Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zonparkieten verwonden hun jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zonparkieten verwonden hun jongen
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-09-19 - 18:46:01 send message to Dennis Fr.

Hallo
ik wou graag weten of mensen dit probleem wel is meer bij hun vogels ondervinden.Wij hebben nu een zonparkietje in het blok liggen en na 3 weken vertoond het jong wondje op poten en buik.bij hun vorige nest is het ook gebeurd en nu bij hun 2de nest weer .bij het eerste nest hebben we het jong uitgehaald en met de hand gevoed.nu gaan we het weer doen.maar wat mijn vraag nu is .is hier niks aan te doen.of zal ik de vader uit moeten vangen want dit is volgens mij de boosdoener omdat ie te weinig aandacht krijgt van de pop.
wie weet wat te doen.

Groeten Dennis


microob
Website Member
Posts :9

Website Member
2004-09-20 - 14:24:23 send message to microob

ik heb dezelfde ervaring bij mijn nandaya's gehad. toen de jongen 3 weken oud waren hadden ze verscheidene wondjes over hun gehele lichaam. Nadien is dit allemaal goe gekomen. Ik had de indruk dat de ouders van verschiet de jongen kwetsten met hun nagels. Toen de ouders een tweede maal aan het leggen gingen, hebben ze de jongen gedood (er was toen een hevig onweer met gevallen takken op de volière). Maar ik zou niet te snel naar handopfok grijpen. Je moet de ouders ook de kans geven de jongen op te voeden. De ouders hun gang laten gaan bleek een hele goeie oplossing bij mijn koppel.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-09-20 - 17:20:24 send message to Dennis Fr.

bedankt microob ben erg blij met je reactie en ik zal verder geen actie ondernemen ik wil graag dat meer van deze vogels gebruikt worden voor de kweek.dus doe liever geen handopfok met ze .

Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede