Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelhobby vergrijst Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


bakfiets
Website Member
Posts :14

Website Member
2011-08-02 - 09:26:10

Ik ben ook vrij laat begonnen met een voliere (40 jaar) . Wilde wel eerder, maar er waren een paar zaken die mij er van weerhielden.

1. Tijd, ik kon het niet alleen doen. Het moest samen met mijn partner ivm kinderen, werk en andere hobbies. Gelukkig was zij de gene die vorig jaar riep dat ze een voliere wilde.

2. Wie kan de vogels verzorgen als ik op vakantie ben? Nu kan mijn schoonvader het doen, omdat hij sind een poosje met pensioen is. Hij heeft vroeger vogels gehad, dus doet het graag.

3. Als je als kind een voliere wilt beginnen heb je de volle 100% steun en hulp van je ouders nodig en tegenwoordig is carriere maken voor deze groep belangrijker dan geluk en samen genieten.

4. Ik was in het voorjaar bij een beurs van een lokale vogelvereniging. In het kantine gedeelte zaten inderdaad alleen maar " mensen op zeeeeeeer respectabele leeftijd". Die zatten er al voordat de beurs open ging en gaan weg als de deur weer dicht gaat. Als nieuwkomer, denk je dan.. ach laat ik aar weer gaan er is geen plek. Zo voelde het wel. Natuurlijk hebben die mensen het recht om daar te komen. Voor hun is het misschien wel een leuke maandelijks uitje. Maar voor nieuwkomers is er geen plek. Zou hier een oplossing voor te vinden zijn ?

Er hangt, denk ik, inderdaad nog een oudbollig imago boven deze hobby( Ten onrechte vind ik !!)
Misschien moet er iets meer gedaan worden met naar buiten treden om de vogels te laten zien etc. Een leuke vogelshow bij lokale tuincentra of buurthuis. Zonder dat het meteen een soort van TT is waar prijzen en keuringen aanzitten.
Het zal vermoedelijk mensen aantrekken en de verenigingen misschien exposure geven.

Nu zijn de trop. vogels inderdaad ook vrij prijzig tegenwoordig. Maar beginnen met wat zebravinken, jap. meeuwen en kwartels is voor iedereen toch betaalbaar. Met deze vogels kunnen beginners ervaring opdoen om verder te kijken naar andere vogels.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-02 - 17:32:03

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Nu zijn de trop. vogels inderdaad ook vrij prijzig tegenwoordig. Maar beginnen met wat zebravinken, jap. meeuwen en kwartels is voor iedereen toch betaalbaar



het probleem is denk ik dat sommige direct groot willen beginnen maar klein beginnen is toch een goed gedacht vind ik en prijslijker ook en zo weet je of je genoeg over hebt voor de hobby vogels papegaaien enzo het vraagt ook aandacht en tijd hoor wij hebben 2 kindjes mijn oudste dochter 4 jaar ik probeer haar zoveel mogelijk te betrekken bij alles wat kan natuurlijk zodat zij ook messchien later deze hobby wil allesinds is ze zot van de aras dus messchien toekomstige jeugd voor de hobby laugh :D


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-08-02 - 22:53:00

quote
Nou heeft ie 2 vriendjes die ook erg gek zijn op vogels, maar ja, dan moet je ook ouders hebben die het goed vinden. Denk dat dat er ook wel achter zit , dat de kinderen het wel leuk vinden , maar dat de ouders druk zijn met andere dingen.



vergis je ook niet, bij 90% van de kids is het allemaal voor een blauwe maandag, en zit pa of ma die de vreugde wellicht niet deelt ermee opgescheept, want de beestjes hebben toch de aandacht en verzorging nodig, ik denk dat je hier niet aan voorbij moet gaan.
Hoeveel kinderen willen niet een hond, en als het nieuwtje er eenmaal af is, wie mag er dan met de hond wandelen? ..... drie keer raden.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2011-08-02 - 23:41:43

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De hobby vergrijst ,het is niet anderssad :(

Mensen hebben niet veel zin meer om rekening te moeten houden met huisdieren,maar willen gaan en staan wanneer het hun uitkomt.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-08-03 - 08:34:27

Ja, daar ben ik me ook van bewust , dat het voor een blauwe maandag kan zijn. Maar ik denk , dat als ze straks wat ouder zijn, misschien het vogelvirus wel weer terug komt.
Ik wil m'n zoontje ook niet pushen om met vogels bezig te zijn. Ben zelf ook jong geweest en er komen allemaal nog hele leuke dingen aan.
Voor het eerst verliefd worden, stappen, bier drinken, andere hobby's enz, enz . En als dat een beetje achter de rug is, gaan ze wel weer verder met vogels.(dat blijf ik hopen)Voor de een is dat met 13 jaar en de andere misschien met 40.
Ik blijf hoop houden dat er wel steeds weer jonge mensen bij komen.


popke veenstra
Website Member
Posts :68

Website Member
2011-08-03 - 09:24:27

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij valt de vergrijzing wel wat mee.
Ik heb al heel wat jaartjes vogels met mijn vader.
Ik ben nu 17 jaar oud. En bij de plaatselijke vogel vereniging zijn vorig jaar 4 jeugdleden bij gekomen.
Voordat iemand begint met de vogel hobby moeten ze eerst wel met die hobby is aanraking komen. Mijn neefjes en nichtjes zijn ook al begonnen omdat ze mijn vogels hebben gezien. Ik neem ook altijd wel wat vrienden mee naar de vogel wedstrijden, daardoor is iemand ook al begonnen met de hobby. Dus er is wel wat aan te doen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-08-03 - 11:54:17

quote
wil m'n zoontje ook niet pushen om met vogels bezig te zijn. Ben zelf ook jong geweest en er komen allemaal nog hele leuke dingen aan.
Voor het eerst verliefd worden, stappen, bier drinken, andere hobby's enz, enz


denk dat ik maar ga sparen voor dr shumacher, en m'n vogels maar opruim laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2011-08-10 - 08:20:54

Ik denk dat de vergrijzing best mee valt.
Veel jongeren zitten idd niet bij de plaatselijke vogelvereniging omdat je het meeste wel online kunt vinden.

Ik ben 32 jr en heb best een groot vogelbestand van valkparkiet tot ara's maar ben ook niet aangesloten bij de plaatselijke vereniging.
Ook voor diefstal hang ik het niet aan de hoogste boom.

Er zijn veel jongeren die thuis vogels hebben en die veel info online halen en leuk kweken.

Maar wat wel meespeelt is dat veel mensen ruimte gebrek hebben iets wat vroeger minder speelde heb ik het idee.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-08-10 - 09:26:57

Ik denk dat je daar een punt hebt.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-08-10 - 09:47:37

Er is meer jeugd dan dat er soms word gedacht. Veel word er op internet opgezocht omdat veel jeugd maar moeilijk kan aarden bij een selecte en hechte vogelvereniging waar iedereen elkaar door en door kent.

Zo heb ik ook wel enkele slechte ervaringen met betrekking tot vogelverenigingen waar maar moeilijk tussen te komen viel. Laat staan informatie te verkrijgen. Dan is een van de meest makkelijke uitwegen tegenwoordig het internet.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-08-10 - 15:08:30

Een vogelvereniging waar moeilijk tussen te komen valt dient gemeden te worden als de pest .
weet ik uit eigen ervaring want die ( gewoonlijk ) heren weten alles beter en hebben de beste vogels en vragen voor vogels prijzen waarbij ik wel eens gevraagd heb of de ring bezet is met diamanten .laugh :D

Is er een vrouw die lid wil worden ken dat al helemaal niet in dergelijke clubs .angry

Paul


rita52
Website Member
Posts :10

Website Member
2011-08-11 - 11:52:27

hallo
over jeugd gesproken ik zelf ben lid in nieuwegein wij hebben veel jeugdleden je moet ze wel stimeleren er is veel veranderd zoals computers ed ook is er vanuit de ouders geen tijd voor dit soort hobby,s ik denk dat het de tijd is tegenwordig en wat paul zegt over clubs is misschien plaatselijk bij ons in indergal niet zo het komt misschien ook wel daar wij een eigen clubhuis hebben met goede kwekers die open staan voor nieuwe leden met goede adviesen ook de jeugd word niet vergeten maar dat het vergrijst kan ik niet ontkennen
en over geld gesproken elke hobby kost geld en je hoeft er niet aan te verdienen maar het verijkt wel je leven vind ik
mvg en veel plezier met de hobby j.nauta



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede