Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > camera Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : camera
eerbeek
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2004-09-24 - 21:22:05

wie heeft er ervaring met een camera bij het nachthok en zo binnen via de computer de vogels te bekijken. bij formido hebben ze een kleurencamera voor 149,00. welke breedwijdte heeft deze camera.


neophemas11
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-10-11 - 14:48:28

waarom koop je geen webcam

is makelijker en kun je het nog opnemen ook


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-12 - 10:03:14

Ik heb het een poosje met webcams gedaan. Het grote nadeel is dat het met USB vrij lastig is om met kabels een langere afstand te overbruggen. Ook met officiele verlengkabels en het gebruik van hubs is de overdracht niet altijd betrouwbaar. Ook heb je met webcams vaak een vrij klein gezichtsveld. De webcams zijn relatief goedkoop, maar de verlengkabels en hubs, benodigd om een grotere afstand af te leggen maken het alsnog vrij prijzig. Tenzij de computer dichtbij de volieres staat natuurlijk. Bij mij traden op een gegeven moment steeds vaker storingen op, waardoor ik het allemaal niet meer gebruik. Als ik het weer zou willen, kocht ik draadloze camera's, dat garandeert plezier op de langere termijn.

N.B. Bij USB is om de 5 meter een hub nodig!
Doordat op eengegeven moment steeds


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2004-10-12 - 10:37:43

Ik heb een webcam in mijn nachthok.
De url kan je bekijken: valkparkiet.demon.nl/webcambinnen.html

groetjes Angelique


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2004-10-12 - 11:48:42

Hallo,

Zoals ik al omschreven had hangt er nu 1 webcam in het nachthok. De volgende computer is bijna klaar, en daarin zit een vcc-kaart. Hierop kunnen 4 normale camera's. Dus een veel betere kwaliteit beeld. Er komt 1 kleurencamera met een groothoek lens, 2 normale kleurencamera's en 1 infrarood camera. Echter voor de meeste 1 nadeel, de computer moet nog steeds bij de vogels in de buurt staan. Of je zult 1 camera moeten ophangen en met een draadloos setje gaan werken waarmee je video en audio kunt versturen.

Tegenwoordig zijn netwerkcamera's ook steeds beter betaalbaar. Je kunt dan een camera's bij je vogels op hangen en het signaal via een utp kabel naar je pc brengen, de maximale kabel lengte hiervan zal ergens bij de 100 meter liggen. Of ook weer draadloos via een standaard draadloos netwerk setje.

groetjes Angelique



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede