,geen twijfel.maar als mijn apotheker zegt en inlichtingen haalt,?en mij zegt dat vermox idem even goed is als panacur!ja ik geloof hem dan wel.maar ok ik ga naar dierenarts en laat julie weten wat hij denkt over vermox en de resultaten lees je later wel<;alvast nogmaals bedankt voor julie reaktie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-31 - 15:16:07

Ik denk dat je Piperazine bedoelt. Dat werd vroeger (en nog?) meestal gebruikt tegen worminfecties.

Ook ivermectine (de werkzame stof in Bogena anti-luchtpijpmijt) werkt wormdodend, maar moet met beleid worden gedoseerd. Het middel is namelijk zo sterk, dat in geval van een ernstige worminfectie alle wormen in één keer worden gedood, waardoor de darm kan verstoppen en de vogel kan overlijden.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-03-31 - 17:42:01

juist terug van dierenarts,heeft mij gezegd dat de vermox die ik geef heel goed is,raad mij aan dat drie dagen na elkaar te geven,herhalen na één week.evengoed als panacur.


RobS
Website Member
Posts :5

Website Member
2011-04-01 - 00:51:03

Ik begrijp dus dat je al een litertje had gehaald?

Groetjes, RobS.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-04-01 - 06:48:35

nee hoor,zou ik zeker niet doen,heb maar een dozijn vogels,maar ik laat dit even weten als er nog liefhebbers zijn die het gebruik van vermox in twijfel halen,het is aangeraden van dierenarts voor ontwormen,één druppel rechtstreeks in bek,dit drie dagen na elkaar.allemaal bedankt voor antwoordje.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-04-01 - 14:41:44

nog iets vergeten te melden,de naam is VERMOX MEBENDAZOLUM 30 ML VLOEISTOF.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede