Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lori pap Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Lori pap
Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-10-08 - 18:18:12 send message to Koenraad

Beste,
mijn lories zitten in een buitenvoliere wel afgeschermd met plexi tijdens de winter.
Nu vraag ik mij af of de pap die de loris eten bevriest in de winter en indien ja hoe voorkom je dit, eventueel met een verwarmelement?

Bij voorbaat dank,
Koenraad


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2011-10-08 - 20:36:21 send message to Exofauna

Beste koenraad,

Als de loripap tijdens de vorst lang buiten staat bevriest hij vanzelf.
In het verleden heb ik hier zelf nooit zo veel problemen mee gehad met mijn eigen lori's omdat die dit altijd als eerste oplikten.

Vriendelijke groet Robin!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-10-08 - 22:06:26 send message to Ton Koek

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik denk dat de pap in elk geval veel langzamer bevriest dan gewoon water. De suikers vertragen het bevriezen behoorlijk.


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-10-08 - 23:51:02 send message to Koenraad

Robin,
Ik veronderstel dan dat je nog andere voeding verschaft zoals droge lori voeding?


parkietvoer.nl
Website Member
Posts :23

Website Member
2011-10-10 - 21:18:45 send message to parkietvoer.nl

Je kan de vogels aves Lori dry leren eten!



parkietvoer.nl
Website Member
Posts :23

Website Member
2011-10-10 - 21:33:35 send message to parkietvoer.nl

JE kan ook een vorst vrij houder in het hok plaatsen!


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-10-10 - 23:30:04 send message to Koenraad

parkietvoer.nl
Lory dry kan ik eventueel bijvoeren zou eventueel een optie zijn maar ik denk dat aangezien ik dan extra water moet voorzien dat dit sneller bevriest dan de pap

Een toestel tegen de vorst neem ik aan is een duure oplossing of zijn er verbruiksvriendelijke toestellen te verkrijgen ook is dit een buiten voliere enkel met plexy afgeschermd.


parkietvoer.nl
Website Member
Posts :23

Website Member
2011-10-12 - 17:36:08 send message to parkietvoer.nl

Een vorst vrij houder! Is niet zo duur volgens mij! Zou eens kijken bij een bouwmarkt!
Van het water heb je wel gelijk! ha ha




parkietvoer.nl
Website Member
Posts :23

Website Member
2011-10-12 - 17:42:13 send message to parkietvoer.nl

Het verbruik weet ik niet! Volgens mij valt dat wel mee! Hij hoeft het alleen vorstvrij te houden! Succes


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-10-12 - 18:31:09 send message to Ton Koek



Phigys
Website Member
Posts :19

Website Member
2011-10-12 - 19:44:06 send message to Phigys

Het lijkt mij verstandiger om de loris verwarmd te houden, meteen probleem opgelost. Indien niet mogelijk om te verwarmen tot temperaturen eigen aan de noden van de soort vogels, verander dan van soort vogels.De loris zullen u dankbaar zijn.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-12 - 19:50:36 send message to Daniel

Welkom Phygis. Kweekt u met kraaglories?


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-10-12 - 22:18:26 send message to Koenraad

Phigys,
Het gaat over een koppel lori van de blauwe bergen en een koppel edwards lori deze zijn bestand tegen vorst en hoeven niet verwarmd te zitten ik weet heus wel waar ik mee bezig ben en wat ik niet weet vraag ik zoals nu, volgens mij geen domme vraag? Of vat ik uw antwoord verkeerd op?

Ondertussen heb ik al antwoord gekregen inverband met het bevriezen van de pap en deze zou niet bevriezen tot min 14 word mij verteld.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-12 - 22:26:53 send message to Daniel

Koenraad, aangezien veel loriesoorten nog steeds de neiging hebben om in de winter te broeden, is verwarmen niet noodzakelijk, maar wel sterk aan te raden.
Daarnaast is het mijn ervaring met parkietensoorten dat bijverwarmen in de winter bijdraagt aan een betere algemene conditie van de vogels.

Verder zag ik bij je voliere hier op site dat je tussen je volieres enkel gaas hebt. Met de soorten die je hebt zou ik je toch dubbel gaas adviseren om afgebeten tenen of zelf snavels te voorkomen.


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-10-12 - 22:41:09 send message to Koenraad

Daniel,
De koppels laten elkaar met rust zijn vrij rustig mijn edwards en blauwebergen hebben op dit moment elk 2 jongen in het nest en van agressie niets of weinig te merken.
de zonparkieten zitten naast de blauwe bergen maar zijn nog niet broedrijp (volgend jaar pas) ook hier geen agressie te bespeuren op dit moment.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-12 - 22:51:11 send message to Daniel

Kijk uit wanneer de jongen uitvliegen. De ouder vogels mogen "ervaren" genoeg zijn om te verkomen dat ze gebeten worden door de buren, jonge vogels zijn een stuk onrustiger. En zeker als een koppel zelf jongen heeft rondvliegen kunnen ze een stuk minder tolerant zijn richting de buren. Zowel lories als aratinga's zijn geen lieverdjes en het kan voor een lange tijd goed gaan, maar .........



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede