Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > pas op met forums... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : pas op met forums...
marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2011-05-25 - 14:35:03 send message to marc1

In het verleden heb ik vogels gekweekt, en samen met een goede vriend een lijn met een nieuwe mutatiekleur opgezet.

om andere liefhebbers mee te laten delen heb ik zoveel informatie verstrekt als kon op een forum.
Alles getracht zo open mogelijk te communiceren, want het is een hobby, daar kun je dan met de zelfde groep mensen van genieten...niet waar?

maar pas op, er was er een die de nieuwe mutatie ging ontkennen, hij was volgens hem keurmeester.
Al het positieve maakte de man negatief.

resultaat : de lol van de hobby is over.
de nieuwe mutant is stelselmatig ontkent, en was onverkoopbaar.
Door proefparingen is de mutant vast komen te staan, en nu algemeen bekent.

achteraf bleek bij navraag bij de officieele instanties dat de man niet eens keurmeester was, maar zich wel had aangemeld voor een curcus.

kortom,voor mij een goede leerles geweest om openhartig te zijn.
er heerst jammer genoeg veel jalouzie,en ik had moeten weten dat dit mens eigen is.

Dus mijn mening is :

iets nieuws?
Lekker vor je houden en dat uitbrengen in een blad, als onze vogels PS of iets dergelijks, maar vooral niet het internet op!

schiet er maar eens op.wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-25 - 16:00:39 send message to Karel

Vervelend voor je Marc, maar je had destijds misschien beter op een zgn. "positief" forum kunnen berichten.
Het is een grote fout om te denken dat er elders meer kennis is omdat men daar meer praatjes heeft. (Holle vaten klinken vaak het hardst.wink ;))


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2011-05-25 - 16:03:38 send message to bva118

Hoi Marc,

Als je een afwijkende kleur gekweekt hebt en het is erfelijk vast te leggen dan is het een mutatie. Zo simpel is het. Al is er een buslading vol met keurmeesters die dan anders beweerd, het blijft een mutatie.
Weet overigens niet om wat voor soort en kleurslag het gaat.
BTW, ben zelf ook keurmeester.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-05-25 - 18:02:13 send message to mijnkaketoes.nl

Zou me daar echt niet door laten ontmoedigen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-25 - 18:58:56 send message to Antonia

Forums zijn en blijven leuk, alleen jammer dat er rotte appels rondlopen die de sfeer op een forum aardig kunnen verpesten.
Zo gaat er ook iemand de forums af om mij aan de schandpaal te willen nagelen door dingen te zeggen die hij niet hard kan maken omdat het niet waar is, maar om één of andere geloven mensen hem toch. Het is zelfs al 3,5 jaar terug en nog steeds blijft ie erover bezig angry
Het lijk wel een obsessie laugh :D


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2011-05-25 - 19:03:58 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daar is de starter van dit topic ook mee bezig.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-25 - 19:04:11 send message to Karel

Toch niet op VogelArena, Antonia?happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-25 - 19:05:30 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dreigmails Marc? Waarom?


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2011-05-25 - 19:49:26 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nee hoor ik heb geen dreigmail gehad, maar Karel zo zie je maar wat ik bedoel, schijnbaar heeft er iemand contact met je gezocht...ik zou het allemaal maar niet zo hard gelovenwink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-25 - 20:08:56 send message to Karel

Nu ik wat beter weet hoe de vork in steel zit, heb ik wat spijt van mijn eerste reactie (hoewel die in het algemeen wel klopt).
Ik krijg nu de indruk dat je probeert een oude vete op VogelArena nieuw leven in te blazen.

Je zou toch moeten weten dat dat hier niet op prijs wordt gesteld. Jullie zijn beiden (door mij althanswink ;)) hoog gewaardeerde collegakwekers.

Dus ik zou zeggen: Marc, lik je wonden, begraaf het verleden en geniet van je prachtige splendids. En laat ons meegenieten van je resultaten.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-25 - 20:09:12 send message to Antonia

Ja Karel, hij komt ook op Vogelarena, tis een bekende kweker, maar ik zal geen naam noemen wink ;)


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2011-05-25 - 20:22:03 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Karel, blijf even bij het topic...het gaat erom dat mensen via het internet zich makkelijker manifesteren,fatsoensregels niet meer in acht nemen, en respectloos met elkaar omgaan.
wat jij nu doet is een conclusie trekken waar niemand om vraagt, het gaat mij om de manier waarop...ik stuur jou ook geen pbtjes met een zielig verhaal, dus reageer daar inhoudelijk ook niet op.
dit is namelijk exakt wat de man al jaren doet.
medestanders zoeken.

veder ga ik hier dus niet meer op in.

dus back to topic :

heb je een nieuwe mutatie, ga daar zorgvuldig mee om, en gooi niet alles klakkeloos het internet op...

dat is de stelling


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-05-25 - 20:37:37 send message to RICHARDVHASSELT

Jalozie dat is het vaak zelf hebben ze vaak niks of weinig ,zijn zo klaar met voeren en schoonmaken en vallen dan anderen lastig helaas jammer dat dat gebeurt maar is niet anders.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-05-25 - 21:23:45 send message to mijnkaketoes.nl

Om even op de stelling door te gaan. Je geeft aan het dan liever het in een vogelblad te zetten dan op internet. Beiden zijn communicatiemiddelen. Dus op die manier komt het ook de wereld wel in. Je wilt je verhaal kennelijk delen met anderen. Dan heeft internet denk ik toch een groter bereik dan zo een blad lijkt me. Reacties voorkom je ook niet door het in een blad te zetten, want dan zetten ze weer op internet heb dit of dat daar gelezen en of man scant het artikel wel in. En daarbij die bladen zijn vaak ook via internet te zien.

Het lijkt me juist leuk als je een bijzondere mutatie hebt om dat dan te delen met collega's kwekers. En ach pisnijd is er altijd wel op dergelijke sites. Lekker je rug af laten glijden.


Henk


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2011-05-25 - 21:57:17 send message to marc1

je hebt een punt Henk,

maar wat ik bedoel is dat je beter eerst zekerheid kunt hebben dmv verschillende paringen, en het dan naar buiten kunt brengen via een magazine.

doe je het zoals ik het gedaan heb, dan schieten mensen het af voordat je zelf 100% zekerheid hebt.
en dan is het niet echt geloofwaardig meer..


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-05-25 - 22:31:51 send message to jan-ferdinand

om welke mutatie ging het marc?
best wel nieuwsgierig nu wink ;)

mag wel een pb hoor

groet jf



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede