Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zebravink / ringen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Jaap-Birdworld
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-09-23 - 00:25:48

Bedankt voor de uitleg maar het is dus niet helemaal goed gegaan want ze hebben er twee het nest uitgekieperd en precies die twee met de ringen om.?
dus nummer drie maar niet geringd.
In ieder geval bedankt voor de info Groeten Jaap.


verdegaal
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-09-23 - 17:35:47

hoi jaap ik ben zebravinken kwekerik ring de jongen als de vleugelpennen tezien zijn en ik ring met 2,7 en er zijn al kweekstammen bij die ik met 2,9 moet ringen om dat de poten te dik zijngroeten chris


verdegaal
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-09-23 - 17:39:26

o ja haal ja handen door het voer of door de zandlade voor je de jongen ter hand neemt groetjes chris


Sertan
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-10-20 - 09:02:33

Hallo wij hebben een koppel en hebben nu al 8eitjes ???help heb wel wat info maar kan altijd meer info gebruiken en waarom is dat ringen nou!!!


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-10-20 - 16:16:07

1. ringen is bewijs dat het om een gekweekte vogel gaat (geen import of smokkel - geldt voor alle soorten)

2. op elke ring is een stamnummer en jaartal voorzien. hiermee kan je afkomst en leeftijd afleiden.

3.Handig bij het samenstellen van kweekparen en een kweekregister. naar afstammelingen en stamboom toe.

4. Bij een soort waarbij DNA onderzoek van toepassing is, is dit een enig houvast voor een juiste link analyse-vogel.

5.voor mensen die TT spelen een bewijs van eigen kweek of niet.

6. veel liefhebbers kopen maar geringde exemplaren omdat ze ongeringde wantrouwen.Ook handelaars kopen liever geringde vogels op.

7. Dat er in de toekomst enkel nog geringde vogels zullen mogen verhandeld worden, doet steeds meer de ronde.

8. Ontsnapte en terug gevangen vogels kunnen zo aan de eigenaar terug toevertrouwd worden of via deze weg op het spoor ervan gezet worden.

...


Sertan
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-10-20 - 17:30:57

Erg bedankt voor de info .waar haal k die ringen en is het normaal we hebben nu 9 eieren hebben .de vogels die ik heb gekocht waren niet geringt is dat erg???



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede