Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verplichtingen dierenarts Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-11 - 18:48:03 send message to Karel

Ik ben het eens met de punten die Henk noemt.

De boodschap dat dit soort aandoeningen "op natuurlijke wijze" aflopen, is door ons niet te beoordelen als de ziekte niet bekend is, maar is niet heel ongebruikelijk als er "niets meer aan te doen" is. Vooralsnog even afgaande op de expertise van de arts, is deze mededeling op zich hard, maar niettemin tactvol.

De rekening lijkt me overigens ook niet buitensporig hoog, gezien het consult + onderzoek + poeder(?).

Je kunt je afvragen wat het "poeder" nog voor zin heeft, als de vogels toch dood gaan, maar ik kan me anderzijds voorstellen dat het om een laatste red/paardenmiddel zou kunnen gaan.

Kortom, het is moeilijk te beoordelen of de arts juist heeft gehandeld als ons de ziekte niet bekend is, maar vooralsnog zie ik geen reden om aan de correctheid van zijn handelen te twijfelen.


birdcenternop
Website Member
Posts :21

Website Member
2011-10-11 - 19:04:08 send message to birdcenternop

als het de bedoeling is de de ziekte op een natuurlijke manier oplost hoef je er ook niet een zak voer bij te verkopen toch?ik zou de vogel laten onderzoeken en de poeder ook .het wordt tijd dat deze dierenarts wat meer tegengas krijgt,kunnen we straks misschien toch naar de vogelmarkt


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-10-11 - 19:33:40 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eelijk gezegd vind ik wel dat je aardig wat voor je geld hebt gekregen.

Dat je met je vogel naar de dierenarts gaat betekent natuurlijk niet dat hij beter wordt. Het zijn geen wonderdokters. Onderzoek, poeder, dure pellets en een uitgebreid consult voor nog geen € 100,--. Da's netjes.

Ik heb nog steeds een trauma overgehouden aan mijn laatste bezoek aan een (andere) dierenarts dr. O. Vogel om 15.30 uur gebracht en de volgende dag hebben ze de vogel daar dood in het hok gevonden. Rekening: € 248,85. Ruim 80 euro meer dan we hadden afgesproken. Antwoord vogelarts: wat zeur je nou om acht tientjes. Dit is achtelijk...ik wil je niet meer in mijn praktijk zien.

Als ik nog een keer wat mijn vogel heb zou ik zeker voor dr. H. gaan. Je hoort veel slechte verhalen over hem, maar volgens mij valt het erg mee. Hij is alleen reuzevermoeiend en je moet een beetje de middenweg zoeken in zijn verhalen. Gek duur kan ik niet zeggen.

Het wordt wel eens tijd dat de tarieven aan de kaak worden gesteld. Het zou mooi zijn als de tarieven van dierenartsen openbaar zouden worden gemaakt op een site. Bijvoorbeeld: dierenartsentarieven.nl. Dan krijg je tenminste wat concurentie.

Onlangs zat ik op mijn werk en had ik een zaak in handen: poes Cheeta was geholpen bij de dierenarts. Prijs: fl. 2.886,--. Zulke dierenartsen horen mijns inziens in de gevangenis thuis. wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-11 - 21:19:46 send message to Karel

Als poes Cheetah voor dat geld een aantal gouden kronen heeft gekregen, vind ik de prijs wel meevallen, Rik. laugh :D


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2011-10-11 - 23:24:02 send message to Eelke

Megabacterie scheen de boosdoener te zijn.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-10-12 - 00:52:23 send message to Ton Koek

Eelke, je zou je kennis kunnen adviseren ook een andere arts te raadplegen.
Misschien dat hij of zij daar wèl een goed gevoel aan overhoudt, los van de vraag of de kwaal te genezen is.

Ik zou overigens zelf geen "onbekend poeder" accepteren en zeker niet betalen. Op een medicijn hoort een sticker te zitten met minmaal duidelijk de naam van het product en de aanbevolen dosering. Ook als het geen medicijn is maar bv een kruidenpreparaat, zou dat duidelijk moeten zijn vind ik.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2011-10-12 - 09:26:44 send message to rajar

quote
Het wordt wel eens tijd dat de tarieven aan de kaak worden gesteld. Het zou mooi zijn als de tarieven van dierenartsen openbaar zouden worden gemaakt op een site. Bijvoorbeeld: dierenartsentarieven.nl. Dan krijg je tenminste wat concurentie.



Dit werkt niet.
De goedkoopste trekt zijn prijzen op naar die van de duurste.
Dit gaat per 1 januari ook gebeuren bij de tandartsen. Is ook al gebeurt bij de energietarieven.
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Dierenartsen zullen zeker niet goedkoper gaan worden omdat er emotie in het spel is.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-10-12 - 14:23:11 send message to Rik

Nog niet bij nagedacht. Daar zit inderdaad wat in! Dan maar een site als: dierenartsenschandpaal.nl laugh :D



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede