Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > afzuiging Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : afzuiging
willemwijk
Website Member
Posts :17

Website Member
2011-05-06 - 12:37:01 send message to willemwijk

Hallo heeft iemand ervaring met een enegiezuinige buis afzuiger of met een andere afzuiger ik heb een aparte broedhok van ongeveer 100 cub met 20 broedkooien 8 koppels cathanaparkieten en 12 koppels fife fanci kanaries


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-06 - 13:52:11 send message to Papegaaienboer

Een energiezuinige buisafzuiger... Oooh jaah...


willemwijk
Website Member
Posts :17

Website Member
2011-05-06 - 16:59:28 send message to willemwijk

wat o ja
als ik iets niet goed weet vraag ik om raad zodat ik geen miskoop heb dus aan dit andwoort heb ik niks.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-06 - 17:10:00 send message to Karel

Mijn ervaring met een tweetal afzuiginstallaties (300m3) is dat ze uiteindelijk steeds meer herrie gingen maken. Blijkbaar kunnen de lagers uiteindelijk niet goed tegen continuegebruik.

Dakramen bevallen me op het moment veel beter, maar mocht ik toch in de toekomst warmte willen afvoeren dan ga ik een aantal goedkope bouwmarkt inbouw-ventilatoren plaatsen. Mocht er dan een stuk gaan of herrie gaan maken, dan kan ik die simpel en goedkoop vervangen.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-05-06 - 17:44:55 send message to RICHARDVHASSELT

Ik heb een badkamer afzuiger boven de schuur deur zitten voor een hele grote ruimte werkt pefect zo goed en goedkoop zit al jaren zo een rooster in de deur ding erboven je ruikt helemaal niks van de vogels.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-05-06 - 20:10:10 send message to Rogert

Ik heb vroeger een eenvoudige buisafzuiger van de bouwmarkt gebruikt. Deze heeft het erg lang vol gehouden en ik had ook een goed fris hok.

Ik denk dat als je een dergelijke ventilator koopt je voldoende afzuiging hebt voor de frisse lucht. Het hoeft immers ook niet te stormen in je hok, toch? En het betreft niet zoveel voliere's.

Maar mocht je het willen doen voor het stof dan werkt een dergelijke oplossing niet. Daarvoor moet je weer andere methodes bedenken.


willemwijk
Website Member
Posts :17

Website Member
2011-05-07 - 16:28:25 send message to willemwijk

Bedankt voor jullie raad ik heb inmiddels een sterke afzuiger gekocht met zware vermogen van 280 cub in de hoop dat hij ook het stof afzuig Willem happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-07 - 17:22:10 send message to Karel

Succes Willem. Houd ons svp op de hoogte over hoe hij bevalt (of juist niet).


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-05-07 - 18:15:42 send message to Niltava

Voor mijn hokken op zolder zit ik te denken aan een afzuiging / ventilator.

Misschien een domme vraag, maar moet je juist frisse lucht naar binnen blazen of "vuile" lucht afzuigen?



Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2011-05-07 - 18:50:28 send message to Stefan Verhoeven

Lucht naar buiten blazen of lucht naar binnen zuigen kan allebei. Echter ligt het er aan wat je doel is en waar de in- en uitlaat is van de lucht.

Wanneer je bijvoorbeeld een zolder hebt met vogels en je gaat lucht naar binnen zuigen, dan wil het dus zeggen dat er ook lucht naar buiten moet, dat zal bij een zolder voornamelijk 'leklucht' rond de deur zijn, ofwel de vieze/stoffigere lucht wordt daarbij richting de trap, dus in het huis geblazen, in dat geval zou ik nooit voor luchtaanzuiging kiezen. Echter als je bijvoorbeeld 2 dakramen hebt, kun je in de ene lucht aanzuigen en zal via het andere raam, passief door de overdruk die je door het aanzuigen van lucht realiseert, de ruimte weer verlaten. In bijvoorbeeld ruimtes die je redelijk schoon en steriel wilt houden, wordt de lucht aangezogen, dan komt de schone lucht uit 1 kanaal en is makkelijker te filteren/schoon te maken en de vieze lucht verlaat de kamer via alle luchtgaten. Wanneer je lucht naar buiten blaast, komt de luchtaanvoer via alle gaten in de ruimte, dus onder dakisolatie, langs de deur e.d.
In een losstaand schuurtje maakt het niet zo veel uit of je de lucht naar binnen zuigt of naar buiten blaast vanuit het aspect van stof afvoeren.
Voor warmte afvoer moet je er rekening mee houden dat warme lucht naar boven gaat, dus mocht je warmte weg willen krijgen dan moet je er voor zorgen dat de lucht bovenin de ruimte wordt afgevoerd, daarvoor moet je rekening houden waar de lucht naar binnen en buiten kan en vanuit dat oogpunt kiezen waar je het makkelijkste een ventilator kunt plaatsen. Afhankelijk van de locatie van de ventilator kun je dan kiezen of er voor het afvoeren van de warmte beter een aanzuigende of een afzuigende ventilatierichting gekozen moet worden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-07 - 18:52:57 send message to Karel

Dat is niet zo'n domme vraag, want dat kan van de situatie afhangen. Meestal is het echter het beste om de vuile lucht via een ventilator naar buiten te blazen. Zorg dan wel dat er ergens frisse lucht naar binnen kan komen omdat je anders de "huisluchtjes" via de kieren onder de deur de vogelkamer in zuigt.
Goed ventileren dus.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-09 - 13:34:14 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik zou zo'n slakkenhuis nemen die kunnen bhoorlijke hoveelheden aan, en die kun je ook in kisten inbouwen, om zodoende het geluid te reduceren.
Tevens zal deze als die de lucht in jou ruimte aanzuigt, om deze vervolgens af te blazen er ook voor zorgen dat automatisch ook "verse"lucht aangezogen wordt,anders zou je een vacuum creeren. Dus als je zorgt dat er elders iets open staat, of via een andere weg lucht naar binnen kan, dan zal hij die vanzelf aanzuigen en zodende krijg je vanzelf frisse lucht in je hok.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede