Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > babiesvoeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : babiesvoeren
Kilkenny
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2004-09-19 - 12:39:31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van een 5 weken oude baby(kongo)grijze roodstaart. Alleen het voeren van pap gaat me niet zo heel makkelijk af (wat bij de kweker wel het geval was). Ik heb toe wat gespeeld met de dikte en temperatuur van de pap en het lijkt te werken. Nog steeds heeft Jimmy niet heel veel zin om gevoerd te worden, maar hij eet het wel op in redelijk tempo, wat volgensmij ook niet onbelangrijk is want als het voeren een uur duurt, is ie het meer dan beu en raakt ie uitgeput. Ik hoop dat de trend zich door zet en dat mijn kleine vriend goed gaat eten. Heeft iemand misschien nog tips over het eten geven van baby papegaaien wanneer ze niet zo veel zin hebben? Mijn huidig voedingsschema is 'sochtends-rond 18.00-voor het slapen gaan(3x in totaal).

Alvast bedankt.
Jeroen


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-19 - 12:58:19

happy :)

Jeroen.

Wat zegt de kweker.???????

wink ;)

Peter.


Kilkenny
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2004-09-19 - 13:10:12

Die zegt dat het belanrijk is dat ie toch wat binnen krijgt, dus gewoon proberen. Hij vroeg ook of de pap niet te dik was, maar dikte en temperatuur zijn wat rekbare begrippen, vandaar dat ik de pap nu dunner maak en wat warmer. De eerste keer at ie dat wel, voorheen kwijlde ie de wat dikkere pap evenhard weer uit.

Jeroen


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-19 - 13:19:43

happy :)

Natuurlijk is het belangrijk dat hij voldoende eten binnen krijgt.
Qua dikte van de pap, ja dat is rekbaar.
Maar temperatuur niet, het moet handwarm zijn dus voor dat je een spuitje geeft even een beetje op je pols, mag niet te koud en te warm aanvoelen, hetzelfde als bij een mensen baby die de fles krijgt.
Zorg dat als het wat langer duurt de pap niet afkoeld.
En te warm of zelfs veel te warm geeft verbranding van de krop.

Wat geef je voor pap (merk).?

wink ;)

Peter.


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2004-09-19 - 19:34:55

Hoi ik kweek zelf ook grijze roodstaarten. Ik hanteer altijd de volgende stel regel voor de dikte van de pap. Net iets dunner dan yoghurt dikte. En wat betreft de warmte voel ik altijd met me lip. Als je de pap gewoon een paar seconde tegen je lip kan houden zonder dat het pijn doet is de warmte goed van de pap. Meestal als ze niet goed eten is de pap te koud. Maar kijk goed uit als je het te heet geeft kan de krop verbranden. Maar als jij je lip er niet aan verbrand verbrand je grijsje ook niet.

succes


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2004-09-19 - 19:35:03

Hoi ik kweek zelf ook grijze roodstaarten. Ik hanteer altijd de volgende stel regel voor de dikte van de pap. Net iets dunner dan yoghurt dikte. En wat betreft de warmte voel ik altijd met me lip. Als je de pap gewoon een paar seconde tegen je lip kan houden zonder dat het pijn doet is de warmte goed van de pap. Meestal als ze niet goed eten is de pap te koud. Maar kijk goed uit als je het te heet geeft kan de krop verbranden. Maar als jij je lip er niet aan verbrand verbrand je grijsje ook niet.

succes


duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-09-20 - 10:05:10

Hallo ik heb voor het verwarmen van de pap bij een tweede hands winkel een apperaatje gekocht waar ze babymelk in warm maken. deze kun je instellen op de juiste temperatuur.
je doet er water in en de pap in een plastic bekertje of idg en je hebt altijd de juiste temperatuur.
groetjes Ad


ens
Oud Lid
Posts :47

Oud Lid
2004-09-20 - 14:47:05

hoi ik zelf heb me roodstaart van af 9 weken en die ad niet maar vrat echt alles zat onder maar als ie niet meer wou ad ie echt niet en als ie honger had dan liet ie het echt wel horen.wat mij een beetje zorgen maakt is kan ie nu tewijnig naar binnen krijg en zo niet de voeding krijgt wat ie nodig heeft vriedelijke groet ens en sjaakie


Kilkenny
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2004-09-22 - 13:00:23

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie tips. Mijn grijsje (Jimmy) eet inmiddels erg goed. Ik denk dat het ook een kwestie van gewenning was. Ik hoef het nu maar voor zijn snavel te houden en hij begint te eten.
Ens....was trouwens erg tof om te horen dat je je papegaai weer terug hebt.

Jeroen


Kilkenny
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2004-09-22 - 13:01:14

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie tips. Mijn grijsje (Jimmy) eet inmiddels erg goed. Ik denk dat het ook een kwestie van gewenning was. Ik hoef het nu maar voor zijn snavel te houden en hij begint te eten.
Ens....was trouwens erg tof om te horen dat je je papegaai weer terug hebt.

Jeroen


Kilkenny
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2004-09-22 - 13:10:34

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Extra vraagje: hoe bouw ik het pap-voer (Avi-plus) af naar vast voer? Hij eet al wat zacht voor (groente/fruit), maar zaden heel sporadisch. Zijn
hier richtlijnen voor??

Bedankt.
Jeroen

P.S. Ik geef hem voer uit de Avi-plus reeks


ens
Oud Lid
Posts :47

Oud Lid
2004-09-24 - 13:42:19

jip bedankt jeroem



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede