Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > peru duifjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : peru duifjes
jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2011-10-15 - 12:58:39 send message to jvr

Ik heb begin vorig jaar een koppel peruduifjes gekocht . maar ze hebben het hele jaar niets gedaan op 1 ei na in een hoekje van de voliere vorige week , ik heb ze nu uit elkaar gehaald want de man had de pop op haar kop kaal gepikt ,wat ik me afvroeg is hoe oud moeten ze zijn voordat ze geslachtsrijp zijn en waar broeden ze in ,en wanneer zijn ze voledig op kleur

gr jan


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2011-10-15 - 20:28:04 send message to Max Weijers

Ik heb hetzelfde pas megemaakt mijn mijn perus. de plukte en jaagde de pop ook achterna. Ik heb ze nu appart zitten naast elkaar.


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2011-10-17 - 16:21:28 send message to jvr

verder niemand een idee hoe oud ze moeten zijn voor voortplanting ,en wat de beste nestgelegenheid is ??

gr jan


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2011-10-19 - 19:21:26 send message to jvr

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

109 reacties over de bouw van een voliere !! , en ik stel 2 simpele vraagjes en hoeveel reacties krijg ik .... 1

LEKKER IS DAT happy :)


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2011-10-19 - 21:40:19 send message to Max Weijers

haha ja altijd baas boven baas he ;p

Mijn ervaring met duiven is dat ze meestal met het tweede jaar broedrijp zijn.

Max


berepret
Website Member
Posts :80

Website Member
2011-10-24 - 17:39:45 send message to berepret

Soms moet je mensen ook even de tijd geven, niet iedereen zit iedere dag op het forum, haha. Ik heb ze in het verleden veel gekweekt in de gezeldschapsvoliere. Gewoon in een kanarie traliekooitje. Ze hadden ook de keuze voor een schaaltje maar die namen ze niet. Ik kreeg drie jaar achter elkaar twee legsels per jaar. Vreemd was wel dat het eerste legsel twee jongen opleverde en het tweede legsel maar eentje. Het jagen en pikken heb ik niet meegemaakt. Ik kan mij nog herinneren dat ze gek waren op gebroken mais en stukjes gewoon bruin brood. Ik weet niet beter dan dat ze broedrijp waren na ongeveer een jaar, afhankelijk van wanneer ze geboren waren. Is dat vroeg in het jaar dan kunnen ze het jaar erop al wat doen. Je weet wel zeker dat je een koppel hebt en geen twee dames??


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2011-10-24 - 22:29:19 send message to jvr

ja , ik weet zeker dat ik een koppel heb , de man die koert en is mooier van kleur




hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2011-10-27 - 12:51:10 send message to hansbuffel

Heb ze ook nog gekweekt in een gemengde volière. De man kan zeer agressief zijn, dus hoe meer plaats ze hebben hoe beter. Ze nestelen in nestmandjes voor kanaries, rieten mandjes, houten bakjes,... het nest stelt niet veel voor. Leeftijd vanaf 1 à 2 jaar gaan ze aan de kweek.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 87 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede