Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > welke soort parkiet zonder nachthok? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : welke soort parkiet zonder nachthok?
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-13 - 23:42:45

Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels een stuk vlucht vrijgekregen, waarvan het nachthok een andere bestemming krijgt, en ik dus enkel vlucht over heb.
De vlucht is aan twee kanten dicht en grenst aan andere vlucht dmv dubbel gaas, en die vlucht is ook aan twee kanten dicht ( met nachthok) de voorkant van de vlucht ( beiden) is afgedekt met plexiglas zodat het sómers mogelijk is dit te verwijderen, maar in het najaar een goede bescherming tegen regen, wind , etc .
Maar omdat het gedeelte wat nu vrij is dus niet over een nachthok beschikt, en ik er toch wel vogels in wil houden ( mits mogelijk) wil ik jullie mening eens vragen omtrent eventueel welke soort.
Ikzelf zou graag een koppel barnards willen, maar andrere soorten zijn ook welkom, en daarom graag jullie advies/mening/tips.
Heb er ook aan zitten denken evntueel heel het jaar een blok te laten hangen in de ruimte, dus de wind ( op een enkel kiertje na) /regen hebben geen vrij spel, enkel de temperatuur i.p.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-13 - 23:44:39

nog event ter aanvulling, ik wil er wel graag kromsnavels in houden, en liefst geen echte lawaaijongens. Beetje geluid ( acceptabel voor "de gemiddelde" buur )


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-14 - 00:11:47

Als je ook nog even de maten geeft, dan kan men je nog beter adviseren.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2011-07-14 - 09:24:42

Zonder de afmeting van de vlucht te weten: bijna alle Australische kromsnavels zijn geschikt om in een voliere zonder gesloten nachthok te houden, als ze vooral in najaar,winter en voorjaar maar een beschutte plek hebben. Denk vooral aan Rosellasoorten, Barnardiussoorten (dus ook Barnard) Psephotussen ed.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-14 - 10:34:01

Een verticaal strookje plaatmateriaal van zeg 40 cm op zo'n 30 cm van de achterwand aan het dak schroeven en daar achter een stevige zitstok of tak geeft al zo'n beschutte plek.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-14 - 14:52:49

alvast bedankt mensen, zal als het weer wat opknapt de maten ook nog even exact opnemen en deze plaatsen, maar vooralsnog even lekker achter de pc met bakje koffie van het vrouwtje alles beter dan buiten nu, hoewel ik zoujuis nog even de met de honden erdoor mocht laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-14 - 14:58:54

quote
Een verticaal strookje plaatmateriaal van zeg 40 cm op zo'n 30 cm van de achterwand aan het dak schroeven en daar achter een stevige zitstok of tak geeft al zo'n beschutte plek.



Hoi Ton, is dit ook nog te adviseren ondanks het plexiglas aan de voorkant en de gesloten wanden aande zijkant?
want waar ik bang voor ben, is dat de vogels met goed weer hier ook gaan zitten, en ik niet van ze kan "genieten", denk je dat beter is dan bijv een broedblok te laten hangen? ofwel, welke van de twee heeft de voorkeur, of welke is slechter/minder goed?


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-07-14 - 16:08:25

de kans dat ze achter de plank gaan zitten is wel groot, ik heb een voliere met 15 vluchten met een plank, en als je daar voor langs loopt zitten de meeste vogels verstopt achter de plank. als de vogels aardig tam zijn blijven ze vaak wel zitten.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-14 - 16:31:41

dat is dus nou exact waar ik bang voor ben, dan kan ik de vlucht net zo goed leeg laten bij wijze van spreken.
En omdat de wind niet echt vrij spel heeft , maar ik ze net wel dat beetje meer bscherming wilde bieden dacht ik aan het laten hangen van broedblokken.
Maar als een plank beter is, zou ik hem wellicht ook van plexiglas kunnen maken.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-14 - 17:59:48

Ik had niet goed gelezen en dacht het plexiglas aan de voorkant alleen in de winter er op zou zitten.
Als het redelijk windvrij is achterin, zie ik geen noodzaak voor wat extra's.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-14 - 22:21:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

je had het wél goed gelezen, i.p is het plexiglas ook alleen voor in de winter bedoeld!
Ik heb het er nu nog wel op laten zitten maar i.p gaat het er in de zomer vanaf. Zodra het weer omslaat ( najaar) gaat het er weer voor.
Maar zoals nu met dit weer is het dan wel fijn dat de vogels die er in gaan komen ook wat beschutting kunnen vinden, en ik vroeg mezelf dus af of een broedblok laten hangel ( heel het jaar) ook een optie zou zijn. Omdat dat swinters ook warmte vasthoud, en een realtief kleine ruimte is waardoor de warmte redelijk blijft hangen. en ze daar ( hopelijk)alleen sávonds ingaan.
Als ik de lat /plank zoals jij voorstel erin zou maken ben ik dus bang zoals gezegd dat ze er overdag , en met goed weer ook achter gaan zitten, en ik dus niet geniet van de vogels.
Je had het dus wel goed gelezen.
Ik dacht als een plank dan te verkiezen is boven het laten hangen van een broedblok, is het dan niet zinvol deze plank van plexiglas te maken zodat als ze er met goed weer/ overdag achter gaan zitten je de vogels alsnog ziet.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-15 - 01:34:02

Inderdaad kan een strook plexiglas (of lexaan of zo) dan ook uitstekend werken als windbreker.
Het gaat er om dat de vogels uit de wind kunnen zitten als ze dat willen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-07-15 - 10:49:37

Afmeting al gevonden?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-15 - 11:27:25

de afmeting: ( afgerond) b 1,75 d 1,40 h 2,20


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-07-15 - 12:55:42

wat dacht je van een koppel muisparkieten. Deze zijn winterhard, maken hun eigen beschutting en kunnen in kolonie gehouden worden. Daarbij zijn het ook vrij rustige kweteraars.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-07-15 - 12:59:03

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zou muisparkieten geen rustige kwetteraars noemen. Ik hoor de wilde muisparkieten in Brussel al twee blokken verder aankomen.

Gezien de maten zou ik voor neophema's of misschien swiften gaan.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 99 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede