Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > dna seksen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : dna seksen
fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2011-09-20 - 17:52:37 send message to fiepol

mijn ondervinding heeft mij geleerd dat dna seksen niet betrouwbaar is. ik ruilde een alexander voor een alexander lutino man,heen en terug 500 km gereden om de ruil te verwezenlijken ,vogel met sekscertificaat van adc holland met vermelding MAN.
gezien deze man bij mij steeds andere man opzocht heb ik hem laten herseksen van de veearts ,resultaat een POP. de" liefhebber" bezocht met de vogel mee en hem het seksbewijs van de veearts voorgelegd kreeg ik een andere man maar hij vond niet onmiddelijk het certificaat en zou het opsturen. 2 dagen later heb ik de vogel laten seksen door de veearts resultaat terug een pop ,dag erna het certificaat in de bus een MAN. ik heb dan kontakt opgenomen met adc die mij vroeg een kopij door te mailen een kwartier later een mail terug dat de certificaten vervalst waren
ik heb aan adc gevraagd wat er zou gebeuren en hij zou klacht neerleggen tegen de liefhebber en de certificaten aanpassen zodat ze niet meer kunnen vervalst worden.we zijn intussen 10 maand later en er is niks gebeurd. SPIJTIG toch ?de gekende liefhebber uit de streek van rotterdam heeft mij wel vergoed maar kan wel verder zijn gang gaan met zijn bedrieglijke praktijken .de labo's moeten hun certificaten beter beveiligen vind ik toch.
zijn er nog liefhebbers die dit meegemaakt hebben ??



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2011-09-20 - 18:25:41 send message to Dennis Fr.

dit heeft er niet mee te maken dat dna sexen niet betrouwbaar is.

maar de zogenaamde liefhebber die het hele gebeuren loopt te neppen. het is jammer dat het gebeurd.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-09-20 - 18:26:15 send message to henkdelaat

Heb al diversen keren meegemaakt dat ik een dna gesekste pop kocht wat na Endoscopisch over seksen een man bleek te zijn.

Niet dat de seksbewijzen vervalst waren,maar de eerste eigenaar had volgens mij gewoon veren van een pop opgestuurd met de ringnrs van andere vogels.

Daarom wil ik nog alleen Endoscopisch gesekste poppen hebben met een vaste voetring om.

Henk.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-09-20 - 18:55:18 send message to Rik

Endoscopische verklaringen kun je net zo goed vervalsen als DNA-verklaringen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-09-20 - 19:20:22 send message to Rik

Ik besef nu pas (20 min later) dat de verleiding voor een oplichter groter is om een verkeerde veer op te sturen voor DNA dan een endoscopie-bewijs te vervalsen. DNA-fraude is inderdaad makkelijker.

Wel vind ik het helaas onnodige dierenkwelling om een vogel endoscopisch te laten onderzoeken omdat mensen het anders misschien niet vertrouwen. Bovendien een kans dat je er vogels mee verpilt.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-09-21 - 15:58:59 send message to henkdelaat

@ Rik,
Wel vind ik het helaas onnodige dierenkwelling om een vogel endoscopisch te laten onderzoeken omdat mensen het anders misschien niet vertrouwen.

De vogel moet je toch vangen dus dat is hetzelfde,met het transport lijd een vogel niets als je ze maar donker zet en rustig aan doet.

@ Rik,
Bovendien een kans dat je er vogels mee verpilt.

Is mij in de 30 jaar nog nooit overkomen,vaak heeft de vogel al iets onder de leden.

@ Rik,
Endoscopische verklaringen kun je net zo goed vervalsen als DNA-verklaringen.

Endoscopische verklaringen kan je niet vervalsen wat betreft een vogel met een vaste ring om,want copiëren gaat niet omdat de dierenarts met een pen zijn of haar handtekening en stempel er later opzet,en zij vaak speciaal papier gebruiken.

Wel kan je een knijpring van een dode vogel overzetten op een andere vogel en dan het betreffende bewijs erbij leveren.

Is mij ook wel eens overkomen met een Dubbele Geelkop Amazone man wat na Endoscopische over seksen toch een pop bleek te zijn.
Had ik wel geluk bij.

Henk.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-09-21 - 19:13:13 send message to Rik

@Henk
De vogel moet je toch vangen dus dat is hetzelfde,met het transport lijd een vogel niets als je ze maar donker zet en rustig aan doet.

Als je een veer trekt van een vogel op het moment dat hij nog in blok zit is dat aanmerkelijk minder dierenkwelling. Je hoeft hem niet te vervoeren en niet onder zijl te brengen.

@Henk
Is mij in de 30 jaar nog nooit overkomen,

Dat je een vogel verspilt met een veer trekken is toch aanmerkelijk kleiner dan door endoscopie. Als een roker niet sterft aan longkanker betekent niet dat roken niet slecht voor je longen is.

@Henk
Endoscopische verklaringen kan je niet vervalsen wat betreft een vogel met een vaste ring

Koop gewoon een interessant papiertje bij de bruna en print de gegevens erop. Zet er zelf een wazige krabbel onder (en mischien een onduidelijke stempel op...en klaar! De endoscopische bewijzen die ik tot nu toe heb gezien stellen niets voor.


Alles is gewoon een kwestie van vetrouwen. Een endoscopie-bewijs is niet doorslaggevend. Wat heb je bijvoorbeeld aan een endoscopisch gesexte vogel met KDS?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-09-21 - 21:18:43 send message to henkdelaat

Rik,
Het gaat er hier niet over of een vogel KDS heeft,
maar of seks bewijzen betrouwbaar zijn.

Henk.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-09-21 - 21:29:49 send message to Rik

Dat begrijp ik. Ik geef alleen maar aan dat bij koop en verkoop het op één ding gaat: VERTROUWEN

Of iemand nu zijn vogels DNA of endoscopisch laat sexen is van geen belang. Als iemand je wil belazeren doet hij het toch wel. Misschien niet helemaal duidelijk...maar dat KDS was een voorbeeld.wink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-09-21 - 21:33:50 send message to Rik

Anders geformuleerd:

Of sexbewijzen betrouwbaar zijn hangt niet af van de manier van sexen maar van de betrouwbaarheid van de verkoper. Je kunt met allebei even goed belazerd worden.


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2011-09-26 - 08:50:14 send message to fiepol

wat denken jullie van de reactie van adc holland


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-26 - 10:08:54 send message to Karel

ADC is als bedrijf niet verantwoordelijk voor eventuele vervalsing van papieren. Zij kunnen (hoeft niet!) de vervalser hier wel op aanspreken.






ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-26 - 10:49:06 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind ook dat het een kwestie van vertrouwen is.
Moet er niet aan denken om zo geld te verdienen aan een (collega) vogelliefhebber .
Zo heb ik een keer op goed vertrouwen een koppel nandaya's geruild met iemand , hij liet me de foto's zien met de jongen in het blok.
Dus ben ervan uitgegaan dat het een koppel was.
Mijn toenmalige schoonvader vertrouwde het niet en zei dat ik ze moest laten sexen. Ik verklaarde hem voor gek , maar hij vertelde mij dat dat in de vogelwereld gewoon gebeurd .
Het bleken 2 mannen te zijn, met die man doe ik gewoon geen zaken meer.
Heb hier wel mensen gehad die vogels van me kochten en ik vroeg ze of ze de ringen wilden controleren met de sexpapieren, maar ze geloofden het wel.
Zo kan het ook , dan kun je ervan uitgaan dat ze nog wel eens vogels bij je komen halen.
Dat vind ik veel belangrijker dan GELD !

gr gerben


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2011-09-29 - 08:52:03 send message to fiepol

ik vind het wel redelijk dat ze hun bedrijf beschermen tegen bedriegers die hun goede naam kapot maken,dus klacht neer leggen
ook hun certificaten beter beveiligen zodat ze niet zo makkelijk kunnen vervalst worden
ik zie zeker af van dna seksen zolang het niet anders is met de certificaten
duurdere vogels koop ik niet meer zonder certificaat van veearts


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-09-29 - 11:04:22 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Certificaten extra beveiligen is zinloos. Je kunt altijd manipuleren door bewust een verkeerde veer op te sturen.

Verder is alles na te maken.

Endoscopische bewijzen zouden eigenlijk centraal geristreerd moeten staan. Code op het bewijs...code inkloppen op de computer en voilá!
Wat dat betreft lopen we nog 30 jaar achter.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-09-29 - 15:30:51 send message to COCOTJE

heel erg dat er zo dingen gebeuren vindt ik waar is de eerlijkheid van sommige mensen naar toe ik vraag me af wat er leuk is aan mensen te belazeren eigenlijk eerlijkheid duurt het langst maar is niet gouw niet meer te vinden sommige zien het geld liever dan hun eerlijkheid spijtig



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede