Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > buiten gelukkiger? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : buiten gelukkiger?
eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-05-19 - 15:58:50 send message to eline1987

Hallo,
Wij hebben 3 grijze roodstaarten, 2 buiten en 1 binnen. De vogels buiten zijn nu net 2 maanden in hun voliere en lijken zo gelukkig. Ze spelen en hangen de hele dag aan het speelgoed en lijken echt veel vrolijker als toen ze nog binnen zaten. Ze voeren elkaar sinds een paar dagen (geslacht is voor ons onbekend, ook niet belangrijk). Nu twijfel ik of ons grijsje binnen ook niet lieven naar buiten wil. De 2 grijsjes buiten zijn namelijk stukken actiever en vrolijker nu ze buiten zitten. Wat denken jullie?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-19 - 16:11:12 send message to Karel

Ja, ik denk dat hij liever buiten in de voliere zit dan binnen. Of je hem zomaar bij de andere twee kunt zetten is natuurlijk de volgede vraag.wink ;)


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-05-19 - 16:15:31 send message to eline1987

Hallo,
Dat snap ik, we hebben de mogelijkheid de voliere op een makkelijke manier te vergroten. Deze 2 zitten pas net bij elkaar. Het valt me gewoon op dat ze veel drukker zijn als toen ze binnen in huis zaten. Ze maken gebruik van al hun speelgoed. Wij hebben huub alleen al 6 jaar binnen en twijfelen nu dus wat het beste is voor de vogel.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-19 - 16:26:04 send message to Karel

Een vogel samen zetten met andere vogels (al zit er dan misschien gaas tussen) is altijd beter dan een vogel alleen houden.

Helaas zijn er altijd vogels die zo lang alleen hebben gezeten dat ze volkomen verknipt zijn. (Ga maar eens bij de NOP kijken. Dit soort vogels blijft heel triest aan het gaas hangen en aandacht vragen van mensen.)

Zelf zou ik het gewoon eens, onder toezicht, proberen. Als het lukt is het uiteindelijk beter voor de vogel.

Heb je weleens een papegaai zien genieten van een regenbui? Daar kan de huiskamer nooit tegenop!


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-05-19 - 16:32:18 send message to eline1987

hey,
Dat klopt helemaal, ik werk momenteel thuis en zit dus achter de pc te werken met zicht op mijn vogels. Heb nog nooit zoveel van ze gezien als de laatste dagen en ze zijn ook nog eens flink opgebloeit. We hebben deze grijsjes zo bij elkaar gezet en er is geen ruzietje geweest gelukkig.
Eline


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2011-06-02 - 14:27:32 send message to mariannenl

Bij mij zitten 7 grijsjes buiten, twee die echt teveel herrie maken , en twee amazones die hard schreeuwen zitten wel binnen
Maar buiten kunnen ze van verse lucht, zon en eventueel een buitje regen genieten en zien natuurlijk veel meer gebeuren, dus meer afleiding en veel beter voor ze.
De mijne zijn gehard en blijven de hele winter buiten en kunnen daar heel goed tegen .
Alleen bij extreme vorst (ik dacht 1 jaar geleden onder de 20 graden ) gaan ze even naar binnen

Marianne


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-02 - 17:45:07 send message to COCOTJE

hey ik heb aras buiten en nog andere maar heb al een jaar een ara binnen een echte huismus maar overlaats stonden al mijn deuren open en waren mijn aras buiten aan het krijsen waarop die binnen raar opkeek en ook begon te krijsen heb daarop meteen tegen mijn man gezegd dat beestje moet ook buiten is veel leuker voor ze happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede