Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > gele kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gele kanarie
afterfreak
Website Member
Posts :2

Website Member
2011-05-04 - 23:34:26 send message to afterfreak

hallo mensen, dit is mijn eerste post. Ik heb vandaag een kanarie gekregen van een vriend van mij, maar is nog niet tam maar ik heb al verschillende vogels gehad , tis te zeggen 2 dwergpapegaaien, die ik zelf tam gemaakt heb , ik had die in een winkel gekocht. Nu heb ik een kanarie gekregen , heb al wat gelezen op forums. Ik heb een bijna rechthoekige kooi tis te zeggen rechthoekig in de lange weg van onder naar boven, er hangt een spiegeltje in maar dat was bewaasemd of vuil zeg maar , ik heb gelezen dat je dit het best verwijderd maar naar mijn mening heb ik aanleg om vogels tam te maken, geen eigendunk maar om 22h00 heb ik hem met rust gelaten maar ben de hele dag met hem bezig geweest , de kanarie zat bij mijn vriend eigenlijk de ganse dag alleen en de eerste dag bij mijn thuis is hem en mij goed bevallen denk ik toch. Ik heb zoiets van een vogel moet vliegen dus het eerste wat ik gedaan heb is de kooi opengedaan en met hem bezig gehouden, volgens mijn vriend is het een jongetje van ongeveer nu een jaar oud, hij heeft zelfs op het einde gefloten. Ahja bij mijn vriend thuis stond ie voor het venster en dus als de zon scheen, stond hij dus blootgesteld aan de zon. Mag dit ????? Ik heb hem ook voor het venster gezet maar ben er wel bewust van dat als de zon fel schijnt hem daar weg te halen. Voor de rest als voeding kreeg hij gewoon zaad en water. Wat moet ik hem als voeding geven????? Ik heb hem wat wortel en erwten gegeven, was even bezig geweest en toen ik terug naar hem ging kijken was alles op happy :) toen heb ik hem nog zo'n portie gegeven en ook wat kippewit wat ik was aan het eten, ik weet dat ik dit eerst had moeten vragen aan iemand van jullie en nu hoop ik dat ik niks verkeerd gegeven heb maar was dat gewoon van mijn twee dwergpapegaaien. Hij heeft eigenlijk altijd water en alleen kanariezaad gekregen en niks anders maar nu bij mij zal dit wel veranderen. Ik heb vernomen dat een kanarie moeilijk tam te maken is, maar geloof me of niet tegen de avond kon ik heb al gewoon oppakken en bleef hij toch eventjes op mijn hand zitten maar niet voor lang , toen het donker werd heb ik hem terug voor het venster gezet. Wat ik opmerkte was dat als ik tegen hem praatte hij naar mij keek en zijn bek opendeed , wat wil hij duidelijk maken???????? Ik ben echt benieuwd wat morgen gaat geven. Ben pas werkloos dus kan de hele dag met hem bezig zijn, is teveel mss niet goed voor de kanarie?????? Zo ik ga maar eens afsluiten. Greetz !:...:!:....:!:....:!....


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-05-05 - 08:20:38 send message to grasparkiet03

beste,

Een kanarie tam maken gelijk een parkiet of dwergpapegaai zal nooit lukken. dat is mijn mening erover.

mvg grasparkiet03


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-05-05 - 08:30:48 send message to ParkietenPeter

Beste Nico,

Een heel verhaal.
Mooi als je een kanarie als gezelschap wil houden. Maar bedenk dat de mens er altijd voor de dieren zijn en niet de dieren voor de mens.
Waarom zeg ik dit; de mens heeft het verstand en de vogel het instinct. Het verschil is dat de mens kan redeneren.

Dan moet je goed onthouden dat een kanarie meer dan genoeg heeft ana zaad, eivoer, fruit. Persoonlijk zou ik hem dus zeker geen kippenvlees geven.

Zoals je al schreef is het moeilijker om een kanarie tam te maken dan een kromsnavel. Zeker als de kanarie al een jaar oud moet zijn. Dat gaat heel moeilijk worden!

Verder wil ik je veel plezier en veel succes wensen.

Zeker ook voor de kanarie.

Peter


afterfreak
Website Member
Posts :2

Website Member
2011-05-05 - 11:32:27 send message to afterfreak

Dank je wel, ga zo meteen al het benodigde voer halen , greetz !!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede