Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaart popje maakt raar geluid Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-07-19 - 21:15:51 send message to jp57

Als je een warmte kast hebt kan je haar daar inzetten lekker warm 26°. is ook beter in het oog te houden, en het geven van de medicijnen en extra voeding weinig beweging om aan voedsel te komen dient zich niet warm te houden enz..
ook is het gemakkelijker om de poep na te zien want hier kan men al veel uit opmaken en zeker een va als hij de poep nakijkt met kleuringen.
succes.wink ;)


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2011-07-20 - 07:50:00 send message to pietsus

veel succes er mee ann, hoop dat het goedkomt met uw grijsje
veel sterkte


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-08-27 - 19:31:08 send message to Ann*

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Misschien nuttig om te vermelden dat dit geen infectie aan de luchtwegen was, wel aspergillose. Ondanks al meer dan een maand medicatie daartegen (Lamisil) is ze vandaag gestorven sad :(.

Dus wie dit geluid waarneemt bij zijn/haar vogel gaat best zo snel mogelijk naar een vogelarts.

(Toch aspergillose, ondanks een heel gevarieerde voeding, goede hygiene en rechtstreeks zonlicht)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-08-27 - 20:04:04 send message to mijnkaketoes.nl

Triest veel sterkte.

Voor wie meer van deze ziekte wil weten:

http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Aspergillose/aspergillose.html

Henk


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-08-27 - 20:08:39 send message to oli4

Ach jammer Ann!
Maar misschien kan je je er aan optrekken dat je verzorging en hygiene echt toppie is. Vanaf het moment dat je vaststelde dat er iets miswas heb je kosten nog moeite gespaard om samen met de VA een oorzaak te zoeken, die je ook gevonden hebt.
Jammer, het zit je niet mee met je grijze poppen.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-08-27 - 20:23:35 send message to blg

Waarschijnlijk heeft de eerste behandeling met Doxycycline de ziekte verergert

http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Aspergillose/aspergillose.html

Langdurige behandelingen met (lage doses) tetracyclines waaronder doxycycline (vibramycine) kunnen het ontstaan van schimmelinfecties bevorderen. Hetzelfde geldt voor het gebruik van bijnierschorshormonen bij vogels. Prednisolon en dexamethason gebruik bij vogels gedurende meer dan enkele dagen of in hogere doses eindigen zeer vaak in een aspergillus infectie.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-08-27 - 20:27:46 send message to Ann*

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dank je wel Henk en Oli4. Feit is wel dat ik veel te laat doorhad dat er iets scheelde. Eigelijk moet je heel alert zijn op hun gedrag, geluiden, hoe ze eten, ... en bij de minste verandering er rekening mee houden dat er iets mis is en daarnaar handelen. Dingen die ik vooraf ook al wist, maar ja ...

Blg, ik weet het, die dierenarts stond voor een raadsel toen hij het filmpje met het geluid zag, hij wist niet wat het was. Wel heeft ze nog geen 2 weken doxycycline gekregen. Ik zag geen verbetering en ben teruggegaan waarna we overgeschakeld zijn op Lamisil.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2011-08-27 - 20:43:57 send message to MrandMrsSwift

Jeetje zeg, bah wat zielig!!

Ik heb momenteel een swift met aspergillose.
Hij is sinds 3 wkn aan de medicatie (geen lamisil). Ander schimmeldodend middel.

Maar ja, was ook pas bij de derde dierenarts.
Bij de 2e kreeg ik 'gewoon' Baytril.
Wat juist bij een schimmelinfectie dodelijk kan zijn.

Omdat ik het feit niet vertrouwde dat ik Baytril kreeg zonder verdere echt toonbare aandoening (hij was benauwd en rochelen, maar at en dronk verder goed. En was zelfs 'gek', maar toch klopte er iets niet als ik naar hem keek).

Dus heb ik een andere gebeld, langsgegaan en die had een keelswab genomen en bekeken onder microscoop (eerste vogelarts had ook een keelswab genomen, maar op de kweek gezet, hier kwam uit dat er geen schimmelvorming maar wel wat gistvorming was. Zij verwees door naar een DA met rontgenapparatuur).

Ik heb er nu dus 3 wkn met medicatie opzitten en moet er nog 5.

Men zegt vaak dat Aspergillose niet als enige ziekte komt, maar als de weerstand om wat voor reden (bijv. rui of een ziekte of na antibiotica) laag is dan pas 'uitbreekt'.

Het is gelukkig niet besmettelijk.

Sterkte ermee, je hebt gedaan wat je kon doen.
We kennen het allemaal dat we erna zeggen van: 'had ik maar eerder..'

We doen allemaal ons best het zo goed mogelijk te doen happy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-27 - 21:33:01 send message to Ton Koek

quote
Sterkte ermee, je hebt gedaan wat je kon doen.
Ik sluit me hier graag bij aan, ik weet ook niets anders..


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2011-08-27 - 21:50:59 send message to MrandMrsSwift

Het klinkt altijd erg cliche, maar overal leren we weer van.

Zo heb ik geleerd dat ik graag zelf dingen wil weten en als ik het niet (meer goed) weet dat ik het opzoek of iemand vraag waarvan ik weet dat die het wel echt weet.

Zo dacht ik vroeger van: een dierenarts zal het wel weten, want die heeft er 7 jr voor geleerd. Nou zo denk ik dus allang niet meer. Want menig DA heeft een ego dat als ze het niet of niet goed weten ze ook maar doen wat ze denken dat goed is. En daar neem ik geen genoegen meer mee. Zeg dan gewoon ik weet het niet en verwijs door.

Zo ging ik, wat ik vertelde hierboven, naar de 2e DA die op de site had staan naast de reguliere huisdieren ook 10 jr ervaring met vogels en reptielen te hebben.

Hij is niet eens over vogelziektes begonnen, maar begon over organen.

Vervolgens was ik na 2x 130 euro lichter en had ik voor mijn gevoel (het bekende onderbuikgevoel wat iemand niet voor niks heeft) het idee dat het niet klopte en dat ik er niets mee opschoot.

Ook heb ik ander voer aangeschaft op aanraden van die DA, omdat menig aandoening (vooral bij vogels) ontstaat door tekorten in de voeding (iets waar ik dus wel in geloof).

Al met al was ik 180 euro kwijt.
En ik ben niet te beroerd om geld aan mijn dieren uit te geven. Maar ik had het liever aan iets besteed wat wél het geld echt waard was.

Dus: luister altijd naar je gevoel en probeer zelf ook veel te weten.
Zodat je kunt meepraten en niet denkt van: de DA zal het wel weten.. Want..


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-08-27 - 21:55:10 send message to Antonia

Wat erg, heel veel sterkte

Mijn eerste amazone had ook Aspergillose. Was er wel aardig van genezen, maar toen hij na 2 jaar overleed aan een nierprobleem en hij onderzocht werd, bleken er toch nog enkele schimmelsporen aanwezig.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede