Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Wat is het beste? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2011-10-27 - 23:52:11 send message to Geert-Best

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik hoop toch echt dat je een hekel hebt aan malafide kwekers en niet aan de bonafide kwekers happy :)

Groetjes uit Best


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-10-28 - 00:26:13 send message to C.P

quote
Ik hoop toch echt dat je een hekel hebt aan malafide kwekers en niet aan de bonafide kwekers

sorry voor de schrijffout ik bedoel inderdaad de malafide kwekers,zal dit onmiddelijk gaan herstellen.
Normaals sorry voor de fout die ik gemaakt heb.
Mvg C.P


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-11-05 - 00:29:11 send message to C.P

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Meld jullie dat ik sinds vandaag een afgeschreven papegaai uit een vogelopvang op proef heb.Niemand wilde de sukkel adopteren en haar laatste dagen waren daar geteld.
Ik geloof niet als het aan mij ligt dat de papegaai daar terug heen gaat happy :).

Onderstaand bericht is een kopie van de conversatie die ik met de vogelopvang heb gehad
ook al weet ik niet of dit is toegestaan daar ik er niets van kan vinden bij het forum reglement(heb er wel de namen en mailadressen uit verwijderd enkel mijn naam heb ik laten staan).
Je moet deze wel van onder naar boven lezen.


-----Oorspronkelijk bericht-----
From: Vogelopvang xxxxxxx
Sent: Friday, November 04, 2011 10:05 PM
To: xxxxxxxx
Subject: RE: Adoptie papegaai

Beste C.P,

Wij zijn enorm blij dat u Dolly een kans wilde geven en u haar op proef onder
u hoede heeft genomen.Geen enkele mogelijke adoptant die in haar was
geinteresseerd heeft haar ook daadwerkelijk die kans gegeven.
Nadat wij u in onze opvang met haar bezig zagen zijn wij er haast van overtuigd
dat Dolly bij u in goede handen is.U heeft ons verbaasd door hoe u met haar
omging,dit was gewoonweg ongeloofwaardig.
Ik ben gelukkig dat ze zo een goede plaats heeft gevonden al heeft u haar op
proef,het ziet er belofte vol uit voor Dolly en daar zijn wij uitermate blij om.
U bent een enorm goed mens met een gouden hart.

Wij vernemen graag hoe de evoluatie van Dolly verder gaat.

Tot ziens.
Vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxx

-----Oorspronkelijk bericht-----
From: xxxxxxxx
Sent: Thursday, November 03, 2011 11:38 PM
To: Vogelopvang xxxxxxx
Subject: Re: Adoptie papegaai.

Geachte Mevr.,

Als het kan zou ik graag morgen omstreeks 14u00
naar Dolly komen kijken en wie weet wordt ik
dan haar nieuwe baasje !!!!

P.S: Voor ik naar u toe kom geef ik u via tel. een sientje.

Mvg C.P

-----Oorspronkelijk bericht-----
From: Vogelopvang xxxxxxxxxxx
Sent: Thursday, November 03, 2011 11:18 PM
To: xxxxxxxx
Subject: Re: Adoptie papegaai.

Beste C.P,

Fijn om te horen dat je graag een tweede kans papegaai wil adopteren!
Fijn ook om te vernemen dat u Dolly van haar euthanasie wil redden.
Voor u beslist om Dolly te adopteren moet ik u het volgende vermelden.
Dolly is erg terughoudend tegenover al wat om haar heen gebeurd
en komt u wat dicht in haar omgeving begint zij oorverdovend te krijsen
ook laat zij zich uit angst vallen en ligt dan krijsend met haar pootjes omhoog
ter verdediging.
Door de mishandeling heeft zij een gebroken pootje gehad dat scheef gegroeid is,
zij kan hiermee erg goed overweg en het hindert haar niet in haar beweging en tijdens
het klimmen.
Dolly is getest op de ziekten PBFD, Polyoma en Chlamydia de testresultaten waren
negatief.

Wenst u Dolly na het lezen van dit bericht alsnog te adopteren dan bent u iedere dag
welkom van 14u00 tot 18u00 om kennis met haar te komen maken.


We horen graag van jou.
Vriendelijke groet,
xxxxxxxx


-----Oorspronkelijk bericht-----
From: xxxxxxxx
Sent: Thursday, November 03, 2011 10:27 PM
To: Vogelopvang xxxxxxx
Subject: : Adoptie papegaai.

Geachte Heer/Mevr.

Via google ben ik op de website van vogelopvang xxxxxx
terecht gekomen waar ik de foto's van Dolly heb
gezien en nadat ik haar bericht had gelezen vond ik dat
Dolly echt de kans verdiende om verder te gaan met haar leven.
Daarom wil ik u vragen of er de mogelijkheid is dat ik Dolly
kan redden van het genade spuitje??
Het maakt voor mij niet uit dat zij een handicap heeft en dat
zij geen vertrouwen heeft in de mensen om haar heen.
Hopelijk ben ik nog niet te laat en kan ik Dolly alsnog redden,
ik wil van haar weer een vrije en vrolijke papegaai maken.

Mvg C.P

P.S:Foto's van de papegaai heb ik nog niet daar ik haar eerst wat wil laten bekomen.
Mvg C.P

Heb het bericht meermaals gewijzigd daar ik bij het nalezen zag dat niet alle namen waren verwijderd.
Mvg C.P




Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-07 - 20:22:04 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niet te geloven! Goed dat je een vogel hebt gevonden C.P. en een complimenteuze mail van de opvang erbij...helemaal goed!

Om wat voor soort vogel gaat het?

Maar is zo'n opvang écht in staat is om een gezonde vogel af te spuiten? Ik kan het mij bijna niet voorstellen.


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-11-08 - 21:58:51 send message to C.P

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hallo Rik,

Inderdaad Rik,ik was aan het googlen en toen kwam ik bij deze opvang terecht en kon niet laten om er eens te gaan neuzen daar zag ik toen het bericht van Dolly en was meteen verlieft op haar zonder dat ik het bericht had gelezen dat erbij was geplaatst toen ik dat gelezen had smolt ik helemaal weg en heb hun onmiddelijk gecontacteerd.
Vrijdag ben ik haar gaan ophalen in de opvang toen ik met haar thuis kwam en in de huiskamer heb gezet begon zij meteen oorverdovend te krijsen bij alles wat zij zag.
S'anderdaags was haar krijsen al veel minder,vandaag heb ik het deurtje van haar kooi opengezet en na een paar uur kwam zij uit haar kooi gekropen en ging er boven op de zitplaats zitten rondkijken vannavond is zij er zelf weer ingegaan om te gaan eten.Ik kan al dicht bij haar komen zonder dat zij in paniek geraakt enkel als ik met mijn hand in haar kooi kom raakt zij nog in paniek.

Dolly is een edelpopje van 8j die mishandeld is geweest en daardoor raakt zij in paniek als je een bruuske beweging maakt of als zij je handen ziet.Volgens mijn VA die tevens een papegaaiengedragstherapeut is komt dit nog wel goed eenmaal zij van haar trauma verlost is.
Waarom zouden zij geen gezonde papegaaien ter adoptie aanbieden,ik heb de gezondsheidsverklaring van de VA gezien en ben zelfs vrij om Dolly nogmaals te laten testen door mijn VA.

Hier een foto van haar die wat onduidelijk is daar zij op het moment dat ik afdrukte bewoog.
.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-08 - 22:23:51 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat ziet er goed uit C.P. Leuk dat je even een foto hebt geplaatst.

Ik bedoelde: het is eigenlijk niet voor te stellen dat iemand in staat is om een papegaai een spuitje te geven om het enkele feit dat er gedragsproblemen zijn. Dat kan ik me niet voorstellen.

Waarschijnlijk gaat het veel tijd en geduld kosten om deze vogel er weer bovenop te krijgen maar dat maakt niet uit. Als de vogel zich vertrouwd voelt op zijn eigen kooi is dat eigenlijk al iets om van te genieten.

Succes ermee!


C.P
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-11-09 - 00:05:38 send message to C.P

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Hallo Rik,
Dolly zat al van sinds februari in de opvang en sindsdien hebben ze bij haar geen enkele verandering in haar gedrag vastgesteld,volgens hun zeggen werd zij daar nog getraumatizeerder door de bezoekers die langs haar passeerden ten einde raad hebben ze haar dan in een ruimte geplaats waar zij geen enkel contact meer had met buitenstaanders enkel de medewerkers van de opvang zag zij of als er zich iemand aandiende om haar te adopteren.
De gedragstherapeut die aan de opvang verbonden is had hun gezegd dat Dolly niet geschikt was om te herplaatsen vanwege het gedrag dat zij vertoonde.Ik heb haar nu vrijdag niet meegerekend 3 dagen en vind dat zij bewezen heeft dat zij wel kan veranderen en een ander gedrag kan gaan tonen als zij daar de kans en tijd voor heeft en van mij mag zij haar tijd ervoor nemen ik dwing haar tot niets.
Een papegaai moet je laten voelen dat je hem/haar vertrouwd en respecteerd dan heb je al veel gewonnen en hoe erg het soms ook is je mag nooit aan een papegaai laten zien dat je er boos op bent dan ga je achteruit inplaats van vooruit.
Ik kan niet aanzien dat een papegaai gans de dag in een kooi moet verblijven daarom heb ik vandaag haar deurtje opengezet zodat zij uit haar kooi kon als zij dat wenste,ook kan zij dan haar vleugels eens strekken door wat door het huis te vliegen zodat zij toch enigzins wat vrijheid heeft.Gaat zij dan ergens zitten waar zij eigenlijk niet mag zitten probeer ik haar wel op een stok te laten opstappen zodat ik haar dan weer op haar kooi kan plaatsen.
Het klink wel makkelijk zoals ik het zeg maar in werkelijkheid is het niet zo simpel doordat zij zovlug in paniek is en een geluidsvolume dat ze dan ten gehore geeft!!

Het gaat enorm veel tijd in beslag nemen om van Dolly een lieve en gelukkige papegaai te maken en heelveel geduld ik durf wel te zeggen dat ik er engelen geduld voor moet hebben maar mijn moeite zal beloond worden daar ben ik zekers van.
Het is al heerlijk dat Dolly vandaag de stap heeft genomen om op de zitstok op haar kooi te gaan zitten,het was echt mooi om haar daar te zien zitten al moest ik wel uit haar buurt blijven,als zij dan dacht dat ik niet naar haar keek dan ging zij in een heel ontspannen houding zitten en dat was erg mooi om te zien.
Als ik op mijn gevoel mag vertrouwen dan zie ik ons binnen een jaartje samen wandelen gaan,Dolly dan wel met een tuigje om zodat zij niet kan gaan vliegen net als Vito die heeft ook een tuigje om als wij gaan wandelen.
Veel papegaaieigenaars wieken hun papegaai maar daar hou ik niet van want een papegaai moet zijn vleugels eens kunnen strekken ook al is het dan in de huiskamer die zij helemaal kunnen beschikken enkel de keuken is voor hun taboe dat vind ik te gevaarlijk.

Bedank om mij suc6 te wensen met Dolly.
Mvg C.P


Cherro
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-12-01 - 20:50:25 send message to Cherro

Wat heerlijk om dit te lezen, dat je deze papegaai een thuis hebt geboden.

Het is niet makkelijk om herplaatsers met een achtergrond in huis te halen, als je geluk hebt klikt het, als je pech hebt word het een drama maar net wat je zegt, met de juiste aanpak kun je ver komen.

Ikzelf heb ook een aantal herplaatsertjes gehad, waaronder ook met gedragsproblemen, maar uiteindelijk is het grotendeels goedgekomen met veel geduld en liefde en vertrouwen happy :)

Ga zo door!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-12-01 - 21:17:18 send message to Antonia

Gaat goed heey happy :)
Heel veel succes en plezier met haar ...

Ik heb zelf ook een aantal opvangertjes wink ;)


kevin74
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-01-16 - 20:33:16 send message to kevin74

hoe is het ondertussen met haar


Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2012-01-16 - 21:15:40 send message to Papegaaienhulp

Ik ben ook benieuwd of het allemaal wil lukken met de nieuwe aanwinst. En ik ben ook benieuwd naar de opvang die een gezonde vogel met "slechts" een gedragsprobleem wil afspuiten.

Ik heb al heel wat moeilijke vogels gezien de afgelopen decennia maar het is altijd nog gelukt om ze of met soortgenoten of als dat niet lukt (slechts 3 x tot nu toe) met een liefdevolle menselijke verzorger samen te brengen.

Heel veel succes.

Michel


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2012-01-16 - 22:08:17 send message to COCOTJE

lief van je dat je de papegaai in huis genomen hebt. dat zou ik ook nog wel willen doen een papegaai adopteren, maar weet niet waar je dat kan doen? spijtig want er zijn genoeg papegaaien die opnieuw een warme thuis willen denk ik een papegaai meer of minder zouden we niet mee inzitten dus als iemand iets weet voor ons je mag het me altijd laten weten wink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede