Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > frustrerende afspraken! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : frustrerende afspraken!
tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-17 - 17:15:52

Zijn er ook liefhebbers die het op zenuwen krijgen van afspraken die zogezegde kandidaad kopers niks meer laten horen of zien na een paar mails of telefoontjes,waar je dan tevergeefs je tijd aan besteed voor niks?ik weet dat er nergens verplichtingen op zijn in dat geval,maar uit beleefdheid alleen zou ik de verkoper toch zeker laten weten dat het niet doorgaat,zodat de man niet zijn tijd verliest op iets wat hij wel op een andere manier kan gebruiken????
mvg aan al deze mensen die zo zijn.
rudi(tjoepe)


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-09-17 - 19:00:43

van die zo gezegde kopers heb ik ook regelmatig.
je blijfd dan de hele dag thuis en dan komen ze niet opdagen, geen mail of telefoon , daar kan ik mij serieus in ergeren angry


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-09-17 - 22:44:57

een aloud probleem : wat ik doe ! wanneer de tijd met zeg een uur overschreden is . hop doe ik gewoon mijn eigen ding en klaar . je kan je er over druk maken maar zal nooit over gaan


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2011-09-18 - 00:31:24

in de 1e plaats zorg ik altijd dat ik mail en telefoon gegevens heb.
anders geef ik mijn adres niet.
na uitleg zijn ze nooit kwaad en begrijpen dat.wink ;)komen ze niet,
dan bel of mail ik 1 x.
hoor ik niets;
dan verkoop ik ze aan een ander.happy :)
werkt prima en zo hoef ik mij nooit te ergeren.razz :p


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2011-09-18 - 11:26:30

Het gebeurt ook andersom.
Je hebt een bod gedaan boven de vraag prijs.
Krijg je een mail dat ze de volgende dag terug zullen mailen en hoor je niks meer.
Dus het zijn niet altijd de kopers maar ook de verkopers kunnen er wat van.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-18 - 14:06:07

hey allemaal,bedankt hoor,ben blij dat ik niet alleen ben,niet omdat julie ook hetzelfde meemaken hoor,maar voor mijn part zou er een namenlijst moeten bestaan van deze mensen die denken intresant te doen,ik heb een vriend kweker en wat bleek,ook hetzelfde verhaal,zelfde mailadres,en telefoon!en wat bleek,geloof het of niet,die kerel had zelfs geen vogels noch kooien,noch intresse!die belde leuk voor afspraken voor alles en nog wat!nieuwe hobby ofzoangry wat hij niet wist dat een caféhoudster die man kende,en tussen pot en pint?????de rest verzin je er maar bij hélaugh :Dshocked 8O
bedankt en tot later eens,groeten
rudi


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2011-09-18 - 14:55:00

600Km gereden om een vogel te bespreken na 4 maand opnieuw 600km om de vogel op te halen. De vorige avond nog via mail een bevestiging gevraagd, alles in orde ik was welgekomen. Bij aankomst bleek alles te koop behalve de vogel die ik had besproken.
Natuurlijk zijn goed recht maar had hij dit de avond voordien gemeld, had ik een dag verlof en een autorit van 600km kunnen uitsparen.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-19 - 05:43:57

Had ik laatst ook , iemand had een koppel patagonische rotsparkieten te koop. Inruil was ook mogelijk, die man gemaild en een koppel van mijzelf te ruil aangeboden voor zijn koppel .
Dat was goed , maar ik moest er nog wat geld bij leggen. Daar heb ik even over nagedacht en hem toen terug gemaild , dat het goed was .
Of hij z'n adres even wou geven, dan konden we een afspraak maken om de vogels op te halen c.q. ruilen. Ik moet nu nog bericht van hem terug hebben.
Heel raar hoor , maar het gebeurt vaak .

gr gerben


bakfiets
Website Member
Posts :14

Website Member
2011-09-19 - 12:11:56

is niet alleen met vogels... Heb het ook met mijn vissen. mensen heb geen fatsoen om zich even af te melden.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-09-19 - 13:21:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is ook een reden waarom ik grotendeels met de duurdere vogels gestopt ben. Het gezeik er omheen ben ik hartstikke zat.

Mijn grootste ergenissen waren:

1. Een keer een roteind gereden voor een vogel die de ondersnavel naar het zuiden had staan en de bovensnavel naar het noorden. 'Nog nooit opgevallen' is dan het antwoord;
2. Mensen die tot op het onzinnige proberen af te dingen als je iets verkoopt;
3. Mensen die niet komen opdagen. Als je daarna weer een 'koopje' in de aanbieding hebt hangen ze doodleuk weer aan de telefoon;
4. Dierenartsen die zich niet aan afspraken houden en je een poot uit proberen te trekken;
5. Mensen die je een roteind laten rijden en dan doodleuk zeggen dat je alles mag kopen en anders niets;
6. Advertenties die per definitie uit gaan van het slechte van de mens 'alleen met nummerherkenning' en 'mails worden niet beantwoord' etc.
7. Mensen die onverwante koppels verkopen die achteraf gewoon verwant blijken te zijn.

Zo kan ik er nog een heleboel opnoemen.

Tegenwoordig kweek ik grasparkieten. Aan het einde van het seizoen ga ik selecteren en de rest geef ik weg aan een liefhebber. Geen gezeur en geen gezeik. Ik ben blij dat ik makkelijk van mijn vogels afkom en degene die ze krijgt is ook blij. Daar gaat het om.

Om alles in eigen hand te houden heb ik een potje ether in de kast staan. Gelukkig heb ik dat bijna nooit nodig.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-09-19 - 13:28:07

Iemand voor niets 1200 km laten rijden slaat werkelijk alles.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-09-19 - 15:33:24

"6. Advertenties die per definitie uit gaan van het slechte van de mens 'alleen met nummerherkenning' en 'mails worden niet beantwoord' etc.":
Tegenwoordig schrijf ik dir ook bij mn advertenties. Je wordt nl platgemaild door grapjassen die allerlei info willen en dan nooit meer iets laten horen. Kost me veel tijd (vooral als je zoals ik typt met 2 vingers)en resultaat levert het bijna niet op. Heeft niets te maken met uitgaan van het slechte van de mens, heeft te maken met ervaring.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-19 - 16:24:06

ik vind het goed dat deze forum er is,nu kan ieder liefhebber eens zijn gal uitspuwen,is altijd voor iets goed,ik zal zonder twijfel als het nog gebeurd bij mezelf naam en mailadres bekend maken van deze f*** clowns en hopelijk kunnen we dan als ze bekend zijn,gewoon dump in prullenmand gebruikenhappy :)en dit is nog maar een begin,want zoals ik al zei,veel zijn dezelfde,die reageren op eerlijke liefhebbers.alvast nogmaals bedankt,hopelijk komen er nog meer reakties op het forum.
vele groeten aan iedereen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-19 - 16:46:04

Het is prima dat kopers en verkopers hun negatieve ervaringen hier eens melden. Dat geeft inzicht in hoe je wel en niet met elkaar om dient te gaan. Daar kan iedereen van leren!

Wat echter niet is toegestaan, is het noemen van namen van en/of verwijzingen naar personen waar men slechte ervaringen mee heeft. Dat geldt voor het forum maar natuurlijk ook voor de volieres.
De reden hiervoor is dat het op grond de wet op de privacy niet is toegestaan een zgn. zwarte lijst te publiceren, ook al is deze nog zo kort.

Uiteraard wil niemand dat VogelArena om deze, of enig andere reden, uit de lucht wordt gehaald.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-19 - 16:55:04

karel
ik begrijp uw standpunt,en zal dit dan niet doen op vogelarena,natuurlijk wil ik geen problemen voor julie,maar dan stuur ik wel zelf naar de paar honderd liefhebbers een mailtje waar ze meer te weten komen in verband met die onleuke reakties!want ik hou al 35 jaar vogels en als er nooit geen enkel woord mag bekend gemaakt worden??ik noem dat geen zwarte lijst hoor!dit moet je gewoon pesterij noemen en niks anders achter zoeken.
MVG
rudi


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-09-19 - 17:48:55

Hoi Rudi, laten we hopen dat jou naam niet per ongelijk op zo'n lijst terecht komt en heel het land rond gaat.shocked 8O
Ook mensen die het niet met jou eens zijn kunnen jou naam zwart maken door deze op de lijst te zetten. Niet aan beginnen want hierdoor zou je iemand die per ongelijk een keer een fout maakt de rest van zijn leven zijn hobby afnemen.

Groeten Meyerwink ;)




Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede