Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vlees op het menu.???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-16 - 18:26:48 send message to Niltava

Jacqueline, weet je ook wat hij verder geeft?
Het kan bv zijn dat hij geen eivoer (of 1 laag aan (dierlijk)eiwit geeft en dat die op een dergelijke manier wordt verstekt.


quote
Maar ik vind het onzinnig om te denken dat een bepaald kweekresultaat te danken is aan een bepaald voedingsbestanddeel.
Denk anders dat hierdoor ineens heel veel kweken lukken.
Daarnaast zijn er heel veel andere factoren, maar ik denk juist dat voeding de laatste jaren er een grote vlucht in de kweek is gekomen door een verbeterde voeding.
Vroeger werd vaak gezegd dat het om rust en een grote vlucht ging. Sinds de geslachtsbepaling algemeen wordt toegepast en de voeding stukken is verbeterd(er moet nog veel gebeuren).

Voor wat de variatie betreft in het wild en in gevangenschap denk ik toch dat jullie niet reeel zijn.
Voor wat betreft de periode(in een paar dagen de dan rijpe vruchten eten) misschien wel, maar ik denk dat ze ook heel wat rondgrazen en van alles en nog wat eten.
Dat kun je denk ik ook al zien aan je eigen vogels die meteen op zoek gaan naar insecten en hun larven.

Ik bedoelde dan ook deze opname van vlees en dacht niet aan jagende papegaaien maar meer papegaaien die bij het zoek naar vruchten een nestje tegenkomen en de eieren en jongen even "meenemen" of ergens wat aas vinden etc.

Ik denk ook niet dat het een keyfactor is als je de vogels al een gevarieerde voeding geeft, maar missen daarin de dierelijke eiwitten, dan zal het wel een keyfactor zijn.
Was de opname van eivoer slecht? bij de A rhodocorytha en dat ze dit wel tgoed opnamen??

Niltava








Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-16 - 18:51:06 send message to Jacqueline

happy :)

Heb wel eivoer gezien maar of daar dierlijke eiwitten door heen waren gemengd, dat weet ik niet.
Heb helaas daar niet naar gevraagd.
Maar Bob Mann kennende denk ik van wel.

Het was niet dat ze specifiek gelijk op zoek gingen naar insecten en rupsen, maar gaande weg kregen ze door dat er van dat eetbaar spul op de blaadjes zaten.
En nu is het zo aangeleerd dat ze eerst de blaadjes afstropen voordat de vernielzucht om het hoekje komt kijken.

Ben het zeker met je eens dat er nog veel braak liggend terrein is qua voeding.
Vele hebben toch zo hun eigen schema, en dikwijls komen ze daar pas van terug als ze zien dat andere voedingspatronen betere resultaten geeft.
Maar om dat te ontdekken moet je wel open staan voor dergelijke patronen.
Kijk we gaan niet zo vaak op bezoek bij dergelijke kwekers, maar als we er dan zijn probeer ik wel zoveel mogelijk te onthouden waar ik achter kan staan, haal het echt wel door een zeefje wat men allemaal verteld, maar als ik het gevoel heb, ja dit kan werken of is beter, dan ga ik ermee aan de slag.
En zo kom je na jaren eigenlijk ook tot een eigen schema, en is de cirkel weer rond.

wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-16 - 19:05:07 send message to Niltava

En zo hoort het (en kom je verder)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede