Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mutatie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mutatie
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-13 - 01:01:42

heb is gelezen dat er bij organismen tijdens de meiose crossingover van chromosomen voorkomt,kunnen bij dit proces grootschalige mutatie,s optreden.
houd dit in dat je met kweken van crossing,s over meer kans op nieuwe mutatie,s heb ??

m.v.g eric





Bij organismen waarbij tijdens de meiose crossing-over van chromosomen voorkomt, kunnen bij dit proces grootschalige mutaties optreden. De kans op zulke mutaties is het grootst wanneer in een bepaald chromosoom vergelijkbare volgordes op meerdere plekken voorkomen, waardoor niet precies hetzelfde deel van de partnerchromosomen wordt uitgewisseld. Voorbeelden zijn duplicatie, waarbij een compleet gen verdubbelt; inversie, waarbij een deel van het chromosoom in de omgekeerde volgorde op het chromosoom komt te liggen; deletie, waarbij een deel van het chromosoom compleet verdwijnt; en translocatie en insertie, waarbij een deel van een ander (niet-homoloog) chromosoom wordt opgenomen.

[bewerken] Evolutie


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2011-10-13 - 18:34:54

Nee. Een crossing-over is de naam voor de actie die gebeurd. Een Cinnamon-Ino dankt zijn verschijningsvorm aan die actie. Dus, dat is verleden tijd. De kans dat er terug een crossing-over gebeurd is niet groter dan bij een 'niet Cinnamon-Ino'.

Groetjes
Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-13 - 19:49:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat Eric bedoelt dat er tijdens de "chaos" van een crossing-over, geheel andere mutaties zouden kunnen onstaan. Dus totaal anders dan waar de focus op gericht is, zoals dat bijv. tijdens de crossing-over: Cinnamon Ino -> Cinnamon-Ino er plotseling een totaal andere mutatie bijkomt.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-13 - 23:01:01

inderdaad karel zo interperteer ik wel het geen wat ik lees en trek daar voor mijn eigen de conclusie dat de kans groter is daarom de vraag of dat ook zo is.

m.v.g eric



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede