Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Beginnersvogel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Beginnersvogel
skinnyD
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-07-12 - 18:49:04 send message to skinnyD

Hallo,

Ik zou graag 1 of 2 vogels willen hebben en vraag jullie om advies wat voor mij de beste vogel zou zijn.

Ik wil graag een vogel die (na enige tijd tam maken natuurlijk) gewoon rustig op je arm kan zitten en niet vervelend veel geluid maakt.
Doordeweeks zit ik normaal gesproken 4 dagen op school (gemiddeld van 10 tot half 5) en voor de rest ben ik vaak thuis (behalve 's avonds in de weekends).

Het leukste lijkt mij een edelpapegaai maar die zijn erg duur en ik weet niet of dat een goede beginnersvogel is. Ook omdat deze dieren relatief oud worden en ik niet weet hoeveel geluid deze dieren maken.

Graag hoor ik uw reacties, alvast bedankt!
Groeten, Lucas


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-07-12 - 19:07:59 send message to grasparkiet03

Hallo,

Je kan bijvoorbeeld beginnen met een grasparkietje of valkparkietje zijn zeer leuke en actieve beestje en vrij makkelijk tam te maken.

of als je graag een rustige vogel hebt die bijna niets zegt dan zou ik opteren voor een bourkesparkiet of catharina parkiet ook beide vrij makkelijk tam te maken.

mvg grasparkiet03


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-07-12 - 20:13:14 send message to Antonia

Als je al 4 hele dagen weg bent, plus ook nog de avonden en weekenden, blijf er 1 dag over en hooguit een enkel momentje.
Veel te weinig om een papegaai voldoende aandacht te kunnen geven.
Dan kan je idd beter 2 parkietjes nemen in een grote kooi, die nog wat aan elkaar hebben.


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-07-12 - 22:03:03 send message to grasparkiet03

het beste is een koppeltje nemen zoals hierboven vermeld zodat ze niet eenzaam zijn.

mvg grasparkiet03


skinnyD
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-07-13 - 01:16:49 send message to skinnyD

Bedankt voor de tips! een papegaai leek me al geen goed idee, het zijn alleen zulke gave beesten.
Een parkiet zal ik even over nadenken, dit is waarschijnlijk dan een goed dier voor mij. Het gaat er vooral om dat hij er tegen kan dat ik er 4 dagen niet ben en dat hij tam te maken is.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-17 - 10:52:24 send message to Ton Koek

quote
Een parkiet zal ik even over nadenken, dit is waarschijnlijk dan een goed dier voor mij. Het gaat er vooral om dat hij er tegen kan dat ik er 4 dagen niet ben en dat hij tam te maken is.

Niet dus.
Daar kan geen enkele parkiet of papegaai tegen, die gaat krijsen, bijten en /of plukken, niet doen.
Lees nog eens, neem er twee of neem er geen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede