Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Overwinteren in binnenkooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Overwinteren in binnenkooien
Robby hans
Website Member
Posts :30

Website Member
2011-09-08 - 11:27:29 send message to Robby hans

hallo

ik zal me even voor stellen ik ben robby
ik heb even een vraag ik heb aan mijn voliere
geen verwarmt nacht hok nu wil ik mijn vogels bonte boeren en grijzeroddstaarten binnen in kweekkooie laten overwinteren nu is mijn vraag is dit te stressvol voor de vogels? wand ik wil er wel graag mee kweken

(Onderwerptitel gewijzigd)


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-08 - 14:42:44 send message to Karel

Op zich levert iedere verandering enige stress op, zodat straks het terugplaatsen van het binnen- naar het buitenhok ten koste van de kweekresultaten zou kunnen gaan.
Aan de andere kant ken ik diverse kwekers die het zo doen en die uitstekende resultaten hebben!

Hoe jouw koppels zullen reageren is moeilijk te voorspellen, maar ik zou het een jaartje proberen, dan merk je het vanzelf.
Succes gewenst.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2011-09-08 - 14:58:50 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Je hebt geen kans om een verwarming te plaatsen?
Geen stroomvoorzieninig dus?

Ik vind het altijd zo jammer als vogels beperkt worden in het lekker kunnen vliegen.

Misschien een domme vraag (maar ik heb geen ervaring met jouw soorten), maar ze zijn niet winterhard?

Groetjes


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-09-08 - 16:31:41 send message to Kilian

Hallo Robby,

Ik weet niet of jou voliere's een beschutte plek hebben waar zij tochtvrij kunnen zitten? Misschien een broedblok waar zij in kunnen?

Ik had afgelopen winter nog 1 koppel grijze buiten zitten in een voliere met beschutte plek en zonder nachthok. Deze zaten dus volledig koud.

In december hadden ze zelfs jongen liggen.


Robby hans
Website Member
Posts :30

Website Member
2011-09-08 - 20:34:56 send message to Robby hans

hallo
alvast bedankt voor jullie reaktie's

ja ik kan mijn voliere's rondom afsluiten,
dat heb ik afgelopen jaar ook gedaan maar
toch ben ik bij een bonte boer een nagel verloren.
maar die kon/kan ook niet vliegen, misschien is de nagel wel door de kou van het gaas er af gevroren.Ik weet het niet en ze zaten ook steeds op de grond dat vond ik erg vreemd ik wil niet dat ze leiden door mijn ontwetendheid

Gr Robby


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-09-08 - 22:37:39 send message to jp57

als onze vogels buiten zitten of zonder verwarming zitten is het zeer belangrijk dat de zitstokken voldoende dik zijn zodoende de nagels zeker niet volledig rond de zitstok kunnen.
als de vogels dan rusten wordt de poot volledig bedekt met pluimen en blijft deze dan ook warm.
gr, johan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-09 - 00:41:26 send message to Karel

Dat is een goed punt Robby. Sommige vogels hebben de hardnekkige neiging om buiten aan het gaas hangend te slapen. Je kunt dit soms oplossen door een zwak nachtlampje in het nachthok te plaatsen, waardoor ze bij schemering de weg naar binnen kunnen vinden om daar op stok te gaan slapen.


Robby hans
Website Member
Posts :30

Website Member
2011-09-20 - 19:59:16 send message to Robby hans

hallo

bedankt voor jullie reakie s
ik heb de dunne stokken verwijdert en wat dikkere stokken geplaats en een paar stoken hoog in de voliere geplaats ik ben nu bezig met een buiten lamp op een tijd schakelaar maar daar gaat even tijd in zitten wand ik wil alles door rvs pijp laten lopen voor het kapot knagen



gr


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-09-21 - 17:22:10 send message to meyer

Zorg dan dat je vogels niet op deze pijp kunnen gaan zitten want die word in de winter erg koud.
Heb je geen mogelijkheid om een nachthok aan je voliere te maken?

Groeten Meyerwink ;)


Robby hans
Website Member
Posts :30

Website Member
2011-09-21 - 18:15:58 send message to Robby hans

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo

meyer bedankt voor je reactie ik zal er rekening mee houden anders ben ik weer bij het begin van het probleem dat is echt mijn bedoeling niet
ik zit er ook aan te denken om een trespa plaat van een meter hoog in de voliere teplaatsen een meter van de muur af en dan van het dak naar beneden met een gat er in dan zitten ze nog beter denk ik alleen heb mijn nacht hok dan geen bodem

gr Robby


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-21 - 18:29:36 send message to Karel

Deze oplossing zie je wel vaker en werkt over het algemeen goed. De plaat hoeft overigens niet zo hoog te zijn en ook geen gat te bevatten. Als je een plaat gebruikt van 50cm hoog en daarachter een zitstok plaatst, vliegen ze er vanzelf wel onderdoor.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede