Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > advies wel of geen Man bij Lori (vr) i.v.m Onrust v/d Pop(hormonen?) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : advies wel of geen Man bij Lori (vr) i.v.m Onrust v/d Pop(hormonen?)
Tango
Website Member
Posts :4

Website Member
2011-10-19 - 14:01:06 send message to Tango

Hallo,vogelvrienden evn geleden dat ik op het forum was,helaas geen tijd nu weer wel!
ik heb een zeer tamme lori (v/d Blauwe bergen)ruim 1 jr jong,zij is verzot op mij(minder op m,n vrouw) zij is niet gesext,wel vrouwelijk blijkt,want ze heeft 2 eieren deze zomer voor me gelegt!! uiteraard onbevrucht.Nu wordt zij gehuisvest in een ruime kooi 60cmx60 en 80 of 90 hoogte.ze mag dagelijks uit de kooi,los of op de standaard.het enige vervelende punt is: overdag ben ik weg aan,t werk en dan maakt ze vreselijk veel herrie knoerd hard fluiten etc.Nu wil ik eigenlijk hetvlgde jaar een koppeltje samen stellen ,zou het raadzaam zijn om er nu reeds 1 man bij in de kooi te zetten ,misschien word de pop dan ook rustiger!? want ze ziet mij 110% zeker als haar partner!! wat vinden jullie ervan??
fijn om jullie mening te horen!! bedankt TANGO


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2011-10-19 - 14:14:56 send message to Fokke

Mijn advies is zo snel mogelijk een ruime voliere bouwen en er een mannetje bij kopen. Lories zijn absoluut ongeschikt om als eenling en in een veel te kleine kooi van 60/80/90 cm te worden gehouden. Ze moeten altijd als koppel gehuisvest worden in een ruime voliere want U krijgt na korte of langere tijd gegarandeert problemen met de vogel. Het begin merkt U nu al, veel geschreeuw enz. het vervolg zal zijn dat de vogel begint om z'n veren uit te plukken en zichzelf te verwonden. Dus doe deze prachtige vogel dit niet aan en zorg dat ze gezeldschap en de ruimte krijgt en U zult er ruimschoots voor beloont worden door hun speelse gedrag met elkaar.


Tango
Website Member
Posts :4

Website Member
2011-10-19 - 14:35:08 send message to Tango

Bedankt vooe de snelle,deskundige reaktie Fokke!
hoe groot moet deze (kleine)voliere ongv zijn -
qua afmetingen, want ik woon op een flat niet een gewoon huis met tuin! dus als je kunt aangeven de
minimale maat ,voor 1 koppel! heel graag!
Het zijn geweldige leuke /mooie vogels ze spreekt ook erg/ goed en veel. als ik man bij haar plaats zal ze waarsch,lijk mind tam worden .maar vind ik geen probleem! het gaat om hetgeluk v/d vogel toch?
graag nog een reaktyie over de afmeting voliere/kooi bedankt fokke heb je ook lori,s neem ik aan? groet,Tango


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2011-10-19 - 19:29:20 send message to ktmgek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb mijn koppel blauwe bergen ook binnen zitten.
In een voliere van 90diep x 120breed x 200 hoog.
Ik heb ongeveer 6 jongen per jaar van dit koppel.
Kijk maar eens op mijn voliere.
Daar heb ik wat foto's van de voliere.

mvg leon

ps
De vogel zal niet veel minder tam worden. Die van mij zijn beide ook super tam.
Ze hebben op het moment ook 2 jongen van 2.5 week oud,en wij kunnen de jongen gewoon pakken met de beide ouders erbij.Het is ook leuk om ze samen te zien spelen op hun kop aan een tak hangend.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2011-10-19 - 21:31:44 send message to Fokke

Hallo Tango,
De voliere zoals Klimgek vermeld zou minimaal al kunnen alleen zou ik zo'n voliere liever horizontaal plaatsen dus lang 2m, hoog 1m en diep 1m.
Ja ik heb zelf ook lories kijk maar even op www.lories.nl


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-10-20 - 07:09:33 send message to blg

ktmgek Mooie volière, lengte houdt niet echt over, maar ze voelen zich prima gezien de kweek resultaten.
Nog mooier zijn de filmpjes, super.

http://www.ustream.tv/recorded/9991532



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede