Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nieuwe uitdaging Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nieuwe uitdaging
oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-06-09 - 14:49:08 send message to oli4

Om eens iets anders dan kromsnavels en te houden heb ik nog één voli (en zal de énigste blijven ookrazz :p) waar ik graag eens een andere soort in wil houden als uitdaging en afwisseling.

Even de situatie schetsen:
Ze krijgen een voliere die in een hoek staat. het eerste deel is twee meter op anderhalve meter, met een aansluitend deel van drie op anderhalf. Dus ongeveer zeven en een halve vierkante meter. Hierbij is een aansluitend nachthok van 1 op 1m. Ik zou deze voliere graag helemaal in het groen zetten tegen volgend seizoen(omdat de kromsnavels alles slopen hunkerde ik toch wel naar een beetje groen, vandaar).

De voliere is langs drie kanten afgeschermd en helemaal overdekt(tocht en vochtvrij).

nu was mijn vraag:
welke soort raden jullie mij aan als afwisseling voor men kromsnavels?
* liefst een soort die wel een uitdaging is, maar ook weer niet te moeilijk, geen soort die snel vatbaar is voor ziekten.
* actieve, nieuwsgierige en misterieuze soort die een lust is voor het oog en eventueel leuke geluiden maakt(heb al krijsers genoeg vandaar dat een leuk deuntje wel eens iets anders ishappy :))
*graag vanaf de grootte van een merel of iets dergelijk, een vogel met volume. Daar dit niet zo'n grote voliere is ga ik me ook maar beperken op 1 koppel, dus mag best een agressievere soort zijn. Er zit dubbelgaas van 5 centimeter met de volgende voliere waar men frontalissen in zitten.
* liefst een soort die tegen de vorst kan, nachthok is wel vorstvrij en kan verwarmd worden,... maar heb toch liever een soort die wat sterker is.

Dit zijn enkel richlijnen, ben nogal flexiebel, dus deze zaken hoeven niet gevolgd te worden.

wat zouden jullie verder aanraden van beplanting?

Graag meningn en tips van de liefhebbers hierwink ;)


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2011-06-09 - 15:00:28 send message to IGGINO VB

beo? roodsnavelkitta's?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-09 - 15:56:00 send message to Karel

Om de eerste ervaring op te doen en gezien je "eisenpakket" zou ik beginnen met een koppel rode kardinalen.
Mooi om te zien, fluiten een leuk deuntje, zijn winterhard en vrij makkelijk te houden/kweken.

Een vogel waar je veel plezier aan zult beleven!


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-06-09 - 16:12:38 send message to oli4

Voor roodsnavelkitta's is de voliere wat te klein vrees ik. Anders zou ik tokken of toerako's ook wel zien zitten.

De rode kardinaal lijkt me misschien wel wat. Heb in het verleden nog met roodkuifkardinalen gekweekt, maar toen had ik altijd het probleem dat ze achter de jongen jaagden toen ze aan een tweede nest begonnen. Verder heb ik ook ervaring met spreeuwen(europese), vlaamse gaaien (gekweekt), eksters (niet gekweekt) en tal van exootjes en inlandse(wat vanalles dus). Mijn intresse ligt wel bij een soort gaai of zo? Vind zelf de stellers gaai een prachtige vogel, maar die vind je hier jammer genoeg niet?!

Heb nog wel even tijd, dus zal nog wat rondneuzen op het net. Nog tips zijn altijd welkomwink ;)


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2011-06-09 - 16:53:19 send message to mootje

Moeten het perse vogels zijn dan?
Er zijn ook erg mooie eekhoornsoortjes die aan jouw lijstje voldoen.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2011-06-09 - 17:35:39 send message to digipeet58

japanse nachtegalen.
zijn prachtig.
kunnen zingen.
je moet wel genoeg geld hebben.
Peter.


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2011-06-09 - 17:37:51 send message to andre22

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een koppel hoppen, europese pestvogels, glansspreeuwen, blauwe eksters, gaailijsters.
groeten,
Andre


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-06-09 - 18:06:47 send message to oli4

Hoi,

Bedankt voor de reactieswink ;)

@mootje: heb vroeger nog boeroendoeks gehad in een kweekkooi op men kamer. Kweken dat die beestjes doenlaugh :D! wegens het overbrengen van ziekten op de andere vogels ben ik dan niet meer van plan. Maar toch bedankt voor het meedenkenwink ;)

De blauwe ekster was ik ook al naar aan het kijken. Vind het een prachtige soort maar ik kan er maar geen kwekers van vinden. Dan zou ik die wel in een grotere vlucht houden van 7 meter. Ze schijnen niet zo heel moeilijk te kweken met een beetje geluk natuurlijk? Ook prijzen van deze vogels zijn maar niet te vinden. Heb de persoon die dit artikel heeft geschreven eens gecontacteerd voor wat meer uitleg. Laat het jullie wel wetenwink ;)

alvast bedanktwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede