Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodruggen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roodruggen
arriemari
Website Member
Posts :2

Website Member
2011-10-22 - 21:58:06 send message to arriemari

Hallo,

Ik heb sinds kort een aantal roodruggen aangeschaft waar ik volgend jaar mee wil gaan kweken. Ik hoor graag jullie ervaringen en tips voor het houden van deze vogels (kweek, voeding, etc).

groeten,
Arjan


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-10-23 - 21:29:43 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)happy :)laugh :DEen geweldige vogel de roodrug. Ze fluiten mooi hebben mooie kleuren en als je wat verschil wilt kan dit ook omdat er een aantal mooie mutatie kleuren zijn. Tevens zijn ze betaalbaar. de vogel is verschrikkelijk levendig. Hierdoor zou ik hem niet in een kweekkooi kweken. Ik heb hier slechte ervaringen mee omdat de man redelijk agressief kan worden naar de pop toe als deze zit te broeden en de man wil weer paren. Een leuk kein vluchtje lijkt mij het beste voor deze vogels. Ook zou ik de vogels per paar huisvesten tijdens de kweek dulden de mannetjes geen concurrenten. voor de voeding zou ik een mengeling van zaad aanraden die voor grote parkieten gebruikt wordt. De vogels zijn gek op kiemzaad en lusten ook wat appel, mais en wortel echter dit niet te veel. als de man niet bevrucht ga dan geen hennep of andere opruiende voeding geven koppel de vogels dan om anders kun je redelijk agressieve vogels krijgen. Een broedblok met een binnen maat van 20 cm en een invlieggat van 5 a 6 cm is groot genoeg. de hoogte zou ik 30 cm maken. De vogels broeden 21 dagen en dan komt het ei uit. Ze beginnen te broeden als het 3de of 4de ei gelegd is en de legsels kunnen tussen de 3 en 7 eieren liggen.
ringen met 4,5 mm. ik deed dit altijd rond de 10de dag.
Hopelijk heb je er wat aan en veel plezier en suc6 met de roodruggen.happy :)happy :)wink ;)


nijmegenkweker
Website Member
Posts :64

Website Member
2011-10-23 - 23:19:22 send message to nijmegenkweker

ik sluit me helemaal aan met egon . heb ook roodruggen koppel rubino x albino . ik heb ze in een grote vlucht zitten van 1x1 en ieder jaar krijg ik er mooie jongen uit .


arriemari
Website Member
Posts :2

Website Member
2011-10-30 - 18:33:21 send message to arriemari

Dank voor jullie reactie.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede