Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Wat is het beste? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wat is het beste?
C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-25 - 22:02:13 send message to C.P

Heb mij net aangemald en stel al meteen een vraagje.
Sinds zondagmiddag is mijn edelpapegaai man van 26 jaar overleden na een hospitalisatie van 3 dagen.
De edel zat sinds 2 jaar bij een rosékaketoe in dezelfde kooi en zij konden goed met elkaar opschieten,ze waren altijd samen ging de één uit de kooi dan volgde de ander,kwam de rosé naar mij om aangahaald te worden dan kwam de edel ook,ze hielpen elkaar met veren poetsen enz...
Vandaag heb ik gemerkt dat de rosé rustiger is dan anders en niet goed weet wat zij wil,vanmiddag kwam zij naar mij gevlogen om op mijn schouder te gaan zitten,zij keek wat rond en vloog toen weer naar haar kooi daar ging zij bovenop zitten en keek weer wat rond,daarna ging zij in haar kooi en klom daar ook doelloos in rond.
Nu vraag ik mij af of de rosé haar maatje aan het zoeken is enof zij misschien begint te treuren.
Mvg C.P


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-25 - 22:06:09 send message to C.P

Ben vergeten te vragen als de rosé om haar maatje aan het treuren is of ik dan het beste een andere edel aanschaf moet dat dan ook een man zijn of mag een pop ook.
Mvg C.P


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-10-26 - 10:12:48 send message to Antonia

Ze zal 'm zéker missen en zoeken.
Een nieuwe vogel wil niet zeggen dat het klikt, dus wees daar op voorbereid.


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-26 - 13:34:38 send message to C.P

Als ik overweeg om een nieuw maatje voor Vito te nemen dan neem ik haar mee zodat zij haar nieuwe vriendje zelf kan kiezen,als ik een vogel zie die mij aanstaat maar Vito kan er niet mee opschieten dan heeft zij daar ook niets aan.Voor ik een nieuwe papegaai erbij neem moet er een klik zijn tussen beide vogels.
Vito is getest op allerlei ziektes en zij wordt geregeld ingeent daar ik veel met haar buiten vertoef.
Mvg C.P


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2011-10-26 - 17:39:44 send message to goudparkiet

Ingeent waartegen????


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-10-26 - 21:05:11 send message to oli4

Persoonlijk zou ik dan zelf voor een rosé kiezen, en niet zozeer voor een nieuwe edel!

Als je het geslacht weet kan je misschien een partner zoeken?


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-26 - 22:13:40 send message to C.P

De rosé wordt geent tegen het paramyxovirus,pokken en paratyphus daar ik tegen een groot bos woon waarin veel wilde vogels nestelen zoals bosduiven,europese tortels,buizerds,uilen en nog veel meer vogelsoorten.Driemaal per jaar wordt zij getest op meerdere pysiefieke papegaaieziektes.

Ik ben niet van plan om met Vito te gaan kweken er zijn al genoeg papegaaienkwekers in de wereld en nog meer ongelukkige papegaaien.
Mvg Exotica


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2011-10-26 - 23:57:48 send message to wilbor

hallo Ik wil niet kwetsend overkomen maar ik vraag mij af waar jou papegaaien vandaan komen. Mvg


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-27 - 00:21:53 send message to C.P

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat mag u vragen en daar kwets u mij niet mee als u wenst kan ik u ook zeggen wat ik ervoor betaald heb.
De rosékaketoe komt van De heer C uit X en de edel heb ik overgekocht van een particulier de Fam.N uit Y.
Mvg C.P

Anoniem houden svp. Niet iedereen wil hier met naam en toenaam vermeld worden.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-27 - 01:09:55 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik ben niet van plan om met Vito te gaan kweken er zijn al genoeg papegaaienkwekers in de wereld en nog meer ongelukkige papegaaien.



Prijzenswaardige instelling, gezien het aantal kwekers dat zich commercieel bezighoudt met het kweken van papegaaien voor de huiskamer waarvan er een groot aantal na jaren van ellende uiteindelijk in de papegaaienopvang terecht komen.

Anderzijds vind je op dit forum een groot aantal kwekers die kweken ten behoeve van andere, nieuwe, kwekers die op hun beurt....enz.
Dat is in feite wat de vogelliefhebberij voor velen inhoudt: het kweken van vogels.


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2011-10-27 - 17:55:07 send message to ktmgek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
hallo Ik wil niet kwetsend overkomen maar ik vraag mij af waar jou papegaaien vandaan komen. Mvg




@c.p.

Ik denk dat wilbor bedoeld dat jou papegaaien uiteindelijk ook gewoon van een kweker komen.
Zolang mensen vogels blijven kopen, blijven er ook kwekers.

mvg Leon


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-27 - 20:52:52 send message to C.P

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Prijzenswaardige instelling, gezien het aantal kwekers dat zich commercieel bezighoudt met het kweken van papegaaien voor de huiskamer waarvan er een groot aantal na jaren van ellende uiteindelijk in de papegaaienopvang terecht komen.


Als ik een andere papegaai bij aanschaf neem ik er zekers weer één die ongewenst is bij zijn eigenaar en het liefst één met een gedragsprobleem.

quote
Ik denk dat wilbor bedoeld dat jou papegaaien uiteindelijk ook gewoon van een kweker komen.
Zolang mensen vogels blijven kopen, blijven er ook kwekers.


Die papegaaien zullen door hun vorige eigenaar wel bij een kweker gekocht zijn ik heb ze van particulieren overgenomen volgens hun zeggen wegens tijdgebrek (wat vaak gezegd wordt als hun gekochte papegaai niet voldoet aan hun eisen).Mijn mening is dat je als je een dier koopt ervoor moet zorgen dat het een aangenaam en gelukkig leven gaat hebben,een dier is geen wegwerpproduct dat je van de hand doet als het niet aan je eisen voldoet.
Dat is ook de reden dat ik niet met mijn vogels ga kweken er zijn al genoeg ongelukkige papegaaien.Een huiskamer papegaai daar moet je tijd,liefde en veel geduld insteken wat veel mensen niet hebben.Vooralleer ik mijn papegaaien kocht heb ik heelveel informatie vergaard heb er zelfs een workschop papegaaien verantwoord houden en opvoeden voor gevolgd.De voorbereiding die vooraf ging aan mijn definitieve beslissing om een papegaai te kopen heeft bijna twee jaar geduurd.Eerlijk gezegd ik heb geen minuut over mijn beslissing om een papegaai te kopen spijt gehad ondanks dat het met Poucki de eerste maanden een hel was door het gedragsprobleem dat hij had ontwikkeld toch liet ik hem merken dat ik van hem hield waar hij mij na enige maanden heeft voor beloont door een ander gedrag te gaan vertonen,hij werd liever van karakter en kwam zelfs naar mij om geknuffeld te worden,al staan edels erom bekent geen echte knuffelaars te zijn.
Als ik na het verwerken van het heengaan van Poucki een andere gaai aanschaf zal dat zekers weer één zijn die een gedragsprobleem heeft.
Daar ik ondervonden heb dat je met veel liefde en geduld ( heelveel engelen geduld ) er een supergaai van kan maken.
Mvg C.P


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-10-27 - 22:22:15 send message to Rik

quote
Ik ben niet van plan om met Vito te gaan kweken er zijn al genoeg papegaaienkwekers in de wereld en nog meer ongelukkige papegaaien.


Als je écht vindt dat er al genoeg kwekers en nog meer ongelukkige papegaaien zijn dan zou je een statement kunnen maken door er zelf helemaal geen een meer aan te schaffen. Hierdoor blijft de handel van deze ongelukkige papegaaien immers in stand.

Mijn mening is dat papegaaien niet in de huiskamer horen maar soortgenoten om zich heen moeten hebben in een grote buitenvoliére. Bij goede kweker zijn deze vogels vele malen beter af dan de meeste vogels die 'tam' gemaakt worden. Tam maken is vaak de oorzaak van gedragsproblemen.

Er zitten al genoeg vogels bij mensen in de huiskamer weg te kwijnen. sad :(

Natuurlijk begrijp ik dat het een uitdaging is om een probleem-papegaai aan te schaffen. Ik wil alleen even ook de andere kant van het verhaal laten horen. Het mooiste zou zijn om een papegaai aan te schaffen die moet worden uitgsloten voor de kweek. Een kruising, zonder nagels, één die niet kan vliegen...dan sla je twee vliegen in één klap. Een kansloze vogel krijgt dan een goed tehuis en gezonde vogels blijven behouden voor de kweek.


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-27 - 22:41:55 send message to C.P

quote
Mijn mening is dat papegaaien niet in de huiskamer horen maar soortgenoten om zich heen moeten hebben in een grote buitenvoliére. Bij goede kweker zijn deze vogels vele malen beter af dan de meeste vogels die 'tam' gemaakt worden. Tam maken is vaak de oorzaak van gedragsproblemen.


Zoals u het voorsteld is mijn mening dat er geen enkele papegaaiensoort in gevangenschap zou mogen leven;het komt toch dat er met papegaaien kan worden gekweekt daar deze vroeger uit hun eigen habitat werden gevangen.Waarom hebben ze de vogels niet gelaten waar zij waren zodat ze allemaal een vrij en gelukkig leven konden leiden.
quote
Een kruising, zonder nagels, één die niet kan vliegen...dan sla je twee vliegen in één klap. Een kansloze vogel krijgt dan een goed tehuis en gezonde vogels blijven behouden voor de kweek.

Als u zo een kansloze sukkelaar heeft is die meer dan welkom.
Mvg C.P


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-10-27 - 23:04:02 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Waarom hebben ze de vogels niet gelaten waar zij waren zodat ze allemaal een vrij en gelukkig leven konden leiden.


Ik heb ooit eens gelezen: 'De papegaai is het slachtoffer geworden van zijn eigen innemendheid'.

Ik weet niet waar ik het heb gelezen...maar deze zin is wel bij mij blijven hangen. Ik denk omdat het zo is!

Ik vind het overigens goed van je dat je zo actief bezig bent met de vogels. Zowel met hun fysieke als psygische gesteldheid. Ik ben in ieder geval blij dat je serieus bezig bent met de vogels en je vragen stelt op dit forum. Ik weet ook wel dat de vogels bij jou écht niet wegkwijnen.

De één heeft liever papegaaien om mee te kweken in de voliére en een ander heeft ze liever in de huiskamer. Gelukkig hebben we gemeenschappelijk dat we allemaal liefhebbers zijn.

Ik hoop dat je snel een nieuwe vogel voor je rosé erbij vindt! Persoonlijk zou ik gaan voor twee rosé's. Dat ik prachtig gezicht. Een 'opknappertje' happy :) blijft natuurlijk ook een goed streven.

Succes!


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-27 - 23:24:30 send message to C.P

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik heb ooit eens gelezen: 'De papegaai is het slachtoffer geworden van zijn eigen innemendheid'.

Ik weet niet waar ik het heb gelezen...maar deze zin is wel bij mij blijven hangen. Ik denk omdat het zo is!

Ik vind het overigens goed van je dat je zo actief bezig bent met de vogels. Zowel met hun fysieke als psygische gesteldheid. Ik ben in ieder geval blij dat je serieus bezig bent met de vogels en je vragen stelt op dit forum. Ik weet ook wel dat de vogels bij jou écht niet wegkwijnen.

De één heeft liever papegaaien om mee te kweken in de voliére en een ander heeft ze liever in de huiskamer. Gelukkig hebben we gemeenschappelijk dat we allemaal liefhebbers zijn.

Ik hoop dat je snel een nieuwe vogel voor je rosé erbij vindt! Persoonlijk zou ik gaan voor twee rosé's. Dat ik prachtig gezicht. Een 'opknappertje' blijft natuurlijk ook een goed streven.


Dat is ook zo Rik.
De papegaai is het slachtoffer geworden van zijn eigen schoonheid en imitatievermogendheid,maar vele mansen vergeten dat niet alle papegaaien kunnen of willen leren praten en gaan dan tot de aanschaf over zonder enige voorbereiding en dat ten koste van het welzijn van het dier.

Ik betrek mijn papegaaien bij alles wat ik doe,ik zie hun niet als een papegaai maar als een deel van het gezin enkel als ik aan het koken ben dan moeten zij op hun speelboom blijven de keuken is verboden terrein voor hun vanwege de gevaren die in de keuken kunnen ontstaan.

Ik bergijp ook dat tussen alle koren kaf kan staan waarmee ik bedoel dat je goede en malafide kwekers hebt en aan die laatste heb ik een grondige hekel.Deze mensen denken niet aan de dieren zelf maar aan wat zij hun kunnen gaan opbrengen en dat is zo met al de dieren en niet enkel met papegaaien je hebt goede kwekers die aan het welzijn van het dier denken maar je hebt nog meer malafide kwekers die alleen aan de centen denken.

1)Als ik ergens een sukkelaar kan vinden zal ik het zekers niet nalaten om die onder mijn hoede te nemen wat voor soort het ook is (als deze dan betaalbaar blijft want je hebt kwekers die een sukkelaar even duur verkopen als een dier waar niets aan is).
2)De rosé moet zelf haar nieuwe maatje kiezen en ik moet haar keuze respecteren,zo kunnen beide papegaaien gelukkig samenleven.
Mvg C.P



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede