Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > DRINGEND HULP gevraagd krijg zo jonge zebra's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : DRINGEND HULP gevraagd krijg zo jonge zebra's
Teunie
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-11 - 19:48:05 send message to Teunie

Hoi iedereen
Er worden zo direct een aantal jonge zebbies van 10 dagen bij me gebracht
Mensen wilden hun zebravinken kwijt, en een koper wilde wel de oude vogels maar niet de jongen
Dus nu zaten ze met de jongen die ze niet meer kunnen/willen verzorgen
Haar man had al gedreigd om ze te verdrinken
nu had haar buurvrouw op internet gekeken en mijn telefoonnummer gevonden en belde dus of ik de vogeltjes op wil vangen
NOU ZE GAAN DUS NIET DOOD WAT MIJ BETREFT
ik weet dat ik geen hoofdletters mag gebruiken, sorry
dus ik heb gezegd dat ze mogen worden gebracht
ze zitten nog in hun nestje
ze kregen poezenmelk en brinta tot nu toe
wie kan wat VOEDINGSADVIES geven en vooral om de hoeveel tijd moet ik voeden (als ze de snaveltjes opendoen, ok) maar ook 's nachts? En hoe gaat het met de ontlasting?
Wat MOET ik weten mensen, help me even want de birdies mogen niet dood gaan.
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP
Groetjes van teunie


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-11 - 20:25:08 send message to Karel

Wellicht kun je ze naar de vogelopvang brengen. Die mensen hebben ervaring met het opvoeden van jong spul.

Over de mensen waar je de vogeltjes van hebt + de koper wilde ik nog iets zeggen, maar dergelijk woordgebruik wordt op dit forum niet toegestaan.angry


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2011-05-11 - 20:40:56 send message to Ramon

Denk niet dat het lukt ze in leven te houden. Of je moet ze bij Zebravinken onder kunnen schuiven met jongen van ongeveer dezelfde leeftijd.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2011-05-11 - 23:00:20 send message to roodmus

Tja Teunie triest geval.angryangry

Misschien even met de eigenaar van de jongen naar de arts voor een laatste spuitje.

Wie doet nu zo zijn vogels weg,te gek voor woorden.

Dit ziet er uit als dieren mishandeling.

Suc6

Grt.


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-05-12 - 00:48:14 send message to De Prachtvink

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

haal bij de dierenwinkel speciaal opfokvoer,
als je uitlegt, waar je het voor nodig hebt aan de winkelier . weet hij wel genoeg
daar moet je dan een papje van maken.
haal bij de apotheek een injectiespuit. en doe daar het papje in, voer die om het 1,5 uur ,
nacht is niet nodig , dat doen de vogels ook niet in de natuur.
maak regelmatig het nestje schoon .
dan komt het allemaal goed.
succses ermee
Groet, "De Prachtvink" ,Peter


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2011-05-12 - 18:18:26 send message to ktmgek

de injectiespuit wel zonder naald uiteraard.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-12 - 21:41:49 send message to whitebulldog

geen goed woord over voor de handelaar ( draait dus allemaal weer om geld geld en nog eens geld) en helmaal niet voor de ex-eigenaar. zulke mensen horen geen dieren te houden die zijn ze niet waard. ik ga toch ook maar hoofdletter gebruiken, want het zijn LOSERS met hele grote hoofdletters dit soort lui bah!!!!angry


Teunie
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-13 - 19:34:35 send message to Teunie

Vanmiddag 3 jongen dood helaas....sad :(

Hoi,
Het is vrijdag de 13e he......
Vanmiddag leefden alle 6 vogeltjes nog.
Toen ik de derde keer ging voeden met speciale opfok was er al 1 dood.
Ik zag het gewoon, en voelde het, en het beestje was al stijf.
De andere 3 wilden wel eten en deden het snaveltje open.
2 anderen deden hun snaveltje niet open en ik heb nog geprobeerd ze te activeren maar ze stierven terwijl ik er naar keek.
Ik heb wel even gejankt, geloof me, want ben je dan als mens machteloos.
Vond en vind het sneu voor de diertjes.
Maar gelukkig ging het snel en zacht.
Daarna heb ik ze reiki gegeven en ze mooi ingepakt in een oranje katoenen doek, met strikjes er om, een bloemetje en een vlindertje er bij. Toen heb ik ze direct weggebracht, ook om mezelf niet langer te plagen.
Ik hoop dus dat de andere drie het redden.
Dolly voelt zich nog niet geroepen om voor ze te zorgen, dus probeer ik ze in leven te houden.
De twee kleinsten zijn er nog, terwijl ik juist van hen dacht dat ze kwetsbaarder waren. Het is niet te voorspellen.
In het nest van mijn eigen Beauty zit volgens mij nog steeds 1 jong dat nog wel beweegt.
Ja het is de natuur, ik kan er niet alles aan doen. En de vogelopvang neemt alleen wilde vogels, dus geen kweek.
groetjes van teunie


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-13 - 21:14:27 send message to whitebulldog

Beste Teunie,
Vrijdag de 13é heeft hier geen klap mee te maken, maar de handelaar en de vorige eigenaar wel.
Je ddelt hier je verhaal met ons, en dat is je goed recht, en wellicht maakt het je verdriet wat minder. Wat je eiegenlijk moet doen is je verhaal ook even doen bij de vorige eigenaar, want als die nog eventjes geduld had gehad tot de jongen wat groter waren, had dit voorkomen kunnen worden, of van mijn part had ie de ouder er ook bij gegegeven aan jou, maar klaarblijkelijk had ie dat kleine beetje geld hard nodig, en stelde die dat boven het welzijn van zijn beestjes.
Eigenlijk zou je de dode jongen bij hem moeten afgegeven, en wellicht overdenkt hij zijn zonde dan nog eens, maar gelet op je verhaal vraag ik me af of deze persoon uberhaubt een geweten heeft.
Top dat je jezelf in elk geval over de rest van de jongen ontfermt, en zo zie je maar weer eens dat de dieren aan de mens zijn overgeleverd.
Houdt ons op de hoogte hoe het afloopt met de rest van de jongen, wellicht put je daar nog troost uit, zodat het niet voor niets is geweest.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-05-14 - 00:39:16 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vreselijk verhaal! Schoften van eigenaren en handelaren!

In ieder geval had ik ze niet aangenomen. Iemands anders probleem hoeft niet jouw probleem te worden.

Een man die dreigt om ze te verzuipen...niet te geloven. Zo'n 70 jaar geleden had hij prima baan kunnen hebben ben ik bang. sad :(


Teunie
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-15 - 11:21:42 send message to Teunie

Alle vogeltjes helaas dood.
Hoi allemaal,
Ik heb al jullie berichten gelezen en dank jullie daarvoor.
Inderdaad zijn alle vogeltjes doodgegaan. Vrijdagavond heb ik ze de hele avond op mijn borst gehad om ze warm te houden. Éen vogeltje wilde niet goed drinken en die stierf op mijn lijf. Dus 4 vogeltjes die dag.
De andere twee heb ik in het nest teruggelegd maar extra toegedekt, maar Dolly moest er niets van weten. Gewoon niet broeds denk ik.
Had mezelf voorgenomen als ze de volgende dag nog zouden leven, ze bij Beauty en haar jong in te doen. Had verwacht dat 1 jong namelijk ook dood zou zijn. Maar ze waren er alle twee nog. Heb ze beide gevoed en daarna bij Beauty in het nest gedaan. Expres met wat voeding omdat ze misschien zou moeten wennen. Toch gingen zowel Beauty en man Mec op het nest.
Helaas na een paar uur lag 1 van de 2 vogeltjes dood op de bodem van de volière, en 's avonds de andere.
Het kleintje van Beauty zelf leeft nog en ik hoor het nu zachtjes piepen.
Ik denk dus niet dat deze er uit gegooid wordt, maar dat de anderen dood gingen en dan gooit pa of ma ze er ook uit, heel natuurlijk.
Natuurlijk heb ik gehuild en natuurlijk vind ik het jammer. Behalve verdrietig ben ik ook blij met de ervaring die ik opgedaan heb hiermee. Ook het beetje geluk als ik de beestjes voerde of als ze op mijn lijf lagen te slapen. De laatste 3, die ik koel bewaard heb, ga ik vandaag met een mooi ritueel begraven en dan laat ik het los. En inderdaad, ik begin hier niet meer aan, want de kans is groot dat jongen zonder moederwarmte meestal dood gaan.
Dank voor het meelezen en meeleven en MODERATORS, wat mij betreft mag je dit topic sluiten hoor!
Vriendelijke groet van teunie en de vinkjes


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2011-05-16 - 22:34:09 send message to roodmus

Met alle respect.

Grt Roodmus


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2011-05-24 - 23:07:56 send message to roodmus

Thee lepeltje.

Laat ieder in zijn waarde.

Grt Roodmus.

(de bijdrage van Theelepeltje is verwijdert)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede