Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Meijer papegaa Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Meijer papegaa
Cherro
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-09-09 - 09:25:49 send message to Cherro

Hoi allemaal.

In een ver verleden ben ik hier al eens lid geweest, maar wegens omstandigheden uit de vogels geraakt en zo doende mij ook afgemeld op divese fora.. Gelukkig zijn ze nu weer terug in mijn levenhappy :)

Ik heb weer een aantal gras en valkparkieten, en de reden dat ik hier kom posten is om te vragen naar mensen hun ervaringen met de Meijer papegaai.

Wij zijn aan het overwegen om van kennissen hun meijerpapegaaitje over te gaan nemen, een hele stap, want een papegaai is toch wel heel anders dan een valkje of grasparkiet wink ;)

We hebben afgesproken dat wij aankomende week ons eens extra goed zouden gaan verdiepen in het houden van een meijertje, en als we dan nog steeds zo positief zijn het dan te gaan proberen, hopende dat dit boefje ons net zo leuk vind als zijn huidige baasjes nu.

Ik heb wel een beetje ervaring met papegaaien, maar zou graag horen van echte ervaren papegaaienhouders.

Dus hoor ik graag jullie ervaringen hiermee.

Alvast bedankt!



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-09 - 10:25:54 send message to Karel

Welkom terug Malou! Het is altijd leuk als mensen die om wat voor reden dan ook ooit Arena hebben verlaten, toch de weg weer terugvinden.

Blijkbaar geven velen uiteindelijk toch de voorkeur aan een onafhankelijk forum met vriendelijke, kundige deelnemers.wink ;)

Veel plezier op het forum en natuurlijk met je nieuwe vogels.


Cherro
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-09-09 - 22:53:02 send message to Cherro

Dank je wel Karel voor het welkom terug wink ;)

En ja zit wat in, net als vogels houden, ze om omstandigheden niet kunnen houden, maar wanneer je leven stabiel is, het gaat toch kriebelen, en ook al denk je: nee toch maar niet, dan gebeurd er wel iets waardoor het toch weer op je pad komt wink ;) Eens... altijd zeggen ze toch? wink :)


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2011-09-10 - 15:09:10 send message to johnveraart

hoi cherro
mijn ervaring is dat een meyertje echt niet veel moeilijker is dan een valk of grasparkiet,het is gewoon een heel leuk vogeltje wat lekker speels en gemakkelijk is.succes
groetjes


Cherro
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-09-10 - 21:32:50 send message to Cherro

Kijk dat hoor ik graag John wink ;)

Ik heb inmiddels redelijk wat info kunnen verkrijgen, dus dat eens goed doornemen allemaal.

Ervaring mogen nog steeds gedeeld worden, over hoe men hier ze in huis ervaart, wat ze speciaal doen voor deze soort wat je bv voor grasjes en valken niet hoeft etc etc etc..

Is het mogelijk om eventueel in de toekomst een 2e meijertje bij te plaatsen, en hoe pakten jullie dit aan?
En meot dit dan perse van t andere geslacht, of mag t ook t zelfde geslacht?

We willen het eerst alleen met dit kanjertje proberen, maar misschien is in de toekomst een vriendje van eigen soort wel erg leuk.


Cherro
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-09-26 - 14:44:47 send message to Cherro

Inmiddels is Dobey hier een dag, en gaat het echt al super!

Hij laat zich door mij al kroelen en kusjes geven, en doet zn brabbeltjes al wat doen happy :)

Hij heeft ook al bij mn vriend gezeten, mijn zoontje vind hij nog wel erg spannend.

Voor een eerste anderhalve dag, en dan al zo makkelijk met ons omgaan, echt super!happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-26 - 15:47:48 send message to Karel

Zien is (pas) geloven, dus daar willen we natuurlijk wel even een fotootje van zien.happy :)


Cherro
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-09-26 - 20:19:45 send message to Cherro

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij deze een foto, net ff de webcam er bij gepakt, is makkelijker dan mn gewone camera wink ;) laugh :D

Goed of niet dan happy :)!

Hij laat ook weten als hij t niet wil, hij doet dan een soort brommen, en pakt ff mn vinger beet dat ik t ff voel, en laat dan weer los als ik zeg dat t niet mag.

Het gaat echt super happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede