Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wie weet de maten voor broedblokken tbv Caique's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wie weet de maten voor broedblokken tbv Caique's
Bouwkje
Website Member
Posts :4

Website Member
2011-10-25 - 21:45:46 send message to Bouwkje

Hallo vogel vrienden, ik ben voor het eerst in het bezit van enkele koppels Caique's en wil voor het komende seizoen nieuwe broedblokken maken, maar nu vraag ik mij af of iemand mij de juiste maten kan vertellen ???Graag jullie reacties.happy :)happy :)happy :)


blomsand@hi.nl
Website Member
Posts :29

Website Member
2011-10-26 - 12:39:55 send message to blomsand@hi.nl

Hallo Bouwke,

De maatvoering zijn 5o cm hoog een bodemmaat 25 cm x 25 cm Invlieggat 7 cm doorsnee.
Grote exemplaren invlieggat 8cm

Succes

Groet Arie Blommers




denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-10-26 - 20:06:47 send message to denegon

een blok voor een caique is niet zo moeilijk ze nemen met weinig genoegen. ik gebruik staande blokken zoals omschreven hierboven en dan de binnen diameter 20 bij 20 tot 25 bij 25.
40 tot 50 cm hoog. invlieggat 7 a 8 cm ze passen hem wel aan als ze het niet goed vinden.

ook heb ik liggende blokken binnen maat 22 bij 22 en dan 40 lang met aan een kant een gat. meestal een sluis erin gemaakt maar dat hoeft niet want die slopen ze er toch uit.

groetjes egon


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2011-10-27 - 08:42:12 send message to johanm

Ik gebruik zelf staande blokken van 60 cm hoog, grondvlak 25 x 25. Op 20 cm van de bovenkant is er een plateau aangebracht met een open hoek zodat ze verder naar beneden kunnen, de man zit daar graag als de pop aan het broeden is. Verder is het belangrijk om houten balkjes tegen de binnenkant te schroeven, dienen zowel als ladder als om de vogels iets te knagen te geven.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-10-27 - 20:42:19 send message to denegon

Goeie aanvulling van dat trappetje. het kan ook gemaakt worden van een rijtje van gaas. als bodem bedekking gebruik ik schaafsel en hennep vezel. dit gooien ze echter vaak naar buiten. wat ik ook gebruik is al de zij takjes van een wilgentak en deze in lengtes van 5 cm knippen en dan het blok voor 50% vullen ze gebruiken dan wat ze nodig hebben ze zijn bezig met nest maken en de rest knagen ze op en gooien ze eruit echt leuk om ze daar mee te zien spelen.
groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 103 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede