Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wie vind wat leuk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wie vind wat leuk
erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-13 - 13:14:04 send message to erika

Wie wil mij vertellen welke vogels hij/zij het leukst vind en waarom?
Kun je dan misschien van die vogels ook wat algemene info vertellen
Ik wil namelijk een volliere maar ben er nog niet achter wat voor een soort vogels ik wil.
Ik vind namelijk parkieten het mooist, maar volgens mij zijn die vollieres voor de rest best saai omdat je er niet echt boompjes enzo in kan doen. En dat kan bij die tropische vogeltjes wel.

Wie wil mij helpen een keuze te maken

Groetjes erika


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-13 - 15:43:49 send message to tonnl

Leuke vraag Erika. happy :)

Ik vind teveel leuk, ik moet me om allerlei goede redenen beperken tot wat ik per moment wil.
Momenteel ben ik helemaal weg van de hele kleine vogeltjes, de tropen. Goudbuikjes bijvoorbeeld, zo iel, zo licht en toch supersnel, behendig en prachtig gekleurd.
Het verderlichte (letterlijk) gefladder van bergastrildes. Wat eenvoudiger van kleur maar ongelooflijk mooi hoe die mini-helikopters van tak naar tak zweven.
Wat anders maar ook schitterend is de groep timalia's. Vruchten- en insecteneters in vele soorten en maten. Ik heb de dwergtimalia en ik geniet dagelijks van hun acrobatische toeren, Op z'n kop, aan één poot hangend op jacht naar fruitvliegjes. Uitgerekt nectar drinkend of als een bolletje wol in de zon liggend, gewoon mooi dus.
Het baltsgedrag van de blauwfazantjes, met een flinke grasspriet in z'n snavel zingt het mannetje zijn prachtige melodietje om het popje te imponeren. Hoe groter de grasspriet des te beter, zo lijkt het.
Ik kan ook lyrisch worden van mijn toekomstdomen. Een megagrote volière met 2 of drie soorten afrikaanse prachtvinken tussen het groen. Bijvoorbeeld 15 napoleonnetjes, dwergekstertjes en goudbuikjes.

Zomaar een paar dingen die ik leuk vind. Succes met een keuze maken.
Groeten, Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-13 - 17:58:19 send message to ParkietenPeter

Erika,

Als je parkeitachtigen mooi vind kun je ook eens over neophema's denken. Dit zijn absoluut geen slopers. Zo heb ik zelf in de voliere; de bourke,- (3kpl.) de turquoisine,- (2kpl.) en de elegant parkiet zitten. Aan de buitenkant van de voliere groeit een passi-flora. Wat andere kromsnavels afbijten tot op het draad laten deze neophema's met rust groeien.

Denk er wel aan welke planten wel en niet kunnen.

De neophema's zijn qua kleur zeer goed vertegenwoordigd, maken weinig lawaai en slopen niet. Voordelen die je misschien kunt meenemen. Een groot nadeel vind kan zijn dat deze vogels wat moeilijker tegen de vorst kunnen. Een vorstvrij nachthok is dan ook aan te bevelen.

Succes

Peterhappy :)


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-09-13 - 20:13:07 send message to spitsstaart amadine

ik vind spitsstaart amadines heel erg mooi het zijn vrolijke vogeltjes iedere keer als ze langs elkaar komen te zitten beginen ze te fluiten en hupen ze op en neer ze zien er ook heel mooi uit en zijn niet zo heel moelijk kwa verzorging en swinters hoeven ze niet perze verwarmt te worden maar dat is natuurlijk wel wenselijk ik hoop dat je deze vogeltjes net zo leuk gaat vinden als ik groeten dirk


marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-09-13 - 20:23:46 send message to marco

hoi erika
wat dacht je van gouldamadine's dit zijn ook schitterende vogels in veel kleuren ik heb er sinds begin dit jaar 18 in mijn buiten voliere zitten en dat is me een pracht zicht en heb nu 5 jonge goulds liggen van 3 dagen oud verder is in mijn voliere bevolkt met sijsjes een koppel rijstvogels, koppel putters, koppel rots mussen
en een koppel roestnek gorzen dit alles zorgt voor mooie kleuren en mooie zang in de kooi kijk anders is bij mijn voliere
mvg marco


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-13 - 21:17:19 send message to erika

volgens mij kan ik niet kiezen het klinkt allemaal zo leuk
maar kun je ook parkieten en tropische soorten bij elkaar in 1 vlucht zetten?
bijv grasparkieten bij gouldsamadine??

Willen jullie alsjeblieft doorgaan met het beschrijven van jullie lieverlings dieren ik vind het heel leuk om te lezen.

Groetjes erika


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-13 - 23:11:43 send message to ParkietenPeter

Kort. Nee!






Sommigen lukt het misschien wel, maar de meeste NIET.shocked 8O


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-09-14 - 09:05:12 send message to johanblok

Het is niet waar dat het bij parkieten/papegaaien onmogelijk is om beplanting in de voliere te zetten. Dit is afhankelijk van de soort vogel en van de ruimte die ze krijgen. De meeste mensen hebben veel te veel vogels voor de beschikbare ruimte. In mijn voliere van 9 meter lang en 2,5m hoog heb ik een koppel ara maracana's, kleine ara's, de lagere beplanting blijft geheel intact, een enkele keer knagen ze ergens aan. Alles wat hoger dan een meter wordt, vreten ze kaal.
Ook in een wat kleinere voliere, met kleinere parkietachtigen, zal de lagere beplanting zeker intact blijven. Plant bijvoorbeeld een wilg, deze zou zonder knagen buiten properties groeien, door het knagen hoef je hem niet te snoeien.


ens
Oud Lid
Posts :47

Oud Lid
2004-09-14 - 12:53:29 send message to ens

hoi ik zelf vind de grijze roodstaart het leuks en dat geld niet voor mijn helle gezin me dochter is gek van parkieten en wil ook een kleine voliere er voor. ik zelf wil dat voor mijn papegaai maar weet niet of parkieten en papegaaien samen gaan .vind alle vogels met kleuren erg mooi om er maar tekijken. groetjes ens


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-14 - 18:27:36 send message to erika

Hartstikke leuk al die verhalen en vogeltjes
Alleen ik heb nog een vraagje. Zijn er dwergara's die je kunt samendoen met parkieten?
of vraag ik nu weer het onmogelijke.
Ik kan echt nog niet kiezen.

Groetjes erika


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-14 - 18:27:36 send message to erika

Hartstikke leuk al die verhalen en vogeltjes
Alleen ik heb nog een vraagje. Zijn er dwergara's die je kunt samendoen met parkieten?
of vraag ik nu weer het onmogelijke.
Ik kan echt nog niet kiezen.

Groetjes erika


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-14 - 19:13:57 send message to Hawkeye_NL

Zolang je de ara's enkel houd en niet als koppel kan je ze met gemak bij de meeste parkieten houden!

Erwin


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-14 - 19:18:42 send message to erika

ow das leuk!!!
Kun je me misschien ook vertellen hoe groot een voliere dan moet zijn voor een kleine ara en bijv nog 2 andere koppels parkieten???

Groetjes erika


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-14 - 20:00:19 send message to Hawkeye_NL

Je kan meerdere vogels het best houden in een volière met genoeg ruimte. Denk bijvoorbeeld aan een kooi van minimaal 2 meter lang bij 1 meter breed en 2 meter hoog. Zet hierin een paar mooie stronken en stammetjes en je hebt al een mooie vlucht. Denk er wel aan dat een nachthok voor de winter beter is.

Erwin


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2004-09-14 - 21:48:28 send message to erika

is dat niet vreselijk klein?
Hoeveel vogels kun je daar indoen?
En een nachthok is toch niet persee nodig? maar wel beter toch?

Groetjes erika


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-14 - 21:54:02 send message to Hawkeye_NL

Ik gaf antwoord op jouw vraag! je vroeg voor twee span parkieten en een dwergara naar de ruimte. Dat is naar mijn mening minimaal wat ik heb opgegeven. Hoe groter hoe beter is het enige juiste antwoord!

Een nachthok is volgens mij altijd beter maar dat is een persoonlijke gedachte. Als de vogels maar uit de wind en droog kunnen zitten.

Erwin



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede