Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > nieuwe aanwinst Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nieuwe aanwinst
deijlrene
Website Member
Posts :10

Website Member
2004-09-22 - 20:57:13 send message to deijlrene

ik heb sinds gister een jardine papegaai gekregen. Hij/zij is ongeveer 14 weken jong, en echt een lieverdje om te zien. Heb m nu 2x met pap nog gevoerd, en dat vind ie heerlijk.

Maar hij moet natuurlijk even aan ons wennen.

we kunnen m wel uit de kooi halen, en bij ons nemen, en ook aaien,

Alleen probeert ie best wel vaak te bijten, en dan bijt ie 9 van de 10x niet door, dus opzich geen probleem, en omdat ie nog jong is kan die natuurlijk ook nog niet hard bijten.
Tevens probeert het beessie (gizmo) aan je rits of in je trui te bijten.
Aangezien zoals gezegt gizmo nog niet veel kracht heeft is het nog geen probleem, maar over een maand of hooguit 2 zal die al een heel stuk meer kracht hebben. Nu is mijn vraag, hoe kan ik m dat bijten en knagen het beste afleren.

Moet ik een tikje tegen zijn snavel geven, of zijn snavel met me vinger dicht proberen te houden? of iets anders.

Tevens komt ie niet op je hand zitten. ook al zit ie op je hand, en doe je met je andere hand ervoor en tegen zijn buikje aan, dan zal die alles doen om te kunnen blijven zitten.
En dit is altijd zo. Of die nou bij je schouder zit, op je hand, of in de kooi.

Hoe kan ik dit het beste stimuleren dat ie optapt.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-22 - 21:30:05 send message to Jacqueline

happy :)

Maar hij moet natuurlijk even aan ons wennen.

Alleen probeert ie best wel vaak te bijten, en dan bijt ie 9 van de 10x niet door, dus opzich geen probleem,
----------------------------------------------

Het antwoord zit alsware hier al in opgesloten.
Het is meer verdediging in een zwakke vorm dan.
Heel veel handcontact zal beslist een positieve invloed hebben, zoek de plekjes op waar hij het liefst geaaid word, onder de vleugels,achter in zijn nek.

Wanneer hij je vinger pakt met zijn snavel, gelijk wanneer je druk voelt met stem verheffing NEE FOEI, wanneer de druk oplost of hij laat los belonen met zachte en lieve stem goed zo Gismo.
Geld ook voor knagen aan kleding en dergelijke.
Natuurlijk zal hij nog menigmaal in de fout gaan maar het is nog maar een baby, hou dat heel goed in de gaten.

Zelf ben ik geen voorstander om een tik te geven op de snavel.
Komt toch raar over bij een baby, de vinger die hem streelt,geeft ook een tik, zal het vertrouwen niet ten goede komen.
Bij africaanse papegaaien is het op passen met zoiets, zijn heel gevoelig voor lichamelijk straffen.

Opstappen, zet hem op tafel en schuif je vlakke hand onder zijn buik tot tegen zijn poten.
Oefen met je wijsvinger druk uit op zijn borstbeen van onderuit, onderwijl zeg je stap op Gismo, zal niet gelijk werken maar je wijsvinger moet het obstakel vormen waar hij overheen wil, en zodra hij opstapt beloon hem heel vriendelijk met goed zo Gismo enz....

Oefening baart kunst, heel veel geduld en vooral niet boos worden maar wel volharden.
Je zult merken hoe meer je samen bezig bent des te beter ook de band met elkaar word, en zal hij je ook volledig gaan vertrouwen.

Succes.

wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-22 - 22:41:21 send message to Hawkeye_NL

Zoals Peter al aan heeft gegeven is het bijten geen enkel probleem. Door de vogel veel ter hand te nemen en niet terug te trekken leert deze dat bijten geen ander resultaat opleverd dan een duidelijk Nee! Een tikje geven zou ik zekers ook niet doen.

Het opstappen is wederom net zoals Peter al aan heeft gegeven. Je moet idd duidelijk doorzetten in je beweging en gelijkertijd "stap op Gizmo" zeggen.

Erwin


deijlrene
Website Member
Posts :10

Website Member
2004-09-23 - 12:05:12 send message to deijlrene

ok, dan ga ik daarmee lekker aan de gang!!! bedankt voor jullie reacties, mochten er nog mensen met tips zijn over opvoeden, of mensen met jardine papegaaien die wat leuks te melden hebben reageer raakwink ;)


Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2004-09-23 - 13:59:11 send message to Jardines

Gefelicteerd met je nieuwe aanwinst! Ik overweeg in de toekomst ook een Jardine/Kongo papegaai aan te schaffen en ik ben dus heel benieuwd naar jouw ervaringen. Ik heb op ander sites mensen gevraagd om info en ervaringen met deze papegaai, maar het lijkt echt of niemand er een heeft... Deze mensen zitten in ieder geval weinig op internet lijkt het. Veel plezier ermee!


deijlrene
Website Member
Posts :10

Website Member
2004-09-23 - 18:58:00 send message to deijlrene

ik denk opzich dat als je een vogel heel jong koopt het niet een onwijs verschil maakt, mijn ouders hebben een grijze roodstaart gehad, en dat was een geweldig beest, erg rustig en wat ik met deze 2 dagen merk, is dat ie best een brutaal karkater heeft, maar wel erg lief, hij moet nog ff wennen aan ons, de omgeving, de vrijheid dus het karakter zal nog wel veranderen. Maar het is een leuk beessie, en heb gehoord dat ze echt een wereldkarakter hebben, niet eenkennig, ook aardig kunnen praten.


Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2004-09-24 - 09:02:11 send message to Jardines

Ik heb ook gelezen, ik geloof op de Pakara site, dat ze soms gaan 'doodliggen'. Heel apart..., dus schrik niet als ie vandaag of morgen een beetje op z'n rug ligt hahahaha. Het schijnen ook echt allemansvrienden te zijn, dus ze hebben niet gauw de neiging zich aan 1 persoon te hechten. Ik ben dan toevallig alleen in huis, maar ik zou het lastig vinden als ik een papegaai had die het bezoek zou 'aanvallen'... Ze schijnen een lief karakter te hebben, ideaal voor beginners (heb ik gelezen) zoals ik. Maar een grijze roodstaart lijkt me ook geweldig en verder kan het ook nog een bonte boer of caique worden. Kortom ik ben er nog lang niet uit, maar daarom ook bijzonder geinteresseerd in de ervaringen van mensen met mijn favoriete soorten!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede