Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > japanse meeuw vraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : japanse meeuw vraag
marcodeventer
Website Member
Posts :58

Website Member
2011-08-16 - 21:54:17 send message to marcodeventer

Hoi allemaal,
Ik heb 2 koppels japanse meeuwen maar die deden niks
Dus vorige week woensdag overal half open nestkastjes ingehangen en een beetje kokos vezel ingelegd
Nu keek ik vandaag bij 1 koppel in het nestblokje en daar lagen nu 9 eieren in dus ik mag aannemen dat dat 2 poppen zijn? Wie kan me er antwoord op geven


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-08-16 - 21:58:42 send message to _Steven____

Als de japanse meeuwen samenzitten kan het zijn dat de 2 popjes in het zelfde nestkastje kruipen.
Je moet s' avonds maar eens kijken waarschijnlijk zitten de 2 mannetjes er dan ook bij in om de nacht door te brengen.


marcodeventer
Website Member
Posts :58

Website Member
2011-08-16 - 22:13:22 send message to marcodeventer

Hoi steven,
Ze zitten apart dus daarom neem ik aan dat het twee poppen zijn wel heb ik van een bevriende kweker gehoord dat hij met enige regelmaat nesten heeft van 10 a 11 eieren van 1 koppel dus daarom vroeg ik het me af
Ook wil ik er even bij zeggen dat dit koppel uit een winkel komt dus zou het dan kunnen dat er bijv dat ze misschien in de winkel gedekt zijn? Ik heb dit koppel nu ongeveer 3,5 week en je hoort er 1 duidelijk fluiten daarom stel ik hier mijn vraag


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-16 - 22:39:21 send message to Ton Koek

9 Eitjes in krap 7 dagen kan haast niet van één pop zijn, waarschijnlijk 2 poppen denk ik ook.


marcodeventer
Website Member
Posts :58

Website Member
2011-08-16 - 22:48:35 send message to marcodeventer

Denk dat ik even 2 weken wacht mocht er niks uitkomen dan ruil ik even van vogel


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-16 - 23:07:52 send message to Karel

quote
Ook wil ik er even bij zeggen dat dit koppel uit een winkel komt dus zou het dan kunnen dat er bijv dat ze misschien in de winkel gedekt zijn?


Dat zou heel goed kunnen, maar dat betekent nog niet dat ze eieren gaat leggen. Het is met vogels nu eenmaal niet zo dat de pop door de paring "zwanger" wordt en daarom eieren gaat leggen. Daar is geen paring voor nodig.


marcodeventer
Website Member
Posts :58

Website Member
2011-08-17 - 01:12:44 send message to marcodeventer

Het is raar dus hou het even in de gaten wel valt me op dat er 1 op het nest zit en het vogeltje dat fluit op het stokkie van de nestkast zit heb er een paar keer naar gekeken vandaag dus op hoop van zegen wanneer kan ik het beste de eieren schouwen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede