Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Foto van Sjakie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Foto van Sjakie
Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-09-11 - 21:03:03

Hallo allemaal,

Eindelijk gelukt, ik heb bij mijn volieres een fotootje van Sjakie geplaatst.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-11 - 23:53:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hij is fraai, hij ziet er erg goed uit. Wel een vraagje over de kooi. Beo's worden meestal in een kooi met dichte zij- en achterwand gehouden, is hij niet erg nerveus in deze open kooi?
Ook zal de ontlasting regelmatig alle kanten op vliegen vrees ik.

Hier de foto op het forum, nog handiger.
oeten, Ton.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-09-12 - 00:18:58

Ziet er mega cool uit.


ens
Oud Lid
Posts :47

Oud Lid
2004-09-12 - 11:15:30

he naam genoot wat zie je er leuk uit ik zelf ben een grijse roodstaart mijn foto komt ook snel. groetjes aan je baasje sjaakie en ens


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-12 - 14:17:52

Mooie vogel! gaaf. Dat zekers.
Maar idd. ik weet nog goed toen ik voor het eerst een beo had. Deze scheet tot hoog tegen de muur op. Een kooi die aan drie zijkanten gesloten was hield de omgeving een beetje schoon.

Erwin


Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-09-12 - 16:53:59

Hallo,

Nou in deze kooi heeft hij altijd gezeten en ik heb niet de indruk dat hij nerveus is het is gewoon een vrolijk beestje met allerlei gekke spelletjes met b.v. een dopje van een fles fris kan hij zo een half uur in de weer zijn. En het poepen valt tot nu toe erg mee eigenlijk alles in de kooi misschien komt het nog hoor wat jullie zeggen ik wacht het wel af, dat zien we dan wel weer groetjes Carrie.


Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-09-12 - 21:01:49

O ja, nog bedankt voor het overzetten van de foto, groetjes.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-09-24 - 16:52:54

wat een leuke foto , ik weet niet of de kleuren ervan goed zijn maar als ik het zo zie heeft hij wat bleke lellen, lijkt dat zo of zijn die eerder wittig dan geel?

let je op de ijzerarme voeding?

vele groetjes,
marianne.


Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-09-24 - 19:13:00

Hallo Marianne, ja dat klopt het is heel licht van kleur maar word nu wel wat donkerder en die lellen gaan zich nu ontwikkelen je ziet ze nu groeien. Ik wacht het af en tuurlijk denk ik aan de ijzerarme voeding. groetjes Carrie.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-09-27 - 14:29:24

prima zo en je zult echt van hem gaan houden met zijn malle streken en zeker als hij dingen gaat imiteren en zeggen, ik heb in de buitenvoliere altijd nog veel plezier aan mijn twee beos, en daar komt dan nog de spraak van drie grijsjes doorheen, en zo is het hier nooit stil.

De grijsjes zeggen wel dingen na die de beo s zeggen maar andersom niet.

MARIANNE


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-09-28 - 18:50:46

vor jou hierbij een foto van mijn twee beos, Ome Jan ( zo heet hij en hij zegt dat zelf ook) en Grego, die haar naam ook heel uitvoerig zegt, ongeveer zo Greeeeeeeegoooooooo,
ik hoop dat de foto niet te groot is, ze zitten op de etensbak van de valkjes en andere vogels, omdat ze hun eigen etensbak al leeg hebben gemaakt, en ze hebben net gebaad, dat is goed te zien
vele groetjes,
marianne.

[IMG]img.photobucket.com/albums/v104/mariannenl/thierrybeosopetensbak1.jpg[/IMG]


Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-09-28 - 20:53:45

Hoi Marianne,

Leuke foto, het lijken me 2 leuke boeven bij elkaar, en jullie buren die klagen niet over geluid ofzo? Sjaak hebben wij in de huiskamer maar hij kan ontzettend hoog fluiten dat doet je bijna zeer aan je oren Ik denk dat als ik hem in de tuin zou hebben mijn buren dat wat minder zouden vinden. groetjes Carrie.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-09-29 - 20:02:04

Onze buren tjsa, wij hebben ook twee witkuiven en twee goffinies en drie grijsjes en een amazone buiten maar die hebben allemaal hij tijdelijke schreeuw-of praatuurtje, en dat wordt geaccepteerd door de buurt.
De witkuiven heb ik een halve dag buiten gehad, maar als die tekeer gaan hoorde de hele buurt het, dus die heb ik naar binnen gehaald en de goffinies ook, maar de grijsjes zitten gewoon buiten.
Onze CORA een super oude amazone heeft nog een tijdje bij de grijsjes buiten gezeten, maar die vloekt nogal en kan hard (amazone-eigen) schreeuwen, dus ook die zit nu binnen.
Verder heb ik in de voliere o.a. nog valkjes en kakerietjes, en die laatsten kunnen vooral als er b.v.een kat in de buurt is behoorlijk lawaai maken! Maar dat is allemaal maar even en overdag.

Anders was het toen in een koppeltje kippen had en de haan s morgens wel heel vroeg begon te kraaien, daar kwamen mensen (anoniem) op tegen, dus die hebben we maar weggedaan.

En de beos, ja zodra mijn man s morgens opstaat om ze te voeren beginnen ze te kletsen , maar ook de wilde vogels zoals b.v. de merel, en nooit heel hard.

vele groetjes,
marianne.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-09-29 - 20:07:42

Ik zie trouwens nog een dingetje op de foto, ik zie een boing van touw, daar zal hij niet aankomen, misschien wel om op te gaan zitten en de andere speeltjes zal hij niet gaan gebruiken,zoals ene papegaai dat zou doen
En ik zie dat je nog geen ( of het staat niet op de foto zichtbaar ) nacht blokje voor hem hebt, daar zijn ze dol op, bij de mijne hoef ik niet te kijken maar ik herken aan de geluidjes s avonds precies dat ze gaan slapen in hun blokje, dat vinden ze heel fijn.

vele groetjes weer,
MARIANNE


Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-09-29 - 22:10:06

Hoi Marianne,

Die boing zoals jij dat noemt daar schommelt hij vaak in en ik heb ook een echt schommeltje en daar zit hij vaak en graag op. Hij is ook gek op dopjes van frisflessen daar kan hij erg leuk mee spelen. Toen we hem kochten van die mensen zat er ook een plastic hokje bij dat staat op de bodem van de kooi en `s avonds om een uur of half elf gaat hij daarin om te slapen erg grappig om te zien. Maar soms blijft hij ook wel op z`n stok zitten slapen. Wat bedoel je met blokje is dat van hout dan ofzo? over een poosje gaan we een grotere kooi voor hem kopen en dan is zoiets misschien wel wat. groetjes Carrie


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-09-30 - 20:00:53

wat leuk dat hij speelt, en als hij dat plastic hokje s nachts gebruikt is het toch goed dan kan hij zelf kiezen of hij daar wel of niet in mag/kan.
Als je een nieuwe kooi koopt adviseer ik er eentje die achter en aan de zijkanten dicht is, dit om het geknoei met ontlasting niet naar buiten te laten komen, want ze kunnen er wat van.
Als je maar af en toe wat fruit enzo bijgeeft als lekkernij valt dat trouwens ook wel mee.
Laat je fotos zien als je de koi hebt ?
vele groetjes,
marianne.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede