Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke vogels kan ik hier in houden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welke vogels kan ik hier in houden?
Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2011-09-16 - 13:37:38 send message to Kievit

hallo

ik heb een voliere van 1.60m door snede. en 3 m hoog.
heb hier tropen in gehad, maar wilde nu wat anders als het zou kunnen in zo'n voliere.
als grondvogel wilde ik graag iets anders dan een kwartel soort.
en als vogel zat ik tedenken aan buulbuul's kwa maat zou het wel gaan, maar kan hier nog iets bij?
oef iets van een speeuwen soort?

of hebben jullie andere iedeen?

mvg


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2011-09-16 - 15:16:33 send message to Kievit

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dacht nu aan 2-4 napoleonwevers
1-1 3 kleurpapegaai amadine
1-1 harelkijn kwartel


is dit een goed kombie?

of zouden er ook wida's bij kunnen?



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-09-16 - 15:31:31 send message to Daniel

Ik vind deze ruimte te klein voor wevers. Euplectes mannen kunnen aardig pittig uit de hoek komen. En de ruimte is helemaaaal te klein voor wida's. Zeker als je er ook nog waardvogels bij wilt doen.


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2011-09-16 - 15:37:44 send message to Kievit

waardvogel?

wat kan ik er volgens u dan beter in houden?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-09-16 - 15:58:07 send message to Daniel

Waardvogels zijn de vogels waarin wida's hun eieren leggen (net als bij koekoeken).

En alleen papegaaiamadines met de kwartels zou kunnen met misschien een andere tropen soort erbij.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2011-09-16 - 17:31:00 send message to digipeet58

je combinatie zou wel kunnen, vind ik.
alleen neem dan 1 man en 3 poppen van de wevers.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-09-16 - 17:53:22 send message to Ton Koek

2,5 vierkante meter is echt veel te klein voor wevers of wida's.
Sommige Afrikaanse tropen als goudbuikjes of tijgervinken maken wel gebruik van de hoogte, de rest vliegt bijna allemaal horizontaal en dan is het voor veel soorten erg krap.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-09-16 - 18:03:15 send message to Daniel

Het probleem is hetzelfde als bijna al dit soort topics. Mensen hebben een voliere en gaan dan rondvragen wat er in past. Men zou eerst moeten bepalen welke vogels wil ik houden en dan zorgen voor de juiste volieres. Nu weet ik dat de meeste volieres het langer volhouden dan de interesse in een bepaalde soort, maar dan nog kan je eerst voor jezelf bepalen welke soorten wil ik houden en dan je bestaande kooien daar op aanpassen.

Voor napoleonwevers heb je snelgroeiende grassen nodig en voldoende ruimte om nesten in te maken. ook zul je genoeg ruimte in je voliere moeten hebben voor de man om zijn territorium af te bakenen. Lukt je dat in deze voliere dan kan deze combinatie inderdaad, maar het wordt lastig om voldoende nest materiaal op dit klein oppervlak te laten groeien (en dus moet je het handmatig iedere dag vers aan de vogels geven, doe je dat niet reken dan maar niet op kweeksucces).


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2011-09-16 - 19:15:32 send message to Kievit

Nou daniel, ik denk niet dat mijn intressse in vogels op houd, daar is wel meer voor nodig,,
Ik heb op het moment toevallig zon voliere leeg staan en ik vraag errst om raad alvorends ik iets aanschaf.
Maar altyd als je zoiets vraag hier op dit forum kryg je van die *** antwoorden. ZO STOPPEN MENSeN MET DE HOBBY.

Bedankt voor de info

Geen schuttingtaal gebruiken svp


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-09-16 - 19:24:34 send message to Daniel

Kievit ik schreef niet dat je interesse stopt. Ik schreef dat de interesse van mensen (in het algemeen) in een bepaalde soort vaak eerder ophoud dan een voliere "versleten" is. Goed lezen aub.
En je hebt lang ervaring met vogels, dus je weet ook dat iedere soort zijn specifieke eisen heeft en dus ook specifieke eisen aan de voliere. Daarnaast zien we het bijna dagelijks op het forum kan ik deze soort in deze voliere houden. Dit zijn vragen die je met wat zoeken op het forum ook zelf kan terug vinden. Mijn opmerking was dus niet naar jou specifiek gericht maar richting deze vraag in zijn algemeen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-09-18 - 00:26:13 send message to Ton Koek

quote
Maar altyd als je zoiets vraag hier op dit forum kryg je van die *** antwoorden.

Je krijgt hier eerlijk de mening van andere liefhebbers te horen. Als het niet de antwoorden zijn waarop wat je gehoopt had, zijn het nog geen ***antwoorden, lijkt mij.
Als iemand al zou stoppen met de hobby omdat anderen afraden vogels te klein te huisvesten, tja, is dat dan erg?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede